Ducati 900ss
Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 02-04-01 13:24

Hej Alle.
Kan jeg ikke få et hurtigt råd ang. køb af en
Ducati 900ss.
Hvad skal jeg passe på og hvordan er den i forhold til min egen VTR
1000F.
Det er en årgang 95 og den har kørt 18000 km.
Er der noget jeg skal passe på ved denne model?
pris uden afgift 47500
med afgift 119000
På forhånd tak. Daniel

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 02-04-01 13:33

On Mon, 02 Apr 2001 14:24:00 +0200, Daniel Jørgensen <dj@kom.auc.dk>
wrote:

<snip>
>Er der noget jeg skal passe på ved denne model?
>pris uden afgift 47500
>med afgift 119000

Ja - afgiften

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 02-04-01 13:39

Hvorfor skal jeg passe på det, når jeg nu kan` købe den til 119000 med
afgift.
Daniel

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 02-04-01 15:24

On Mon, 02 Apr 2001 14:38:39 +0200, Daniel Jørgensen <dj@kom.auc.dk>
wrote:

>Hvorfor skal jeg passe på det, når jeg nu kan` købe den til 119000 med
>afgift.

Humor er åbenbart spildt på dig Læg mærke til smiley'en - den var
også i det andet indlæg. Afgiften er nok det mest afskrækkende ved
sådan en cykel.

Jeg har en Illustrated Ducati Buyers Guide - deri er den givetvis
nævnt. Problemet bli'r lige at finde den rigtige flyttekasse, men jeg
skal gøre et forsøg og så fortælle, hvad de skriver om den.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 02-04-01 13:59

PLEASE !!!!!!

Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 02-04-01 14:19

In article <3AC87791.C75C2D61@kom.auc.dk>, dj@kom.auc.dk says...
> PLEASE !!!!!!

Hvis du vil spare lidt penge, kan du købe en 900SL ´94 af mig for 47000
(så skal du bare selv betale afgiften)...

//Lau

Fra : Ksa

Dato : 02-04-01 15:31

Ja der jo bare det at afgiften ligger højere på en 900sl ikke!!! eller hva.
Hva ligger afgiften på din 900SL

Ksa

Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 03-04-01 09:23

In article <9aa2jp$n2m$1@news.inet.tele.dk>, symbio@zybermail.dk says...
> Ja der jo bare det at afgiften ligger højere på en 900sl ikke!!! eller hva.
> Hva ligger afgiften på din 900SL

Jeg ved faktisk ikke hvad afgiften vil ende op med. Jeg ved at den er en
lille smule dyere end SS'eren, men det kan sg* ikke være mange basseøre.
En fra DKD købte en '95 SS'er og måtte slippe ca. 75K for et par år
siden, og jeg tror at vi idag skal regne med det samme for SL'eren....men
igen - rent gæt.

//Lau

Fra : Armand

Dato : 03-04-01 02:08

Daniel Jørgensen <dj@kom.auc.dk> skrev i en
> [...]
> Ducati 900ss.
> Hvad skal jeg passe på og hvordan er den i forhold til min egen VTR

Min dom vil være at den er SLØV
Læs slet og ret dette ud fra specifikationerne (effekt, drejningsmoment
og vægt): VTR'eren trumfer den totalt på alle punkter, og sikkert også
ang.
køreegenskaber og bremser.
Engelske "Bike" satte 750SS op imod den dengang nye Suzuki SV 650, og
Sv'eren smurte den 100 ccm større Duc på alle punkter .-o
På samme måde vil en sammenligning imellem 900SS og VTR1000 med omvendt
volumen-fordel, ende fatalt for Duc'en :-/

Og så er der lige den historie med at man IKKE kan købe originale
bremsepakninger til Duc'ens Brembo'er i løs vægt. Et forhold der er
nærmest fatalt, eftersom at der har været flere eksempler på lækkende
bremse-calibere

Det eneste at VTR'eren ikke kan, det er at være en italiener. Så hvis
dét er formålet, så bliver du jo nødt til at købe uanset hvad der
skrives i denne streng :-/

Og så er der måske lidt mere sandhed i Uffes afgifts-varsel, end han
selv aner!?
Med de nye "dark" -modeller er prisen jo faldet væsentlig, pas på ikke
at komme til at købe for dyrt her i foråret, eftersom at brugtprisen
hurtigt kan falde på plads i forhold hertil!

--
Armand.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 03-04-01 08:36

On Tue, 3 Apr 2001 03:07:45 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

<snipf - goodies>
Uden at skulle nedgøre sandhedsværdien af Armands udsagn, så får 900SS
meget fine anmærkninger i Mick Walkers "Illustrated Ducati Buyers
Guide" - den får f. eks. 4 ud af 5 mulige stjerner. Fra og med årgang
'94 kommer der en del forbedringer - ny Showa forgaffel, stivere
bagsvinger og tykkere forhjulsaksel. Den 6-trins gearkasse er han ikke
så glad for - den kræver meget kontant betjening og det er svært at
finde frigearet (det må altså være noget Italiensk, for sådan har det
været på alle de Italienere jeg har prøvet). Tørkoblingen mener han er
for svag, men Ok så længe man ikke skal køre baneræs. Afslutnigsvis
skriver han: "All in all, excellent bikes at an affordable price, and
in many markets actually cheaper than the Japanese for the first
time". Dermed er det sagt - man får hvad man betaler for, i det her
tilfælde måske en anelse mere, men ikke meget.

Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 03-04-01 09:28

Jeg kontaktede Motorgården i Svenstrup, der mente det ville være en
tilbagegang af de store, at skifte til 900ss.
Han sagde også at gensalgs-værdien ville være betydelig ringere.

Daniel.
P.S. Uffe da jeg havde lidt travlt igår, opdagede jeg ikke din
smiley.men nu kan jeg næsten ikke stoppe med at grine.

Fra : N/A

Dato : 04-04-01 01:20

Fra : Armand

Dato : 04-04-01 01:20

pwh <itsasecret@get2net.dk> skrev i en
> Hov hov Armand.
> Det var lige før man kunne tolke det som ros af en Honda

Så for sgu' da osse

--
Armand. (måske blot endnu mere Duc.-skeptiker!?)

Fra : N/A

Dato : 05-04-01 09:57

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 05-04-01 09:57

On Wed, 4 Apr 2001 19:23:27 +0200, "pwh" <itsasecret@get2net.dk>
wrote:

<snip>
>Jens (der hader mekanisk motorstøj)

Måske skulle du så overveje en Ellert i stedet?

Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 05-04-01 22:16

In article <VrWy6.34$IB4.6349@news.get2net.dk>, urb@twe.net says...
> On Wed, 4 Apr 2001 19:23:27 +0200, "pwh" <itsasecret@get2net.dk>
> wrote:
>
> <snip>
>
> Måske skulle du så overveje en Ellert i stedet?

Ja....eller to, hvis det skal lyde rigtig godt...!

//Lau

Fra : N/A

Dato : 09-04-01 23:01

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 09-04-01 23:01

On Fri, 6 Apr 2001 19:11:15 +0200, "pwh" <itsasecret@get2net.dk>
wrote:

>Kom jeg til at fornærme en Ducati ?.
>Ja det tangerer jo majestætsfornærmelse

Det tror jeg ikke nu ikke du gjorde. Pointen er vel nærmere, at hvis
du vil have noget der føles som en bil, har motor som en bil, lyder
som bil og kører som en bil, hvorfor køber du så ikke en bil?

Fra : Armand

Dato : 10-04-01 12:22

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> skrev i en

> Det tror jeg ikke nu ikke du gjorde. Pointen er vel nærmere, at hvis
> du vil have noget der føles som en bil, har motor som en bil, lyder
> som bil og kører som en bil, hvorfor køber du så ikke en bil?

Lige netop Duc'ernes karakteristiske koblingsrasleri i tomgang, tager
jeg som et kvalitetstegn (luftkølet kobling!), hvorved der går symfoni i
sagerne

--
Armand (teknikfreak)

Fra : boe

Dato : 05-04-01 10:04

"pwh" <itsasecret@get2net.dk> wrote in message

> Det kan jeg godt følge dig i. Det er som om at der
> er gået mode i det mærke. Bevares det er da nydelige
> cykler men alene den 'karismatiske' skramlen fra motoren
> kan få mig til at gå langt uden om den model.
>
> Jens (der hader mekanisk motorstøj)

Jens, kan du ikke ændre "SV:" til "RE:" i dit svar - nåh nej, i dit Reply -
så vi ikke går glip af alle dine guldkorn

Bo, VF1000F

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 03-04-01 20:40

Daniel Jørgensen <dj@kom.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AC86F60.25E0B213@kom.auc.dk...
> Hej Alle.
> Kan jeg ikke få et hurtigt råd ang. køb af en
> Ducati 900ss.

I BIKE nr. 3 / marts 2001 optræder modellen i artiklen "Benhårde facts om 40
superstærke brugtkøb".
Konklusion:

+ Italiener-vejgreb, køreglæde, V-motor og udstråling
- Servicekrævende og tvivlsom materialekvalitet. Italiensk!

Nu har jeg ikke lige en scanner, men du kan da få en kopi pr. snailmail.

Knud Stange Jakobsen
TDM 850