A man 's gotta do...
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-07-03 09:19

....what a man 's gotta do...

Derfor er jeg nu den meget glade ejer af en Kawa ZXR 750(J).
Jeg ved godt at det ikke er jordens mest praktiske cykel, men det er
simpelthen ikke en parameter jeg har taget hensyn til.
Parametrene har været udseende, køreegenskaber og ikke mindst hvad _jeg_
vil ha'. ZXRene (med støvsugerslangerne) har jeg været tændt på... altid.

Så derfor.

Nu skal jeg så igennem hele synsmøllen inden den kan omregistreres. Det skal
nok blive festligt. Faktisk var jeg lige ved ikke at kunne få en tid i
Jylland før September?!? Men heldigvis fandt den rare dame en tid til mig
på mandag. Så nu har jeg en uge til at få pakket lyddæmperen om, få skiftet
pæren i nummerpladelyset, justeret lygterne og ikke mindst fabrikeret
en stænklap

Jeg er nærmest glad.

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 07-07-03 09:28

Mikkel Christensen wrote:
> ...what a man 's gotta do...

Tillykke! Det er en fed maskine
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-07-03 09:41

"Rune \(Bandit600R\)" <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> writes:

> Tillykke!

Tak.

> Det er en fed maskine

Ja

Fra : Megas

Dato : 07-07-03 09:30

Mikkel Christensen wrote:
> [...]
> Parametrene har været udseende, køreegenskaber og ikke mindst hvad
> _jeg_ vil ha'. ZXRene (med støvsugerslangerne) har jeg været tændt

Den er åz for fed.

> Så derfor.

"U lucky thing" :D

> [...]
> dame en tid til mig på mandag. Så nu har jeg en uge til at få pakket
> lyddæmperen om, få skiftet pæren i nummerpladelyset, justeret

Jeg er nærmest *grøn*

Tillykke med den

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-07-03 09:46

"Megas" <Megas*NOSPAM*@email.dk> writes:

> Jeg er nærmest *grøn*

Ja, jeg tænkte nok du ville sætte pris på valget Den er selvfølgelig
grøn og hvis. Desværre er den også en lille smule 80'er blå, men det
bliver forhåbentligt lakeret grønt til vinter

> Tillykke med den

Thanx.

Fra : Megas

Dato : 07-07-03 17:34

Mikkel Christensen wrote:

*snip*

> Ja, jeg tænkte nok du ville sætte pris på valget Den er
> selvfølgelig grøn og hvis. Desværre er den også en lille smule 80'er
> blå, men det bliver forhåbentligt lakeret grønt til vinter

Noegn billeder på dfm/nathue/somewhere..?

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-07-03 07:32

"Megas" <Megas*NOSPAM*@email.dk> writes:

> Mikkel Christensen wrote:
>
> *snip*

> Noegn billeder på dfm/nathue/somewhere..?

Jeg har kun det fra dba lige nu, men jeg skal lige ha' vækket hoffotografen.
Men jeg smider det op lige så snart jeg har fundet mit pw til
dkfritidmotorcykel.dk...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-07-03 11:50

Well, nu er det fra dba da på http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=72

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 08-07-03 21:37

> Well, nu er det fra dba da på http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=72

NICE!

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-07-03 23:24

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Oss teløk herfra!
Men gem nu lige et par håndører til en Suzuki, vi skal fanme ud at køre ræs,
skal vi!

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-07-03 07:41

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:

> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> Oss teløk herfra!
> Men gem nu lige et par håndører til en Suzuki, vi skal fanme ud at køre
> ræs, skal vi!

Æhm.. ja... jo. Jeg er jo som sådan godt i gang med at gældsætte mig, så
hvad betyder et par tusinde ekstra

Vi tales ved når jeg har talt med banken.

Fra : vmx

Dato : 07-07-03 16:54

> ...what a man 's gotta do...
>
> Derfor er jeg nu den meget glade ejer af en Kawa ZXR 750(J).
> vil ha'. ZXRene (med støvsugerslangerne) har jeg været tændt på... altid.

Hvad er de dersens støvsugerslanger godt for ?

øhh.... Tilløk

--
Robert
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977

Fra : Steffler@Home

Dato : 07-07-03 23:04

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote in message
> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

altid.

> Hvad er de dersens støvsugerslanger godt for ?

Som standard udelukkende køling af topstykket. Men med en superbike
airbox kan de godt virke så'n lidt ramair agtigt

/S

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-07-03 07:31

"Steffler@Home" <steffen.hansen@SPAMFILTEREDdba.dk> writes:

> "vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote in message

> Som standard udelukkende køling af topstykket. Men med en superbike
> airbox kan de godt virke så'n lidt ramair agtigt

Hehe. Mine forældre lever nu i den overbevisning at det er slangerne der
gør at den kan køre 300 km/t. De var synligt imponerede over at sådan et par
slanger kunne gøre det

Det er måske kun en kvart sandhed, men så har de noget at fortælle naboerne.

Fra : Armand

Dato : 08-07-03 16:52

Steffler@Home <steffen.hansen@SPAMFILTEREDdba.dk> skrev i en

> "vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote in message

> Som standard udelukkende køling af topstykket. Men med en superbike
> airbox kan de godt virke så'n lidt ramair agtigt

Sure?
På min 91'er ZXR400, der ligeledes har slange-designet, ender de i et
forkammer til luftfilteret!
Ergo: Det er ikke for Ram-effekt; men gavner dog at der kommer helt friskt
og relativt u-turbuleret luft til luftfilteret!

Mon ikke at Mikkels (tilllykke med den - lad den endelig ikke stå uovervåget
i nærheden af Mads L!) 7½'er af ca. samme årgang har samme system? :-/

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-07-03 08:33

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> [...]
> Ergo: Det er ikke for Ram-effekt; men gavner dog at der kommer helt friskt
> og relativt u-turbuleret luft til luftfilteret!

Er det ikke også med til at skabe et højrere tryk i airboxen ved høje(!)
hastigheder? Eller skal man så have en SBK spec airbox?

> Mon ikke at Mikkels (tilllykke med den - lad den endelig ikke stå uovervåget
> i nærheden af Mads L!) 7½'er af ca. samme årgang har samme system? :-/

Jow tak. Mads var ude at trille på den i går. Jeg skulle lige ha'
identificeret nogle lyde... De fleste ting skyldes iflg Mads den
'rå og upolerede kawa stil', mens den sidste lyd temmelig sikkert er et
stift led i kæden. Kawatosse

Hvis jeg nu bare havde en originale airbox kunne jeg jo be-/afkræfte jeres
teorier. Hvorfor den ikke er der kan I lige høre om en anden dag

Fra : Armand

Dato : 09-07-03 15:29

> Er det ikke også med til at skabe et højrere tryk i airboxen ved høje(!)
> hastigheder? Eller skal man så have en SBK spec airbox?

Hvis dét er tilfældet, skulle svømmerhusene tillige tryk-fødes, hvilket
Lillefrøens ikke er!
Som det er konstrueret er der blot et dæmpet(!) forkammer med rig mulighed
for tiloversbleven luft at slippe væk!

> Hvis jeg nu bare havde en originale airbox kunne jeg jo be-/afkræfte jeres
> teorier. Hvorfor den ikke er der kan I lige høre om en anden dag

Hæ!
Sikkert p.g.a. noget med efternavnet Lund??

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-07-03 19:54

> Hæ!
> Sikkert p.g.a. noget med efternavnet Lund??

Ja, det er sikkert ikke noget dårligt gæt. Den fyr kan ikke se en tohjulet
motoriseret dims uden at han skal pille...

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-07-03 07:51

> [...]

> Ja, det er sikkert ikke noget dårligt gæt. Den fyr kan ikke se en tohjulet
> motoriseret dims uden at han skal pille...

Næh! Han har faktisk fået strenge ordrer om at der ikke skal forbedres
yderligere på cyklen. Hvis der skal skilles noget ad bliver det kun for at
reparere på det og så samle det igen.

Ingen, yderligere, forbedringer til mig lige nu. Der skal jo køres.

Men selve historien kan I lige få i næste uge.

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-07-03 19:39

On 07 Jul 2003 10:19:08 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

Hej Mikkel.

>Jeg er nærmest glad.

Det er til at forstå.
Tillykke med den - den er faktisk pæn.

PS! Fulgte mundstykkerne med?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-07-03 07:38

Steen Gruby <steen.gruby@(at)gruby.dk> writes:

> On 07 Jul 2003 10:19:08 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
> wrote:
>
> Hej Mikkel.

> Det er til at forstå.
> Tillykke med den - den er faktisk pæn.

Tak skal du ha.

> PS! Fulgte mundstykkerne med?

Nej desværre, dem har de vist glemt i Japan.
Men små fugle, langsomme fodgængere og lavtgående fly skal passe på når
jeg kommer drønende forbi

Fra : Peter Aagaard

Dato : 07-07-03 22:47

Mikkel Christensen wrote:
> ...what a man 's gotta do...
>
> Derfor er jeg nu den meget glade ejer af en Kawa ZXR 750(J).

Jamen en drengedrøm er gået i opfyldelse, tillykke med den og held og lykke
med de offenlige instanser

Mvh. Peter
(RSV Mille)

> Jeg er nærmest glad.

Det er jeg da også

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-07-03 07:40

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> writes:

> Jamen en drengedrøm er gået i opfyldelse, tillykke med den og held og lykke
> med de offenlige instanser

Uha tak. I går brugte jeg 45 minutter på at reparere mit nummerpladelys.
Da de 45 minutter var gået fandt jeg ud af at det af en eller anden grund
sidder direkte på generatoren og derfor kun lyser når der er gang i den.

Oh well, så fik jeg da renset alle stikkene...

Fra : Armand

Dato : 08-07-03 16:55

> I går brugte jeg 45 minutter på at reparere mit nummerpladelys.
> Da de 45 minutter var gået fandt jeg ud af at det af en eller anden grund
> sidder direkte på generatoren og derfor kun lyser når der er gang i den.

Mnjaeh :-/
Kørelys??

--
Armand
(ZXR400 med kørelys)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-07-03 08:28

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en

> Mnjaeh :-/
> Kørelys??

Æh? Ja, der er da kørelys på
Men det sidder på batteriet et sted - lyset tænder ihverfald lige så snart
den bliver sat til tænding. Der er iøvrigt heller ikke en kontakt til at
slukke det med.

Fra : Armand

Dato : 09-07-03 16:01

> [...]
> den bliver sat til tænding. Der er iøvrigt heller ikke en kontakt til at

Sure?
På Lillefrøen er det starterbrug (á strømfaldet derved?), der tænder for
kørelyset!
Baglyset lyser permanent; men jeg har ikke set efter om #-pladelyset først
tænder med kørelyset!?

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-07-03 07:55

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en

> Sure?

Ganz. Nærlyset (som så dublerer for kørelys) tænder så snart jeg drejer
nøglen. Både foran og bagpå.
Nummerpladebelysningen tænder først sammen med motoren.

> På Lillefrøen er det starterbrug (á strømfaldet derved?), der tænder for
> kørelyset!

Jeg kom til at tænke på... Hvis din er en Lillefrø må min vel være en
Mellemfrø?

Fra : Armand

Dato : 10-07-03 15:41

> Jeg kom til at tænke på... Hvis din er en Lillefrø må min vel være en
> Mellemfrø?

Èt står fast:
*KWAK*

--
Armand.

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 08-07-03 22:41

Mikkel Christensen wrote:
> [...]
> dame en tid til mig på mandag. Så nu har jeg en uge til at få pakket
> lyddæmperen om, få skiftet pæren i nummerpladelyset, justeret

Tillykke med cyklen

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-07-03 22:09

Mikkel Christensen wrote:

> ...what a man 's gotta do...
>
> Derfor er jeg nu den meget glade ejer af en Kawa ZXR 750(J).

Tillykke!

> Jeg er nærmest glad.

Det forstår jeg godt, den cykel er dælme smuuuuk

Jeg er også selv rimeligt glad efter en god mc-ferie til Italien, hvor der
er blevet trillet godt 3500 km i løbet af 6 dage
(referat og billeder skal nok følge, men lige nu skal jeg altså have gjort
fazeren klar til skagentræf, den er blevet møgbeskidt efter turen)

Min følgesvends SZR660 valgte dog (forståeligt nok :-/ ) at stå af på
hjemturen, små 100 km syd for Flensborg. Grunden: oliemangel. Om det er
kommet pludseligt vides ikke, da ejeren (vi nævner ingen navne, vel Rasmus
T. Neckelmann, vel ikke har holdt øje med oliemængden på cyklen. Brutal
lærestreg :-/
Dagen idag er så gået med at hente den i min fars pickup, hvor turen blev
kombineret med udskiftning af fazerens bagdæk hos Motorradtechnik
Wilhelmsen i Oeversee. Der mødte jeg til min store overraskelse Jens Bager
i selskab med nogle pimser! Ganske pudsigt

Det var lige et sidespring
Nå, nu vil jeg igang med de ~800 ulæste beskeder her i gruppen...
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-07-03 07:57

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Tillykke!

Thanx.

> [...]
> T. Neckelmann, vel ikke har holdt øje med oliemængden på cyklen. Brutal

Heh, ja så kan han lære det :-|
Nogen meldinger om hvor meget der er ødelagt?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-07-03 00:30

Mikkel Christensen wrote:

> Heh, ja så kan han lære det :-|

Det siger han også selv

> Nogen meldinger om hvor meget der er ødelagt?

Krumtapslejer og måske krumtappen. Jeg ved ikke lige hvordan det stod til
med topstykket, men jeg må hellere live få hevet lidt info ud af ham. Jeg
vender tilbage, når der er nyt (eller også gør han selv).

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R