Hjælp til køb af FJ-motor i tyskland?
Fra : Kim Nielsen

Dato : 11-07-03 21:03

Hej Ng.

Da jeg nu mere eller mindre har opgivet og få min gamle fj1200 motor iorden
igen.(lyder frygtelig fra motor/gearkasse),har jeg den seneste tid kigget
efter en brugt motor.Da udbuddet ikke er stort for en fj1200 motor(cykel) i
dk ,er det stort set kun i tyskland jeg kigger.

Her er det jeg ikke forstår hvordan "alle"tyske private annoncører kan
opgive HK-tallet på deres motor meget nøjagtig.Jeg har fundet ca. 10
interresante annoncer,men hk tallene er alle forskellige,fra 101Hk til 136Hk
for
en tilsyneladende alm.fj1200motor.

Når jeg ser i diverse blade er det altid 130Hk for 1200ccm'eren og 125Hk for
1100.

Prisen på FJ1200'erne med ca 130Hk er noget højere(selvfølgelig)end dem med
f.eks101hk.
Har jeg som køber nogen mulighed for at finde ud af om den motor jeg køber i
tyskland har de kræfter
som man skal betale ekstra for.

Da jeg regner med at købe en "ny" FJ til reservedele i tyskland,vil jeg
meget gerne høre om evt.erfaringer/tips eller ting man skal passe på når man
handler lidt udenlands.Er der evt. et tip til hvordan jeg kan finde ud af om
en "ny"
motor har gået f.eks 50000 el.150000km?

Mange hilsener
Kim - der er ved at være SÅ træt af at holde stille
kimn2@tiscali.dk

Fra : Bofar

Dato : 12-07-03 20:19

Hej Kim

Hvorfor køber du ikke en XJR motor.

Er du heldig kan du få en komplet for ca. 5000,- en kammy
har lige gjort det og den går bare super ( færre vibrationer og meget
smidigere motorgang ).

Garanti er ligesom at købe noget privat i DK.

Se på www.mobile.de og prøv evt. www.ebay.de

Hilsen
Bofar