Ind- eller omregistrering...?
Fra : Thomas Hollænder

Dato : 06-07-03 17:53

Hvad gør man når man køber en brugt mc?

Er det nødvendigt at få nye plader (indregistrering?) eller er det muligt at
overtage de plader der sidder på den (omregistrering?).

Hvordan gør man det nemmest ?

/ Thomas

Fra : Jan Petersen

Dato : 06-07-03 19:03

> Hvad gør man når man køber en brugt mc

Kører på den vel

> Er det nødvendigt at få nye plader (indregistrering?) eller er det muligt
at
> overtage de plader der sidder på den (omregistrering?).
>
> Hvordan gør man det nemmest ?

1: Sælger afmonterer nr-plader og afleverer dem sammen med en afmelding.
Køber kan så gå på motorkontoret og betale for en plade i tillæg

eller

2: Køber og sælger går sammen på motorkontoret og omregistrerer

eller

3: Sælger går ned til sit forsikringsselskab og fortæller at han har solgt
cyklen, køber har så ca. 3 uger til afmelde eller omregistrere. Hvis dette
ikke sker, kan sælger afmelde køretøjet og meddele dette til sit
forsikringsselskab.
Politiet vil derefter køre ud at klippe pladen (hvis de ikke lige afspadsere
eller sidder og lurer i en varebil).
Forsikringsselskabet afmelder forsikringen, dvs. at køber kører rundt uden
forsikring og er ansvarlig for skader.
Skader inden for de første 3 uger dækkes af sælgers forsikring uden
sædvanlige bonustab.

Lang smøre og jeg vil nok mene at løsning 2 er den allerbedste, køber
slipper for pladeomkostning og sælger slipper for tynd mave!

Mvh Jan Petersen

Fra : Armand

Dato : 06-07-03 22:03

Thomas Hollænder <thomas@__REMOVE__hollaender.dk> skrev i en
> [...]
at
> overtage de plader der sidder på den (omregistrering?).

Forsikringsselskaberne har forudset problemet, der ikke mindst forstærkes af
at man kan komme ud for at skulle syne modellen førend at motorkontoret
lader en omregistrere den: Man har tre ugers brug af sælgers forsikring
(muligvis kun ansvars-) hvorefter omregistrering skal være foregået!

--
Armand.

Fra : Morten Krauw

Dato : 07-07-03 10:52

Desværre kan man godt løbe ind i tidsproblemer hvis motorcyklen har en alder
der gør, at den skal synes ved ejerskifte, for det er ikke nemt at få den
synes inden de 3 uger. Det har jeg selv oplevet og hørt andre der havde
samme problem.
Jeg selv klarede det dog med sælger, som lod mig køre på hans forsikring de
ekstra 1½ uge det tog før jeg fik cyklen synet.

Vi brugte så iøvrigt løsning nummer 3 af de beskrevne, hvor han meldt at den
var solgt og jeg så gik på motorkontoret og lavede et ejerskifte. No
problem.

Morten