NB! Se MC-Importvurdering på Toldskat.dk!!
Fra : Hans Erik Elley

Dato : 08-07-03 20:24

Så lige dette på mc.dba.dk:

Told & Skat lukker op for hemmelighederne

[07-07-2003]
Af: Peter Rahbek

Det har altid været sådan, at man som borger i Danmark ikke kan få en given
pris på en motorcykel eller bil oplyst, inden man tager på jagt efter et
veterankøretøj i udlandet. Det er heldigvis slut nu.

Internettet og et vist pres på myndighederne har endelig giver resultat i
form af en offentliggørelse af de afgifter, der tidligere er blevet betalt.

Afgørelserne over tidligere sager om de gamle motorcykler (og biler) finder
man www.toldskat.dk

Derfra går man videre ved at klikke på Motor i rækken under Borger. Derfra
kommer man videre ved at klikke på Registreringsafgift og Vurderinger af
brugte motorkøretøjer. Når det så er gjort, skal der klikkes på Vurderinger,
og så tastes køretøjets art ind (motorcykel eller bil) og årgang ind, og
hvis der ligger en tidligere afgørelse om afgiften, vil den så poppe op.

God fornøjelse - og husk at tippe os, hvis du finder eksempler, der af den
ene eller anden årsag er helt til grin =
Til Mcnyheder [»]

---------||||||||----------
Blackbird in Deutschland - here i come! (hier komme ich!)

MC Hilsen
Hans Erik :)
www.mcpilots.dk

Fra : Eg Egemarke

Dato : 08-07-03 22:02

Hans Erik Elley wrote:

> [...]

> Til Mcnyheder [»]

> ---------||||||||----------
> Blackbird in Deutschland - here i come! (hier komme ich!)

Yiiikes siger jeg bare ca 28000 Kr i afgift på min 22 år gamle Kawasaki
Det hænger jo slet ikke sammen ?? Sådan en Mc indhandles her i sverige til
mellem 12-25000 danske kr og de dyre er som NYE, selvom de er over 20 år
gamle nu !!!!!!

Hjælp altså jeg har kun hovedrysten tilovers for det system ???
Jeg er kun glad for at sidde her med afgifts frie biler/motorcykler El til
spotpris (fra danmark endda) og en husleje der er til at grine af.
OG så ER der altså mere fyld på Pizza´erne
Hvis nogen skulle få lyst til at opgive det gamle land (læs: Danmark)
giver jeg gerne en hånd og et godt råd med på vejen det er i det mindste
gratis og kan ikke belægges med afgift....

MvH Eg

Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Http://medlem.jubii.dk/egemarke

Fra : wheeler

Dato : 08-07-03 23:48

"Eg Egemarke" <egemarkefjerndette@hotmail.com> skrev

> Hvis nogen skulle få lyst til at opgive det gamle land (læs: Danmark)
> giver jeg gerne en hånd og et godt råd med på vejen det er i det mindste
> gratis og kan ikke belægges med afgift....

[KLIP]

Selvom mit postnummer er 2200 - så er der da een ting du glemmer at
fortælle =
Ups...
--
Wheeler
Fjern "x" i mailadresse ved direkte svar

Fra : Steffler

Dato : 09-07-03 08:46

Hans Erik Elley wrote:
> Så lige dette på mc.dba.dk:
>
> Told & Skat lukker op for hemmelighederne

<SNIP>

> God fornøjelse - og husk at tippe os, hvis du finder eksempler, der
> af den ene eller anden årsag er helt til grin =
> Til Mcnyheder [»]

Prøvede lige... ZXR750R årgang 91. Pris i tyskland (da jeg købte den
for 3 år siden) 45000,- som må være det der skal beregnes afgift af. Da
jeg købte sygglen betalte jeg 50k i afgift. Men hjemmesiden siger 78.9k
i afgift (hvilket forresten er 2.5k mere end en +6år bil.....)

<special effect>
Lettere hovedrysten....
</special effect>

/S

Fra : Bjørn S

Dato : 09-07-03 09:47

Steffler wrote:

> [...]
> jeg købte sygglen betalte jeg 50k i afgift. Men hjemmesiden siger 78.9k
> i afgift (hvilket forresten er 2.5k mere end en +6år bil.....)

Så er du nok på den forkerte tabel/side. Afgiften beregnes ud fra
(anslået) handelsverdi her hjemme minus afgiften. Hvis du finder den
rigtige side er det ikke umuligt du også finder din egen

--
/Bjørn

Fra : Brian W.

Dato : 09-07-03 11:15

Hans Erik Elley wrote:

> ---------||||||||----------
> Blackbird in Deutschland - here i come! (hier komme ich!)
>
> MC Hilsen
> Hans Erik :)
> www.mcpilots.dk

Und Ich...!

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Hans Erik :\) www.mc~

Dato : 10-07-03 11:22

Schnell bitte, ja?
Blackbird ist doch schnell, Mann!
Har du fundet nogle gode tilbud?
(måske kunne vi jo hente begge 2 når vi nu er igang!?

/Hans Erik ;)
www.MCPilots.dk