Benzin til en Suzuki GSF 400 Bandit ?
Fra : Dennis Riis

Dato : 07-07-03 17:12

Hej,

jeg kom lige til at tænke på, da jeg lige var nede på tanken, hvilken benzin
anbefales egentlig til en Suzuki 400 Bandit ? 92 eller 95 oktan ? Blyfri
eller ej ? Får man noget ud af at købe selskabernes såkaldte superbenzin,
f.eks. Q8 Dynamic eller Shells tilsvarende ?

Nu er det jo først 2. gang jeg tanker den, da jeg liiige skulle have et
kørekort, før jeg er begyndt at køre på den - men jeg håber da, den kan tåle
95 blyfri, det er i hvert fald det den har fået begge gange.

Mvh Dennis Riis
Suzuki 400 Bandit ( og sprit - nyt MC kørekort per i dag

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-07-03 17:14

"Dennis Riis" <driis@mobilixnet.dk> writes:

> jeg kom lige til at tænke på, da jeg lige var nede på tanken, hvilken benzin
> anbefales egentlig til en Suzuki 400 Bandit ? 92 eller 95 oktan ?

Min Bandit 600 kører fint på 92 oktan blyfri, mon ikke også din gør
det?

> Får man noget ud af at købe selskabernes såkaldte superbenzin,
> f.eks. Q8 Dynamic eller Shells tilsvarende ?

Ikke ud fra mine oplevelser. Snarere tværtimod, det er jo dyrere

Tillykke med kortet.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-07-03 17:18

> [...]
> oktan ? Blyfri eller ej ? Får man noget ud af at købe selskabernes
> såkaldte superbenzin, f.eks. Q8 Dynamic eller Shells tilsvarende ?

Du kan ihvertfald godt køre på 95 blyfri. Om den kan klare 92, skal du lige
kigge i din manual efter.

'Super'benzinen er ikke merprisen værd. Jeg ved heller ikke hvad der er
specielt ved Q8s Dynamic benzin. Hvis den ligesom Nitro 3000 indeholder
additiver der skal nedsætte friktionen i gearkassen, så kan jeg ikke se,
hvad det skal gavne i en motorcykel. Shell V-Power skulle fjerne
carbonbelægninger i motoren, men det kan gøres langt billigere ved selv at
tilsætte additiverne til benzinen, hvis man da overhovedet gider at bruge
penge på det.

> [...]
> et kørekort, før jeg er begyndt at køre på den - men jeg håber da,
> den kan tåle 95 blyfri, det er i hvert fald det den har fået begge

Det kan alle japanske MC'er fra midt-70'erne og fremefter fint køre med.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ninja Rider

Dato : 07-07-03 21:36

Hejsa

Dennis Riis wrote:
> [...]
> kørekort, før jeg er begyndt at køre på den - men jeg håber da, den kan tåle
> 95 blyfri, det er i hvert fald det den har fået begge gange.

Hold dig fra Vidunder Benzinen. Jeg kørte på det billigste jeg kunne
finde, (92oct. blyfri) Det kørte den upåklageligt med. Så det kan du
sagtens fodre den med.

Mvh Emil
Tidligere ejer af Bandit 400
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-07-03 08:59

Dennis Riis wrote:
> jeg kom lige til at tænke på, da jeg lige var nede på tanken, hvilken benzin
> anbefales egentlig til en Suzuki 400 Bandit ? 92 eller 95 oktan ? Blyfri

92 fra OK er altid godt.. (da der er 95 på deres 92-pumpe)

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Hawk

Dato : 10-07-03 17:10

I de "gode gamle dage" da man kun kunne købe bly holdig benzin havde oktan
tal noget at sige.
Det bly som var i benzinen var et antibanknings middel (tetratylbly, pisse
giftigt iøvrigt)
Der er som navnet antyder IKKE tetratylbly i blyfri benzin men et andet
stof. Nu er det sådan at de selskaber som sælger benzin går med både livrem
og seler, og alt benzin, også oktan 92 er testet med en stor magen, så der
kan ikke ske motor eksplotioner ( det er det midlet skal virke imod.) Køre
du på et højt okatn tal sker der ikke noget ved det.... Ikke andet end at
man betaler for noget man ikke behøver at betale for