I tråden: bep3j9$2f8o$9@news.cybercity.dk,
Skrev Armand :
> En sen og fordrukken nattetime omkring baren i MC-Chaufførernes
> klublokaler, konstruerede en forhærdet flok medlemmer
> "MC-Chaufførernes uskrevne love". I den mellemliggende tid er
> disse desværre kommet mig af hænde, og foranlediget af at
> essensen af regelsættet (nøje formuleret i §1)passer perfekt til
> brug her i gruppen, besluttede jeg mig i foråret for at
> brainstorme og genskabe indholdet.
> Efter at §'erne stile og roligt har udvilket sig i den
> mellemliggende tid, ikke mindst ud fra inspiration fra diverse
> indlæg på nyhedsgruppen, regner jeg nu regelsættet for så komplet
> som jeg kan gøre det, og offentliggør det hermed i fulde længde!
>
> Ligesom at motorcykellivet udvikler sig, er teksten ikke
> definitiv, og man er velkommen til at stille foreslag til
> udvidelse af §'erne, nærmere definition af den enkelte §, såvel
> som indsigelser over opstillingen.
>
> /
> Armand
> ________________________________________
>
> MOTORCYKKELLIVETS USKREVNE LOVE
>
> Nærværende regelsæt har set dagens lys i midten af 80'erne som
> "MC-Chaufførernes uskrevne love"; men da det fint dækker forhold
> omkring hele motorcykel-livet og derunder ikke mindst
> fremtrædenden på nyhedsgruppen: dk.fritid.motorcykel og tillige
> er ganske tidløst, er det nu blevet genforfattet:
> -----------
>
> §1:
> Ingen indrømmelser!
>
>
> §2
> stk.1
> a):
> Formanden har altid ret.
>
> §2
> stk.1
> b):
> I formandens fravær, tilfalder denne rettighed ethvert
> tilstedeværende bestyrelsesmedlem.
>
> §2
> stk.1
> c):
> I tilfælde af hele bestyrelsens fravær, tilfalder denne rettighed
> ethvert tilstedeværende medlem.
>
>
> §2
> stk.1
> d):
> I tilfælde af alles fravær, tilfalder denne rettighed enhver
> tilstedeværende.
>
>
> §3 :
> Alle motorcykler med et slagvolumen mindre end ens egen, er at
> regne for "under-kubikkere"
>
>
> §4:
> Kvinder på motorcykel, kan kun accepteres i form af
> bagsædepassager.
>
> §4
> Stk.1:
> Dispensation herfor foretages kun i henhold til §3 hhv. §1.
>
>
> §5
> stk.1:
> En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor
> ejeren.
>
> §5
> stk.2
> a):
> Udenforståendes indsigelser herom vil altid kunne dækkes ind under
> begreberne "charme", "karisma" og "sjæl".
>
> §5
> stk.2
> b):
> Såfremt at sådanne indsigelser vedrører aldersbestemte forhold,
> gælder istedet begrebet "patina".
>
>
> §6
> stk.1
> a):
> Enhver egen udtalelse omkring
præstationer, herunder acceleration, topfart og bensinøkonomi,
gældende for ens personlige motorcykel vil være at
> regne for relevant.
>
> §6
> stk.1
> b):
> Enhver udtalelse omkring
præstationer, herunder acceleration, topfart og bensinøkonomi,
gældende for ens >foretaget af anden person om vedkommendes
> personlige motorcykel, vil være at regne for irrelevant.
>
> §6
> stk.2
> a):
> Udtalelser omkring
præstationer, herunder acceleration, topfart og bensinøkonomi,
gældende for ens > og andre detaljer, vil til enhvertid kunne afvises
med trykte
> testresultater af given karakter
>
> §6
> stk.2
> b):
> Dokumenterede målinger, qua diverse testresultater, vil altid
> kunne afvises gennem faktiske forhold bevist "på gaden".
>
> §6
> stk 3:
> Paradokser opstået ud fra denne paragraf, kan kun løses under
> henvisning til §1.
>
>
> §7:
> I tilfælde af tvist omkring forståelsen af nærværende regelsæt,
> såvel som tvist om ethvert forhold omkring motorcykler og deres
> benyttelse, henføres til §1!
>
>
> §8:
> Såfremt andre forhold uomtvisteligt modstår præmisserne i
> nærværende regelsæt, henføres til §1
> ______________________________________________
Enig,
men
Liige et forslag til §6 stk 1) a, b og c
af rent sproglig karakter...
--
Dun@nt
XJ600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
Erstat 1.@ i mail adresse