anderstorp for italienske cykler
Fra : Peter Aagaard

Dato : 09-07-03 22:34

Hej NG.

Er der nogen af jer på Italienske cykler der skal med på det arangement TMP
laver den 11 august ?

Se evt. dette link:
http://www.tmp-racing.com/ecommerce/b2b/default.asp?pageid=33

Det er en dag på Anderstorp fra 09:00 til 18:00 og det koster kun 300,- dkr.
Jeg har meldt mig til det grønne kursus , men det kunne da være
interesant om der var flere herfra, og om vi skulle finde ud af noget med
noget fælleskørsel til Sverige.

Mvh. Peter
(RSV Mille, nu med Aprilia larmepotte og ny chip)

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-07-03 22:54

On Wed, 9 Jul 2003 23:34:07 +0200, "Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk>
wrote:

Hej Peter.

>Mvh. Peter
>(RSV Mille, nu med Aprilia larmepotte og ny chip)

Husk at sætte standardpotten på når du skal til Anderstorp.
Ellers bliver du dømt ude

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Peter Aagaard

Dato : 09-07-03 23:03

Steen Gruby wrote:
> [...]
> wrote:
>
> Hej Peter.

> Husk at sætte standardpotten på når du skal til Anderstorp.

Så har man købt en ny potte, hvor der står "for racetrack use only" og så
når man skal på bane, skal dælme pille den af, hvilken ironi
Men tak for info....

Fra : [4660] Carsten Peter~

Dato : 09-07-03 23:02

hvem gider at køre på spaghetti racer... nej så hellere en shushi
racer.. !

hva kan den chip du har fået monteret så ?

iøvrigt hva det ik noget for dig med en polini 911 vandkølet replica rsv
mille )
med dobbelt skive bremse for og enkelt bag..kørt 1-2 timer pris 12000kr

--RSV Mille, nu med Aprilia larmepotte og ny chip)

sn00py
R1 00

Fra : Peter Aagaard

Dato : 09-07-03 23:19

[4660] Carsten Petersen wrote:
> hvem gider at køre på spaghetti racer... nej så hellere en shushi
> racer.. !

Ha, ha, du er da bare misundelig fordi du ikke kan komme med på bane

> hva kan den chip du har fået monteret så ?

Ser du, det ved jeg jo ikke helt præcist, den fulgte med udstødningen og
justere indsprøjtningen så det passer til den mindre luftmodstand der er i
potten. (Dem med karbunader kalder det vist inddysning)

Tænker jeg skal på rullefelt på tpt hvis jeg kan nå det, og det er til at
komme til.

> iøvrigt hva det ik noget for dig med en polini 911 vandkølet replica
> rsv mille )
> med dobbelt skive bremse for og enkelt bag..kørt 1-2 timer pris
> 12000kr

øhhh nu tror jeg efterhånden at pengepungen er ved at være tom, og hvad i
alverden skal jeg dog med den, det er første gang jeg skal på bane

Mvh. Peter
(RSV Mille 00)

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 10-07-03 09:26

Peter Aagaard wrote:

> Hej NG.
>
> Er der nogen af jer på Italienske cykler der skal med på det arangement TMP
> laver den 11 august ?

Jeps, jeg har tænkt mig, at melde mig til i rød klasse.

> [...]
> noget fælleskørsel til Sverige.

> Mvh. Peter
> (RSV Mille, nu med Aprilia larmepotte og ny chip)

Ja, du bliver sgu nød til at skifte til standardpotte (og chip). Lydmanden på
Anderstorp er benhård! Han gider ikke en gang, at støjmåle en racepotte, selvom
du VED, at den ikke larmer mere end tilladt. Kun originalpotter er tilladt.

-Jacob

Fra : SLP/JM

Dato : 10-07-03 10:23

"Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> skrev Han gider ikke en gang, at
støjmåle en racepotte, selvom
du VED, at den ikke larmer mere end tilladt. Kun originalpotter er tilladt.

Hvad er max. støj-grænsen på Anderstorp egentligt?

--
Susanne

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 10-07-03 11:30

SLP/JM wrote:

> [...]
> du VED, at den ikke larmer mere end tilladt. Kun originalpotter er tilladt.
>
> Hvad er max. støj-grænsen på Anderstorp egentligt?

Mener at den er 100 db ved forbikørsel. Måske Gruby ved et præcis?

-Jacob

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-07-03 18:55

On Thu, 10 Jul 2003 12:29:59 +0200, Jacob Hornemann
<jacobh@hotmail.com> wrote:

Hej.

>Mener at den er 100 db ved forbikørsel. Måske Gruby ved et præcis?

95 dB ved forbikørsel og 98 dB målt 20 cm. fra pottens munding i en
vinkel på 45 grader og ved et "normomdrejningstal" var det der blev
praksiseret tidligere.
Nu hedder den godkendte standardpotter, og hvis man ikke har det
monteret får man et helvedes vrøvl med "baneguden" for at få ham til
at måle det, hvis han overhovedet gider.
Jeg er blevet dømt ude på den konto med kulfiberpotter.
Med standardpotter er der ingen vrøvl overhovedet, så det har jeg
vænnet mig til.
Hvorfor så ikke bare montere standardpotter, så er den potte ude

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 10-07-03 10:23

så nu har også tilmeldt mig grøn klasse(for 10 min siden).....man kan vel
opgradere hvis det går for langsomt

fælles kørsel derop ?
overnatter folk der , eller tager de møg tidligt derop ?

kan det passe der er 350 km og det tager ca 3½ time ?

Lasse
som glæder sig allerde...men der er nok ikke flere pladser med mit held

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 10-07-03 11:40

Lasse Lundberg wrote:

> så nu har også tilmeldt mig grøn klasse(for 10 min siden).....man kan vel
> opgradere hvis det går for langsomt
>
> fælles kørsel derop ?

Det kan vi sagtens finde ud af. Hvor kommer du fra? Jeg bor i København.

> overnatter folk der , eller tager de møg tidligt derop ?

Overvejede at bo på hotel i Anderstorp. Efter sigende koster det 500,- pr.
nat. Og med kun 300,- i deltagergebyr, bliver det jo stadig en billig
banedag.

> kan det passe der er 350 km og det tager ca 3* time ?

Der er ca. 180 km fra Helsingborg.

-Jacob

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-07-03 18:21

Jacob Hornemann <jacobh@hotmail.com> writes:

> kan vel

> Det kan vi sagtens finde ud af. Hvor kommer du fra? Jeg bor i K=F8benhavn=
> =2E

> Overvejede at bo p=E5 hotel i Anderstorp. Efter sigende koster det 500,- =
> pr.
> nat. Og med kun 300,- i deltagergebyr, bliver det jo stadig en billig
> banedag.

Der er nogle ganske OK små hytter i selve Anderstorp. De ligger på
højre side, når man kører ad hovedgaden (og kommer sydfra). Hotel
Winn er ganske glimrende, omend lidt dyrt for os "privatister".

--Kai

Fra : Peter Aagaard

Dato : 10-07-03 19:21

Jacob Hornemann wrote:
> [...]

Fedt nok, lige min tanke

> Det kan vi sagtens finde ud af. Hvor kommer du fra? Jeg bor i
> København.

Jeg kommer fra Thisted ca. 4-5 timer fra kbh. men det skulle ikke være noget
problem, medmindre i ønsker at køre kl. bæ om morgenen.

Overnatning er at fortrække for mit vedkomne.

> Overvejede at bo på hotel i Anderstorp. Efter sigende koster det
> 500,- pr. nat. Og med kun 300,- i deltagergebyr, bliver det jo stadig
> en billig banedag.

Mon ikke vi skulle bestille pladser så ?

> Der er ca. 180 km fra Helsingborg.

Ehhh, skal vist lige have fat i et kort.

Mvh. Peter
(RSV Mille)

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 10-07-03 21:38

Jeg har reserveret et værelse på Hotel Åsen i Anderstorp. Det blev lidt dyrere
end først antaget, ca. 750 Dkr. Men jeg trænger til en banedag med lidt luksus
-gider ikke at sove i telt denne gang.
Her er hotellets hjemmeside: http://www.hotellasen.se
Man kan bestille værelser på deres email: info@hotellasen.se

Jeg regner med at køre fra København søndag den 10. august ved 15-tiden. Du er
velkommen til at følges med mig. Jeg kender vejen -har kørt den spandevis af
gange.

Send mig en email, hvis vi skal følges derop (jacobh@hotmail.com).

-Jacob

Fra : Peter Aagaard

Dato : 10-07-03 22:07

Jacob Hornemann wrote:
> Jeg har reserveret et værelse på Hotel Åsen i Anderstorp. Det blev
> lidt dyrere end først antaget, ca. 750 Dkr. Men jeg trænger til en
> banedag med lidt luksus

Hvad kan man sige til det ?, manden har penge nok

> -gider ikke at sove i telt denne gang.
> Her er hotellets hjemmeside: http://www.hotellasen.se
> Man kan bestille værelser på deres email: info@hotellasen.se

Ok, har lige gemt dem, men jeg regner faktisk med at gøre det samme. 32
værelser er da ikke meget, så jeg skal nok ikke vente for længe.

> Jeg regner med at køre fra København søndag den 10. august ved
> 15-tiden. Du er velkommen til at følges med mig. Jeg kender vejen
> -har kørt den spandevis af gange.

Det lyder fint til mig, så lad os bare trille sammen derop.
Hvor langt er der fra kbh. ?
Hvad med dig Lasse, skal du med ?

> Send mig en email, hvis vi skal følges derop (jacobh@hotmail.com).

Er på vej, når jeg lige er færdig her.
Hov ! glemte helt at sige tak for info.
og forresten har i fået en bekræftelse eller noget andet respons på
tilmeldingen ?

Mvh. Peter
(RSV Mille)

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 10-07-03 22:32

Peter Aagaard wrote:

> Det lyder fint til mig, så lad os bare trille sammen derop.
> Hvor langt er der fra kbh. ?

Ca. 220 km

> og forresten har i fået en bekræftelse eller noget andet respons på
> tilmeldingen ?

Jeg emailede ham Benny fra TMP, vis emailadresse står på tilmeldingen, og
spurgte om jeg var tilmeldt. Han bekræftede kort tid efter. Jeg foreslår,
at du gør det samme. Betalingen foregår ved banen.

-Jacob

Fra : Peter Aagaard

Dato : 11-07-03 11:11

Jacob Hornemann wrote:

> Ca. 220 km

Nåå ikke længere...

> [...]
> tilmeldingen, og spurgte om jeg var tilmeldt. Han bekræftede kort tid
> efter. Jeg foreslår, at du gør det samme. Betalingen foregår ved

Har netop fået et svar fra ham her til morgen, så er den sag ordnet.

Mvh. Peter
(Med en blødende Mille)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-07-03 06:46

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> writes:

> Hvad kan man sige til det ?, manden har penge nok

Der er nogle "hytter" i Gislaved, som ikke er så dyre. (Jacob: hvis
du tager af ved Gislaved syd, og kører op af hovedgaden, så kommer de
på højre side ca ved gymnasiet og inden Hotel Winn og
forretnings-området).

--Kai, også været på Anderstorp en million-milliard gange.

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 11-07-03 08:24

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> [...]
> forretnings-området).
>
> --Kai, også været på Anderstorp en million-milliard gange.

Tak Kai. Jeg har dog allerede reserveret hotelværelse på Hotel Åsen.
Hotellet ligger tæt på banen, så man kan sove ekstra længe om morgenen

-Jacob

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 11-07-03 07:01

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> wrote in message
> Det lyder fint til mig, så lad os bare trille sammen derop.
> Hvor langt er der fra kbh. ?
> Hvad med dig Lasse, skal du med ?

Karin som er økonomi minister....(og jeg har besluttet at køre derop om
morgenen ind til videre..med mindre....der er billigere alternativer(læs
længere nede)....det tager ikke mere end 3½ time fra ringsted af....dvs op
og afsted kl 5 om morgenen.....så er cyklen også gennemvarm ved ankomst

husk at tage dfm tshirts på så man kan kende jer !

vi har ikke pengene lige pt til til hotel...for så kommer der også middag
osv....og inden man ved af det har en overnatning og mad kostet over 1000
kr....så jeg tror at jeg smide karin bagpå knallerten og så triller vi bare
tidligt afsted

er der mulighed for telt på anderstorp ? de små hytter der er hvordan og
hvorledes fungere det ?

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 11-07-03 08:21

Lasse Lundberg wrote:

> [...]
> og afsted kl 5 om morgenen.....så er cyklen også gennemvarm ved ankomst

Men det kan være temmelig hårdt, at køre derop, køre bane en hel dag og køre
hjem på samme dag. Jeg foretrækker at overnatte deroppe, så man er nogenlunde
frisk til banedagen. Det er immervæk noget mere fysisk og psykisk krævende, at
køre bane end landevej.

> husk at tage dfm tshirts på så man kan kende jer !

Hmm, sådan en har jeg da ikke...men jeg kører på en knaldgul årgang 2000 Mille
i en sort og rød Dainese dragt.

> er der mulighed for telt på anderstorp ? de små hytter der er hvordan og
> hvorledes fungere det ?

Ja, der er et lille græsareal ved pitten, hvor man kan slå telt op. Jeg
foreslår at I kommer i god tid -der bliver sikkert rift om pladserne. Forhør
jer evt. hos TMP, hvornår portene slåes op om søndagen.

-Jacob

Fra : Peder

Dato : 11-07-03 08:39

On Fri, 11 Jul 2003 09:20:43 +0200, Jacob Hornemann
<jacobh@hotmail.com> wrote:

>Hmm, sådan en har jeg da ikke...men jeg kører på en knaldgul årgang 2000 Mille
>i en sort og rød Dainese dragt.

Ellers har jeg et billede af dig i underrør på Val de Vienne - skal
jeg poste det så du er genkendt? )
--
Peder
SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 11-07-03 08:43

Peder wrote:

> Ellers har jeg et billede af dig i underrør på Val de Vienne - skal
> jeg poste det så du er genkendt? )

Nej, det tror jeg ikke, at du behøver

-Jacob

Fra : Peter Aagaard

Dato : 11-07-03 11:19

Lasse Lundberg wrote:
> [...]
> alternativer(læs længere nede)....det tager ikke mere end 3½ time fra
> ringsted af....dvs op og afsted kl 5 om morgenen.....så er cyklen

Jeg har lige hørt fra Benny (TMP), og han skriver at der kommer info om
fælleskørsel ugen inden vi skal derop.

> husk at tage dfm tshirts på så man kan kende jer !

Klart klart

Det minder mig foresten lige om, skal man køre i lædertør sådan et sted,
eller kan man bruge lookwell's jakker og buker med en rygbeskytter ?

Mvh. Peter
(Med en blødende Mille)

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 11-07-03 11:48

Peter Aagaard wrote:

> Det minder mig foresten lige om, skal man køre i lædertør sådan et sted,
> eller kan man bruge lookwell's jakker og buker med en rygbeskytter ?

På tilmeldingspapirene står der "læderdragt eller andet godkendt dragt",
men du må hellere forhøre dig hos Benny.

-Jacob

Fra : Peter Aagaard

Dato : 11-07-03 11:58

Jacob Hornemann wrote:

> På tilmeldingspapirene står der "læderdragt eller andet godkendt
> dragt", men du må hellere forhøre dig hos Benny.

Skrev til ham sammen med dette indlæg, og har allerede fået et svar (han er
da enorm hurtig), og mit lookwell tøj og rygbestytter er ok.

Mvh. Peter
(der venter på at mekkeren ringer)

Fra : Armand

Dato : 12-07-03 14:33

Peter Aagaard <peter@yougotit.dk> skrev i en

> Skrev til ham sammen med dette indlæg, og har allerede fået et svar (han
er
> da enorm hurtig), og mit lookwell tøj og rygbestytter er ok.

Får i også lov til at køre med pilothjelm?
God fornøhjelse :-|

--
Armand
(der konstanterer at visse TD-arrangører tilsyneladene starter fra punkt nul

Fra : Peter Aagaard

Dato : 13-07-03 10:48

Armand wrote:
> Peter Aagaard <peter@yougotit.dk> skrev i en

> Får i også lov til at køre med pilothjelm?

Rolig nu man skal jo starte et sted !
Jeg skal jo ikke op og køre ræs, jeg er tilmeldt i grøn gruppe og skal bare
op og lære cyklen bedre at kende, og så forhåbenlig flytte nogle grænser mv.
og selvfølgelig have en sjov dag.
og så er det første gang jeg skal på en bane, men hvem ved måske er det med
lædertøj næste gang ???

> God fornøhjelse :-|

Jo tak.

Mvh. Peter

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 13-07-03 12:16

> [...]
mv.
> og selvfølgelig have en sjov dag.
> og så er det første gang jeg skal på en bane, men hvem ved måske er det

Ting sker - også nogen du ikke har mulighed for at influere. Du kan ikke
forvente, at alle på banen kører forsigtigt eller sikkert.

Kan din dragt lynes sammen?

Også herfra

Fra : Peter Aagaard

Dato : 13-07-03 21:47

Henrik Steen Larsen wrote:

> Ting sker - også nogen du ikke har mulighed for at influere. Du kan
> ikke forvente, at alle på banen kører forsigtigt eller sikkert.
>
> Kan din dragt lynes sammen?

Nix, jeg må tage som det kommer, og jeg dælme ikke lige til en læderdragt
nu, skulle måske have købt det, istedet for en ny potte....

> Også herfra

jo tak, det skal nok blive sjovt, selv uden læder

Mvh. Peter

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 13-07-03 22:04

Peter Aagaard wrote:

> jo tak, det skal nok blive sjovt, selv uden læder

Ja da, og vi skal nok få tapet et par kneesliders på dine Lookwell bukser
opad dagen

-Jacob

Fra : Peter Aagaard

Dato : 13-07-03 22:12

Jacob Hornemann wrote:

> Ja da, og vi skal nok få tapet et par kneesliders på dine Lookwell
> bukser opad dagen

Nu er det jo umuligt at vide hvor mange der kommer og hvor meget man får lov
at køre, men jeg satser/håber da på at det i løbet af dagen kan lade sig
gøre at skifte fra grøn til gul gruppe

Mvh. Peter

Fra : Peter Aagaard

Dato : 10-07-03 19:18

Lasse Lundberg wrote:
> så nu har også tilmeldt mig grøn klasse(for 10 min siden).....man kan
> vel opgradere hvis det går for langsomt
>
> fælles kørsel derop ?
> overnatter folk der , eller tager de møg tidligt derop ?

Tja, det var jo også det jeg ligesom prøvede at finde ud af men da jeg
kommer fra Thisted vil jeg foretrække at overnatte et eller andet sted i
løbet af turen.

> som glæder sig allerde...men der er nok ikke flere pladser med mit
> held

Nej, jeg tror der er pladser nok, det er jo hele norden der er inviteret.

Mvh. Peter
(RSV Mille)