Valg af MC alarm
Fra : Brian Kjær

Dato : 09-07-03 23:06

Overvejer at montere en prisbillig MC alarm på min Honda CBR, så jeg kan
høre hvis der er nogen der forsøger at flytte den fra baggården...

Hvad anbefales? Hvad skal jeg kigge efter? Har tidl. monteret en alarm på
min scooter (den fra thansen.dk) - den fungerer fint, reagerer på bevægelse
af cyklen - kan jeg bruge den samme til CBR'en?

/Brian

Fra : Mich@el

Dato : 09-07-03 23:13

Hejsa.

"Brian Kjær" skriver:

> [...]
> min scooter (den fra thansen.dk) - den fungerer fint, reagerer på bevægelse
> af cyklen - kan jeg bruge den samme til CBR'en?

Hvad med en skivebremselås med alarm... Koster Ca. 500 kr.
http://www.mc-select.dk/laase/xena/xena.htm

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
medlem af http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

En dårlig fiskedag er bedre end en god arbejdsdag

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 09-07-03 23:26

"Mich@el" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> "Brian Kjær" skriver:

> Hvad med en skivebremselås med alarm... Koster Ca. 500 kr.
> http://www.mc-select.dk/laase/xena/xena.htm
Jeg har sådan en, og den virker bare, er meget høj. Det eneste problem er
bare at man skal afmontere den før den deaktiveres.

Tobias

Fra : Brian Kjær

Dato : 09-07-03 23:31

M'kay! Med min "glemsomhed" tror jeg naboerne bliver irriterede over den
hylen... :o9

/Brian

Fra : Mich@el

Dato : 09-07-03 23:35

Hej Tobias

"Tobias Møller Larsen" skriver:

> Jeg har sådan en, og den virker bare, er meget høj. Det eneste problem er
> bare at man skal afmontere den før den deaktiveres.

Hvor har du købt den, og hvad gav du for den. ???

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 09-07-03 23:39

> Hej Tobias
>
> "Tobias Møller Larsen" skriver:

> Hvor har du købt den, og hvad gav du for den. ???
Special i Aalborg, mener det var 500 kr.

Fra : Brian Kjær

Dato : 09-07-03 23:47

Sig lige til næste gang du påtænker en køretur fra aalborg, læste dit indlæg
forleden, men har først fået min MC i dag.

/Brian
Aalborg

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 10-07-03 00:00

"Brian Kjær" <brian.kjaer@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Sig lige til næste gang du påtænker en køretur fra aalborg, læste dit
indlæg
> forleden, men har først fået min MC i dag.

OK

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 10-07-03 07:03

jeg vil advare mod DATAtool's alarm jeg har en af sidste års modeller og
indtil videre har der været:

1. begyndte at hyle uden grund
2. selv armere, så når der skal tankes skal man slå den i service mode
først....ret irreterende men til at vande sig til
3. begyndte med at jeg kunen flytte på cyklen uden at den sagde noget, for
så nå den havde stået stille i 2-3 min så begyndte den at hyle
4. det interne batteri som skulle kunne give strøm hvis hovedbatteriet blev
pillet fra....ja det teststede jeg da jeg skulel vinter oplade mit
batteri....det har siden ikke virket og vil ikek lade sig selv op igen
5. på millen sender den fejlstrøm op i instrumentbordet (digitalt) så rpm og
lcd diplays lyser op/drejer, hvis alarmen går i gang og blinklys er på.
6. ved temperaturer over 20 grader virkede alrmen, men blev det koldt(stå
ude om natten kontra inde i huset) virkede den ikke
7. indmaden skulel eftersigende været blevet byttet rundt ...det tog næsten
2 mdr....men igen det tog sigma-mc 42 uger at få en bundkåbe til min
mille...så måske er det ikke aprilia og datatools skyld at vente tiden er så
lang.......

det kan godt være jeg fik den med i prisen på millen men den koster 3kkr
alene og så skulle man tro man fik et kvalitets produkt, men nej (suk)

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Peter Aagaard

Dato : 10-07-03 19:36

Lasse Lundberg wrote:
> jeg vil advare mod DATAtool's alarm jeg har en af sidste års modeller
> og indtil videre har der været:

Jeg har lige købt en Defa, men den bliver først monteret fredag. Jeg skal
nok skrive en anmeldelse når jeg har haft den et stykke tid. prisen var
2.500,- så det burde da være kvalitet.

> det kan godt være jeg fik den med i prisen på millen men den koster
> 3kkr alene og så skulle man tro man fik et kvalitets produkt, men nej
> (suk)

Damn, du er da uheldig.....

Mvh. Peter
(RSV Mille)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-07-03 07:30

> Hvad anbefales? Hvad skal jeg kigge efter? Har tidl. monteret en
> alarm på min scooter (den fra thansen.dk) - den fungerer fint,
> reagerer på bevægelse af cyklen - kan jeg bruge den samme til CBR'en?

Kan sagtens bruges, men overvej også m+s alarmer fra f.eks
www.louis.de - Det er et par anmeldelser på www.dmcn.dk

/A

Fra : Anet

Dato : 10-07-03 10:00

Jeg har monteret en spy-ball alarm på min mc. Der er indbygget startspærre i
den også. Den har jeg været meget glad for. Den starter kun når den skal og
er nem at sætte til og fra med en lille sender man bare trykker på.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-07-03 00:48

Anet wrote:

> [...]
> startspærre i den også. Den har jeg været meget glad for. Den starter
> kun når den skal og er nem at sætte til og fra med en lille sender

Hej Anette,

Overvejede du ikke den originale alarm Yamaha producerer? Hvis ja, hvorfor
fravalgte du den så?

--
Tony
FZS1000

Fra : Michael Madsen

Dato : 10-07-03 11:56

Jeg har købt en skivebremse alarm fra Xena.
http://www.ridegear.com/cgi-bin/SoftCart.exe/store/product/F-3774_Xena_Disk_
Alarm.html?L+scstore+zcnt6103ffc962c9+1057903859

http://www.motorcycleville.com/Xena_Yellow_Disc_Alarm_839.html

Eneste ulempe er at nøglen skal vende den rigtige vej, så hvis man prøver at
tage den af og du så vender nøglen den forkerte vej, aktiveres den(Larmer i
ca 10 sek når den er aktiveret, og stopper igen. Hvis der fortsat bliver
pillet starter den så om igen.) Men ellers er den udemærket. Koster 549 kr
hos bla http://www.haasum-mc.dk

Fra : Jan L Pedersen

Dato : 10-07-03 19:37

Har nu haft en SolAlarm i et halvt år, virker perfekt, men den ligger lidt i
den dyre ende, den koster 2000 - men indtil vidre har den medvirket til at
jeg kan sove lidt roligere, mens cyklen står udenfor vinduet i carporten.
Den bliver ihverfald ikke flyttet, uden jeg høre det. Man kan desuden selv
indtille følsomheden på tilt alarmen, i starten skræmte jeg livet af de børn
som rendte rundt på gaden, da bare en hoppende bold i nærheden startede
alarmen.....

Kan ses her
http://www.msecurity.biz/

- så kan folk selv vurdere