Samme sang i manualen til min xj600
// Thorstein
"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> skrev i en meddelelse
news:3f0c8d9e$0$76133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> --=Stone=-- wrote:
> > Så kom det 1200 kit endlig på... og jeg skal til skagen fredag,
> > hvordan tilkører jeg bedst min nye cylinder + stempler ?
> > Der er sat nye lejepaner + lejer i bunden, nye knastkæder, ny
> > bundkæde, og cylinder + stempler har kørt ca. 500-800 km på anden
> > cykel.
> > Har i nogle gode råd ??
>
> Om de er gode ved jeg ikke, men i min manual til min Mille står der at jeg
> skal køre varieret og bruge maskinen bredest muligt og ikke komme over
> 6000rpm de første 1000km.
> Så det der med at køre ud på landevejen og trille med 3.000 omdrejninger
de
> første km. skulle ikke være godt. (Men der er sikkert nogen der har andre
> meninger)
>
> Derefter er der eftersyn med skift af olie- og filter osv. og så fjernes
> droslingen.
>
> Så skal jeg de næste 500km holde den under 7.500rmp, dog må jeg overskride
> dette i et kortvarigt sekund ind imellem. (Ja det står der faktisk).
> Efter 1.500km. er der ikke længere nogen begrænsning og næste service er
ved
> (åhh nu kan jeg ikke huske det), men det er enten 6- eller 7.000km.
>
> Så er der selvfølgelig dem der bruger MotoMan's tilkørselsmetode, med fuld
> gas fra start af, meeen det tør jeg altså ikke. (Det er jo ikke en
yamahaha
> med stort olieforbrug jeg har
>
> Mvh. Peter
> (RSV Mille)
>
>