Lærebog i Praktisk Sømandskab
Fra : V Rasmussen

Dato : 12-07-03 12:45

Lærebog i Praktisk Sømandskab, udarbejdet af navigationslærer Knud Hansen
sælges for kr. 100.- + portoudgifter
V.R.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-07-03 14:30

"V Rasmussen" <hjalte@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Lærebog i Praktisk Sømandskab, udarbejdet af navigationslærer Knud Hansen
> sælges for kr. 100.- + portoudgifter

Får du den solgt, kan du jo bruge pengene til at anskaffe en lærebog i praktisk
anvendelse af nyhedgrupperne

Hint: Dette er ikke en annoncegruppe..

Claus

Fra : V Rasmussen

Dato : 12-07-03 16:00

Undskyld herr, - jeg er nybegynder på 70 år.

Fra : jens skov

Dato : 14-07-03 15:32

ironi on:
Det er da også et fuldstændig unarturligt at stille sin gamle lærebog til
rådighed for andre sejlere i den fuldstændig overbyrdede nyhedsgruppe
dk.fritid.sejlads. ironi off.

At V. Rasmussen så ønsker en symbolsk betaling på 100 kr. kan vel næppe
kaldes kommercielt.
Jens Skov

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-07-03 19:36

"jens skov" <skov99@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3f12bf0e$0$97233$

> At V. Rasmussen så ønsker en symbolsk betaling på 100 kr. kan vel næppe
> kaldes kommercielt.

Salgsannoncer hører hjemme i dk.marked.privat.baad.

Hvis den ene skal have lov til at annoncere, så skal den anden også, og så
bliver nyhedsgruppen et gedemarked, som hurtigt bliver oversvømmet af alle
mulige annoncer. Der er en ganske fornuftig årsag til, at man har seperate
annoncegrupper.

Hvorfor er det så svært at acceptere? Reglerne er ens for alle....

Hvis du ikke vil acceptere fundatsen, så stiller du da bare forslag til en ny
fundats i dk.admin.

Længere er den ikke.....

(men jeg kan godt love dig , at den bliver ikke godkendt af Styregruppen)

Claus

Fra : Kent Sune Mikkelsen

Dato : 14-07-03 20:41

Pas nu på dine sko ikke klemmer Claus Tersgov

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-07-03 23:37

"Kent Sune Mikkelsen" <kent@nospam.mikkelsen.dk> skrev i en meddelelse

> Pas nu på dine sko ikke klemmer Claus Tersgov
> Eller på anden måden få dig et liv

Hvad er der galt med det jeg har, jeg har faktisk aldrig været så tilfreds

Det er ret typisk for folk, der vil blæse på andre og på et velfunderet
reglsæt; når argumenterne ikke længere rækker, så falder niveauet drastisk!

Gå efter bolden og ikke efter manden.....ovenstående ævl kan du stikke skråt
op, det impornere ikke mig....

Claus

Fra : TunFisker

Dato : 15-07-03 09:58

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Claus
Hvorfor går du efter "bogen" men efterlysningen lader du passere.
Er der forskel på folk.
Jørgen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-07-03 16:20

"TunFisker" <jorgen@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor går du efter "bogen" men efterlysningen lader du passere.
> Er der forskel på folk.

Nej, men fundatsen tillader *ikke* salgsannoncer! Det står klokkeklart.

Fundatsen omtaler intet om efterlysninger af mistet/stjålet grej, men man kunne
vælge at se den som et opslag og så burde den være postet andetsteds. Men da
manden har mistet noget, er der vel ingen yderligere grund til at pukle mere på
ham, når der ovenikøbet er berettiget *tvivl* om, hvorvidt hans indlæg hører
hjemme her eller strider mod fundatsen.

I annoncen om bogen er der derimod *ingen* tvivl, det er en salgsannonce og
dermed fundatsstridigt. Der findes endda en speciel gruppe beregnet til netop
den slags annoncer.

Der er forskel på indlæg. Læs evt fundatsen på www.usenet.dk

Salgsannoncer må og skal ikke accepteres, uanset hvordan man gradbøjer dem. Se
dog på erfaringerne fra udlandet og fra netværk før internettet, f.eks.
Fido-nettet. Der er masser af eksempler på nyhedsgrupper, der er blevet ødelagt
af annoncer, fordi folk ikke orker at blive upopulære, når de henstiller.

Fundatsen er *så* nemt at forstå, den er ikke engang skrevet i canceli, så selv
et barn burde kunne forstå, det. Er det kun, fordi det er mig, der oplyser ham
om fundatsen, at du ikke vil acceptere fakta?

Claus

Fra : TunFisker

Dato : 15-07-03 23:02

> [...]
oplyser ham
> om fundatsen, at du ikke vil acceptere fakta?

Nu er det noget siden jeg var barn; men jeg er måske på vej til at gå i
barndom, så jeg kommer muligvist til også at kunne forstå det )

Nu er det vanskeligt at svare i en tråd uden du også har et indlæg i tråden.
Efter min mening var begge indlæg lige "fejlpostet", at jeg svarer lige
efter dit indlæg skyldes at jeg erindre, at du over et længere tidsrum havde
en 4 linieres "salgsannonce" for din kammerats båd.

Når jeg nu engang lærer at forstå "fundatsen" vil jeg nok se at det er
"lovligt"; men synes du ikke selv det lignede "kreativt bogføring".

Må jeg forstå dig sådan at det er i orden at jeg her bringer en efterlysning
af min knallert, blot den er stjålet i nærheden af en lystbådehavn??

MVH/Jørgen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-07-03 23:44

> [...]
> efter dit indlæg skyldes at jeg erindre, at du over et længere tidsrum havde
> en 4 linieres "salgsannonce" for din kammerats båd.

Nej, jeg havde *ingen* salgsannonce. Jeg havde derimod en 100% korrekt udført
signatur. Det er altså lidt beskæmmende, at du udtaler dig mod bedre vidende.
Bare folk dog ville sætte sig ind i de ting, du vælger at udtale sig om!

Denne gang må jeg (igen) henvise til www.usenet.dk se under "signatur"

Desuden siger fundatsen også, at man som hovedregl skal poste en henstilling i
gruppen, hvis man observerer brud på netiketten/fundatsen, og det var det jeg
gjorde. Endda med en smiley, som man tilsyneladende har overset.

> Når jeg nu engang lærer at forstå "fundatsen" vil jeg nok se at det er
> "lovligt"; men synes du ikke selv det lignede "kreativt bogføring".

Nej, det lignede en henstilling om ikke at annoncere i gruppen, men derimod
benytte den rigtige markedsgruppe. Længere er den ikke...

> Må jeg forstå dig sådan at det er i orden at jeg her bringer en efterlysning
> af min knallert, blot den er stjålet i nærheden af en lystbådehavn??

Efter fundatsen er det et opslag og dermed ikke den korrekte gruppe.

Er det ikke en lidt underlig Rasmusmodsat holdning, du antager, eller er det
kun for at være på tværs??!!

Blot fordi jeg vælger ikke at henstille på et givent indlæg, er da ikke
ensbetydende med, at jeg giver det et blåt stempel. Indlægget om lygtebommen
var måske ontopic, måske offtopic, men netop fordi der er berettiget tvivl
kommenterer jeg det ikke. Men uanset hvad jeg vælger, så har det ingen relevans
til Rasmussens salgsindlæg.

Nu burde denne ged være barberet, så jeg sætter FUT til dk.admin.netikette!

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: *****
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ **********