Er forsikringsselskaberne for griske eller~
Fra : TheHobbit

Dato : 10-07-03 08:58

De priser der tages for kasko på halv-store og store MC'er er helt i skoven
hvis man er ny MC'ist - ingen tvivl om det.

Men, en jeg kender fik sit kort for ca. 1 mdr siden og købte straks en Honda
VTR 1000 fra 2000 til omkring 125.000 kr. Han tegnede kasko på den med det
samme - han undersøgte ikke hvad det kostede inden, men regnede med at det
nok kunne betale sig udanset hvad... (jeg mener det var lige under 30.000
pr. år - med de alm. 9 mdr. dækning) Efter ca. 14 dage fik han ret - kasko
var en go' ting at ha' når man som ny-fartgal-MC'ist har (alt for) mange
hk! - BANG! -

Der er åbenbart en grund til de høje priser

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-07-03 10:12

TheHobbit wrote:
> [...]
> som ny-fartgal-MC'ist har (alt for) mange hk! - BANG! -
>
> Der er åbenbart en grund til de høje priser

Ja... men

Jeg fik her den anden dag et "tilbud" på 16.000kr årligt for en forsikring
til en gs500. Jeg er endda 23 år og mc'en blev oplyst som havende en
handelsværdi på 25-30k. Med den selvrisiko der er forbundet med sådan en
forsikring kunne jeg købe en ny gs'er hvert år

Mit billigste tilbud er på 9200kr med en selvrisiko på 6500kr, som jeg også
synes er for dyrt min alder og (åbenbart ligegyldige) kørselserfaring taget
i betragtning. Derfor ligner valget nok mere og mere gf-forsikrings tilbud
på omkring 2200kr. for en ansvarsforsikring.

mvh Jacob

Fra : TheHobbit

Dato : 10-07-03 10:32

Enig - det er jo egentligt bare deres måde at sige på: "Vi mener risikoen er
ca. 1:1 for at du crasher så det vi tilbyder er at du betaler alle udgifter
på forhånd - så holder vi dine penge for dig og udbetaler dem når uheldet
sker! Hvis det usansynlige skulle ske - at du IKKE crasher - så mange tak
for pengene!" Banken har en lignene ordning - den hedder "opsparing" - dog
lader de pengene stå fra år til år.

Fra : Megas

Dato : 10-07-03 11:15

> Jacob Larsen wrote:

*Snip*

Med den selvrisiko der er

Morale: Det er dyrt at være fattig Den eneste måde at slippe for kasko
er jo at ha´råd til at købe kontant :( (Så kan man jo ligge til side til at
købe en ny uden afgift hvis uheldet skulle være ude, det er jo tjent ind på
max 2 år..

---
Megas
Der heldigvis er elitekunde hos forsikrings-mafiaen..

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-07-03 14:15

> [...]
> kasko er jo at ha´råd til at købe kontant :( (Så kan man jo ligge
> til side til at købe en ny uden afgift hvis uheldet skulle være ude,

Det er netop derfor, jeg ikke er ude og lede efter en metalblå sv650s lige
nu Det er da den fedeste mc jeg længe har set

mvh. Jacob

Fra : Megas

Dato : 10-07-03 15:30

Jacob Larsen wrote:

> Det er netop derfor, jeg ikke er ude og lede efter en metalblå sv650s
> lige nu Det er da den fedeste mc jeg længe har set
>
> mvh. Jacob

& derfor jeg ikke er den lykkelige ejer af nedenstående

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

Fra : Ninja Rider

Dato : 10-07-03 21:17

Hejsa

Megas wrote:
> & derfor jeg ikke er den lykkelige ejer af nedenstående

OT: Hvad køre du så på?

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Megas

Dato : 10-07-03 21:51

Ninja Rider wrote:
> Hejsa

> OT: Hvad køre du så på?
>
> Mvh Emil
Hej Emil, jeg har ikke haft mc i 3 år, så transporten foregår i en
Ford-madkasse men jeg har da haft en del gennem årene.. Honda 400F,
Kawa z650, z900, z1000A1, gpx750r & gpz1000rx & ZX12eren skal også nok
komme i hus, men om det blir denne eller næste sæson ved jeg sgu snart ikke

Fra : Ninja Rider

Dato : 10-07-03 10:57

Hejsa

TheHobbit wrote:
> [...]
> hk! - BANG! -
> Der er åbenbart en grund til de høje priser

Ja, detsvære er det oftest sådan. Jeg er selv blevet offer for
forsikrings selskabernes Voldsome priser. Jeg skulle give omring
36.000,- godtnok for 12åmneders dækning, men alligevel.
Så kunne jeg jo nøjes med at betale for et halvt år, og så have
stilstands forsikring på resten af året. Så var prisen ca halveret, men
omkring 18-20k for at køre i et halvt år er godtnok for meget....

Tilgengæld kan jeg nøjes med en Ansvar til 2400,- helårligt! (Og
have dårlige nærver om natten, og støre respekt for sving og hurtig kørsel)

Mvh Emil

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-07-03 11:02

Ninja Rider wrote:

> Tilgengæld kan jeg nøjes med en Ansvar til 2400,- helårligt! (Og
> have dårlige nærver om natten, og støre respekt for sving og hurtig
> kørsel)

Det har jeg sgu alligevel =

--
Tony
FZS1000

Fra : Christian Knudsen

Dato : 13-07-03 21:33

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var en go' ting at ha' når man som ny-fartgal-MC'ist har (alt for) mange

30.000 lyder billigt. Jeg forhørte mig hos topdk da jeg anskaffede mig min
FZRR for at høre priser, på både ansvar og kasko.
Jeg er pt desværre kun på pristrin 2 (forhjulsblokade på tidligere mc), men
de ville have knap 16K for ansvar alene.
For kasko kunne de (fordi jeg allerede har været kunde i 2 år og har andre
forsikringer hos dem etc) give mig 5000 i rabat, så jeg kunne "nøjes" med at
betale 45.000 for 9 måneder.... Så fandt jeg et andet selskab.....

mvmch
christian
FZR600R med 90.48 hypper på baghjulet målt på TPT