Cobra MT700 PMR radio
Fra : //Overby

Dato : 09-07-03 19:15

Hejsa...

Jeg har længe været på jagt efter et par Cobra MT700 PMR radioer, så jeg kan
snakke med vennerne, mens man kører. Min lokale MC pusher tager dog 850,-
for sådan et sæt, hvilket jeg synes er for dyrt. Jeg har kigget i mange
forskellige butikker udenlands - ingen kunne køre det billigere.
Lige indtil jeg faldt over dem hos elgiganten.dk - 699 kr. Besparelsen = en
tank benzin

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=fTOr_on6D1ar_Lb2JlxoH4veMi09xEtfBdI=?ProductID=5aLD4QjoYrEAAAD2zuQnmgjT&CatalogCategoryID=&filename=productpage_text%2c%20producttype_text%2c%20prodtypes_vartypes_text

Daniel - der nu snakker løs

Fra : Michael Kristiansen

Dato : 09-07-03 19:24

Tillykke

Jeg købet noge ved TDC til 300kr.
De kan det sammen

Hilsen Michael

Fra : //Overby

Dato : 09-07-03 21:01

> Jeg købet noge ved TDC til 300kr.
> De kan det sammen

Jeg har også prøvet nogle af de billige og der er milevid forskel i
lydkvaliten IMO...

Daniel

Fra : Spiff

Dato : 10-07-03 09:07

Hej Daniel

Kærsten og jeg har længe kunne tænke os en stemmestyret trådlæst samtale
anlæg når vi køre ud i landet. Men jeg har tøvet med at spender mine hårdt
beskatte inflasionsramte kroner fordi jeg ikke entydigt har kunne få svar på
nedenstående.
Du/I har prævet det i praksis så hvad er jeres erfaringer.

1) hvilken hjelm har I (fuldface eller skald)

2) Hvilket headsæt har I indbygget i hjelmen, er det ekstra tilbehør.

3) Med hvor høj en hastighed (vindstøj) kan man føre en samtale og kan man
justere stemmestyrningen således at vindstøj ikke åber for kommunikation.

4) Når vi skal længere end bare ned i byen så bruger vi alm. ørepropper, kan
man skrue så meget på for lyden at man kan høre og forstå samtalen.

MVH
Jesper

Fra : Anet

Dato : 10-07-03 10:07

(klip)

Vi har 4 sæt af cobra anlæggene. Vi kører begge to her og har vores børn
bagpå afsted på ture.

> 1) hvilken hjelm har I (fuldface eller skald)

(klip)

Vi har Schubert concept

> 2) Hvilket headsæt har I indbygget i hjelmen, er det ekstra tilbehør.

(klip)

Vi har gjordet således at de to der kører har et orginalt headsæt som
indeholder to hørelapper og en microfon + at vi valgte at have manuel
tasteknap som sidder på styret. De to bagsædepassagerer har fået et par
walkmanørepropper så de bare kan høre med hvad vi siger. Det gør fornøjelsen
lidt sjovere for hele familien når nu at vi snakker om at der kun er en halv
time til pause med frokost, eller se den flotte klippe deroppe til højre
osv.

> 3) Med hvor høj en hastighed (vindstøj) kan man føre en samtale og kan man
> justere stemmestyrningen således at vindstøj ikke åber for kommunikation.

(klip)

Vi syntes at det er behageligt at snakke op til 80 km i timen for ellers
bliver der for meget vindstøj men det kan godt være forskelligt afhængig af
hjelmmodel osv.

> 4) Når vi skal længere end bare ned i byen så bruger vi alm. ørepropper,
kan
> man skrue så meget på for lyden at man kan høre og forstå samtalen.

(klip)

har jeg ikke prøvet.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Spiff

Dato : 10-07-03 17:17

> at vi valgte at have manuel
> tasteknap som sidder på styret.

Den knap I har montert på styret er det ved et gør-det-selv-indgreb at
trække en ledning til en ekstern kontakt eller ?

MVH
Jesper

Fra : Anet

Dato : 10-07-03 21:41

> Den knap I har montert på styret er det ved et gør-det-selv-indgreb at
> trække en ledning til en ekstern kontakt eller ?

(klip)

Den hører med til det hjelmsæt som man kan købe til walkien. har du louis
kataloget for deri kan du vist se det så vidt jeg husker ellers så mail lige
til mig så skal jeg tage et billede med digitalkameraet til dig og sende det
til dig.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Spiff

Dato : 11-07-03 08:12

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3f0dcf5b$0
> [...]
lige
> til mig så skal jeg tage et billede med digitalkameraet til dig og sende

Tak skal du have men jeg har luret systemet på louris web. Kunne dog ikke
finde priser på Cobra men hvis standart headsættet er nogen lunde det samme
til Cobra som det jeg kunne finde på deres web så er jeg med.

Jesper

Fra : Grunnet

Dato : 13-07-03 12:19

Spiff skrev:

> [...]
> ikke finde priser på Cobra men hvis standart headsættet er nogen
> lunde det samme til Cobra som det jeg kunne finde på deres web så er

Det er så vidt jeg har fundet ud af det samme headset du bruger til Alan og
Cobra se nedenstående link
http://www.pmr446.de/katalog/headset/headset.htm
Jeg har lige købt et sæt (2 stk.) Cobra MT700 i Føtex - pris 699,00, og skal
så lige have fundet 2 headset til den rigtige pris (T-hansen skal have 400
pr. sæt, hvilket jeg syntes er lige i overkanten).

Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84
steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere, men Intet om MC)

---

Fra : ozoko

Dato : 09-07-03 22:09

God pris du har fundet, købte et par i vinter i tyskland www.pmr446.de, som
på det tidspunkt var billige i forhold til DK priser, men teknik falder jo
hele tiden .

Har ikke fået brugt dem til MC endnu (men de er rigtigt gode når man står på
ski), har du prøvet dem af, og hvordan virker det (bruger du interocm
funktionen, voice eller PTT til at aktivere sending??)

/Oizo