Min tur til langelinie
Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 09-07-03 22:56

Jeg har jo fået den(tossede, mener nogen) at jeg skal en tur på Langelinie i
morgen, jeg regner med at køre har fra ved 11 tiden, så jeg kan tage den med
ro hele vejen.

Mit første problem er at jeg ikke aner hvordan jeg skal finde igennem
København! Hvordan kommer jeg lettest ned til linien?

Jeg har så tænkt mig at køre over til MC Chaufførene i Fredereccia og
overnate, sammen med de andre DFM'er(jeg kunne forstå på Armand at alle var
velkomne). Og så følges med de andre til Skagen Fredag. Og her kommer så det
næste problem: Jeg aner ike hvor det ligger!

Nogen der kan hjælpe med de to ting?

Og hvordan ser det ud, kan jeg være så heldig at møde andre herfra på linien
Torsdag først på aftnen?

Tobias.

Fra : Hekto

Dato : 09-07-03 23:08

In article <3f0c8f71$0$32467$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Tobias
Møller Larsen says...
> Mit første problem er at jeg ikke aner hvordan jeg skal finde igennem
> København! Hvordan kommer jeg lettest ned til linien?

Aner ikke hvorfra du kommer?
- Men ellers kan du jo bare køre ud til vandet? ;0)

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 09-07-03 23:14

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
> In article <3f0c8f71$0$32467$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Tobias
> Møller Larsen says...
> >

> Aner ikke hvorfra du kommer?

Kommer fra Dronninglund(Aalborg) og kører over broen.

Fra : Hekto

Dato : 10-07-03 08:52

In article <3f0c93b9$0$32446$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
tobber@wanadoo.dk says...
> Kommer fra Dronninglund(Aalborg) og kører over broen.

Dronninglund? - så har du en lidelsesfælde, some where in here! ...
Pouuuuuul?

Du kommer så ind med motorvejen sydfra, gåt jeg ud fra.
Så kører du ind ad Folehaven, mod Den sorte Diamant (Det kgl.
Bibliotek). Passerer den og fortsætter ligeud, over Kgs. Nytov og
forbi Nyhavn, fortsætter ad Bredgade mod Østerport Station.
Lige før Østerport Station, drejer du til højre og følger skiltene.
Som du kan se, er det faktisk ligeud det meste af vejen!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-07-03 23:32

"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> writes:

> Mit første problem er at jeg ikke aner hvordan jeg skal finde igennem
> København! Hvordan kommer jeg lettest ned til linien?

Det letteste er nok at du lige lægger en ruteplan på
<http://www.krak.dk/>. Jeg og andre kan godt give os til at skrive en
lang forklaring, men der er sikkert ingen af os der er enige om
hvilken vej der lige er den letteste

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 09-07-03 23:38

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> <http://www.krak.dk/>. Jeg og andre kan godt give os til at skrive en
> lang forklaring, men der er sikkert ingen af os der er enige om
Jeg har overvejet bare at følge motorvejen, og kører over på Holbæk
motorvejen, de går såvidt jeg kan se ud til vandet, derefter kan jeg vel
bare følge vandet. Ellers kan jeg vel også spørge på en tankstation.

Tobias

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-07-03 23:44

> [...]

> Jeg har overvejet bare at følge motorvejen, og kører over på Holbæk
> motorvejen, de går såvidt jeg kan se ud til vandet, derefter kan jeg vel

Så bliver du nok lidt skuffet :-\

Hvis du skal ind til Langelinje, så ville jeg nok (for nu at gøre det
lidt simpelt) dreje af ved Frederikssundsvej, køre et godt stykke ind
af den, dreje ned af Tuborgvej, følge den til Strandvejen, dreje til
højre, dreje til venstre i 2. kryds, følge vejen indtil man kan dreje
til venstre ud til Langelinje.

Eller havde du tænkt at "angribe" København sydfra? Det ville jeg nok
personligt ikke gøre, men det er nok i lige så høj grad et spørgsmål
om personlige præferencer

> Ellers kan jeg vel også spørge på en tankstation.

Det kunne du også, men hvorfor ikke lige være forberedt hjemmefra?
Desværre er jeg jo kørt til Fredericia tidligere på dagen, ellers
havde jeg godt villet vise dig vej. Jeg bor kun 3-4 km fra Langelinje.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 09-07-03 23:59

> [...]
> Desværre er jeg jo kørt til Fredericia tidligere på dagen, ellers
> havde jeg godt villet vise dig vej. Jeg bor kun 3-4 km fra Langelinje.

Nu skulle jeg være forberedt. Jjg kører E-45 oppe i Hjallerup, og følger
den indtil jeg kan komme på E-20, den følger jeg så til jeg kan kommer over
på E-47/55, så tager jeg afkørsel 21 Frederikssundvej, kører så ud på
Tomsgårdsvej, og drejer herefter ud på Tuborgvej. der efter skal jeg bare ud
til vandet og så følge det ned til langelinie.

Meget simpelt eller hvad?

Tobias

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-07-03 00:09

> [...]

> Tomsgårdsvej, og drejer herefter ud på Tuborgvej. der efter skal jeg bare ud
> til vandet og så følge det ned til langelinie.

Tomsgårdsvej og Tuborgvej er samme vej, du opdager nok ikke at du
kører over på den anden.

Når du skal dreje fra Frederikssundsvej har du en brandstation på
højre hånd, så skal du dreje til venstre ad Tomsgårdsvej.

Når du når så godt som ud til enden af Tuborgvej (stort kryds) skal du
dreje til højre (kører du ligeud havner du ved Eksperimentariet, du
kan ikke se vandet fra krydset!).

Derefter skal du til venstre i kryds nr. 2. Der er så vidt jeg husker
2 venstresvingsbaner og kun en til at køre ligeud, så det skulle være
til at ramme.

Så kører du ud ad Strandøre, som senere bliver til Strandvænget og
derefter Kalkbrænderihavnsgade (samme vej). Der kommer du blandt andet
forbi Svanemølleværket. I tredje (så vidt jeg husker) kryds skal du
til venstre. Derefter kører du ligeud ca. 200 meter ad Indiakaj, og
drejer så ud af 2. vej i den lille rundkørsel, og til højre lige
efter. Så er du på Langelinje. Man mødes normalt helt ude for enden.

> Meget simpelt eller hvad?

Jeps

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-07-03 00:13

Tobias Møller Larsen wrote:

> [...]
>
> Mit første problem er at jeg ikke aner hvordan jeg skal finde igennem
> København! Hvordan kommer jeg lettest ned til linien?

Alt andet lige så er det nemmeste nok at du enten:

1) Nærstuderer et Kraks kort (www.krak.dk). Det er ikke så svært at finde
frem til, hvis du f.eks. kan finde Nørreport eller Østerport Station. Jeg
ville køre ad motorvejen (21) som ender ved Folehaven. Derfra er der skilte
til København Centrum. Følg dem hvorved du bliver ført ind langs Københavns
Havn. Når du kommer ind midt i byen drejer du til venstre efter
post-terminalen på venstre hånd. Så kører du indad mod byen og passerer du i
følgende rækkefølge (lige ud hele vejen): Politigården (højre hånd), Tivoli
og Hovedbanegården, Vesterbrogade, Vesterport Station og Palads Biografen
(stor grim bygning i 80er farver), Åboulvarden, Nørreport Station, Statens
Museum for Kunst, Østerport Station. Når du har passeret Østerport Station
kører du langs togbanerne på venstre hånd og lidt længere nede er der skilte
til Langelinie. Nemt ikke?

Se på disse kort jeg har lavet til dig:

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/img/kort1.jpg

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/img/kort2.jpg

2) Allierer dig med en som også skal til Linien (og ved hvor den ligger) og
som du kan mødes med i udkanten af København.

> [...]
> alle var velkomne). Og så følges med de andre til Skagen Fredag. Og
> her kommer så det næste problem: Jeg aner ike hvor det ligger!

Det lyder som en lang dagstur!

Skagen kan ikke være så svært at finde. Man kører på nord på og følger
strømmen af motorcykler

> Og hvordan ser det ud, kan jeg være så heldig at møde andre herfra på
> linien Torsdag først på aftnen?

Jeg kører allerede over til MC Chaufførerne kl. 14.30 så jeg kommer desværre
ikke forbi Linien.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 10-07-03 00:31

Tak for kortene Tony, og tak til dig Jacob for kørselsvejlidning. Nu skal
jeg nok finde det.

Og Tony det var MC Chaufførene ikke Skagen jeg troede ville blive svært, men
dem har jeg fundet.

Tobias

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-07-03 14:08

Tobias Møller Larsen wrote:
> Tak for kortene Tony, og tak til dig Jacob for kørselsvejlidning. Nu skal
> jeg nok finde det.

jah ellers må du jo se om du kan finde mig, eller jeg kan finde dig,
eller noget ...

// Hans, der har lovet via sms at følge Tobias på vej senere ;)

Kommer i andre (københavnere) også ind på Langelinie (i københavn)
iaften ? det var kl. 19 var det så.

--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Megas

Dato : 10-07-03 15:35

Hans Joergensen wrote:

*snip*

> Kommer i andre (københavnere) også ind på Langelinie (i københavn)
> iaften ? det var kl. 19 var det så.

Tjah, har jo ik´mc endnu, men sjosker da lige ned & kigger på, bor lige ved
siden af jo :)

Kig efter en karseklippet gut, i sorte shorts, der stirrer misundeligt efter
alt på 2 hjul *GGG* Hvad kører I på.?

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-07-03 15:58

Megas wrote:
> Kig efter en karseklippet gut, i sorte shorts, der stirrer misundeligt efter
> alt på 2 hjul *GGG* Hvad kører I på.?

Jeg er jo nem at kende på den gamle RD ... selv om jeg stadig ikke
har fået monteret mit DFM-skilt.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Bjørn S

Dato : 10-07-03 07:51

Tony Lorentzen wrote:

> Jeg kører allerede over til MC Chaufførerne kl. 14.30 så jeg kommer desværre
> ikke forbi Linien.

Øh, er du ikke med kl.14.15 fra Jyllingevej, eller er planerne ændret ?
- håber selv at fange jer der, eller indhænte jer i Karlslunde.

Evnt. hvis nogen gider at smide sit nummer i en mail til mig, så sender
jeg en SMS tilbage ?
Kunne jo være praktisk :-/

--
/Bjørn

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-07-03 08:37

Bjørn S wrote:

> Øh, er du ikke med kl.14.15 fra Jyllingevej, eller er planerne ændret
> ? - håber selv at fange jer der, eller indhænte jer i Karlslunde.

Jo jo jeg kal nok være der!

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-07-03 09:22

Tobias Møller Larsen wrote:
[snip]

Og et par billeder:
http://gallery.nathue.dk/2003-07-10_1/

Endda et med jader... eller nowet .. :)

// Hans
--
Support the Demo Scene: http://se2k.dk
Scene Event 2003 - Dude you're getting a demo

Fra : GRISEN

Dato : 12-07-03 10:16

>Tobias Møller Larsen wrote:
>
>Og et par billeder:
>http://gallery.nathue.dk/2003-07-10_1/

Der ser da ikke ud til at være særligt mange mennesker....
Er billederne taget tidligt, eller var der bare ikke flere?

*
Jan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-07-03 11:01

GRISEN wrote:
> Der ser da ikke ud til at være særligt mange mennesker....
> Er billederne taget tidligt, eller var der bare ikke flere?

De er nærmere taget sent ... der var flere lige da jeg kom
ihvertfald.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Hekto

Dato : 12-07-03 10:52

In article <slrnbgvh8p.88k.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Tobias Møller Larsen wrote:
> [...]
.... man kan da godt lige ane, at det er en tung 'G'-skål!!!

Fra : Armand

Dato : 12-07-03 15:10

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
> Tobias Møller Larsen wrote:
> [snip]
>
> Og et par billeder:
> http://gallery.nathue.dk/2003-07-10_1/

pict. 2915 = Tobias [ http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=325 ], der på sin
nytilkørte (købte i fredags og fik første service onsdag!) 34HK's CB500
(pict. 2916) lige tog turen fra Dronninglund (vendsyssel) og til Langelinie,
for sidenhen at dukke op til overnatning hos MC-chaufførerne!!
Nårh ja - fredag fulgtes han så med flokken nordover da der kørtes til TPT

Godt gået Tobias!
Og et dybt stik til dem der aldrig kommer over bygrænsen :-|

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-07-03 18:50

Armand wrote:

> Godt gået Tobias!

Fandme så! Der uddeles topkarakterer til Tobias for den fine indsats (og de
fine brændere på TPT - billeder og filmklip følger)

--
Tony
FZS1000 (lettere tilsvinet efter turen)