Hvorn drosler man cykler ned ?
Fra : Morten Juel

Dato : 05-07-03 16:29

Gøres det med en prop i udstødningen ? eller ændre man på kaburatorene ?
eller er det en mindre indsugning ?

Mvh
Morten

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 05-07-03 16:36

Morten Juel wrote:
> Gøres det med en prop i udstødningen ? eller ændre man på
> kaburatorene ? eller er det en mindre indsugning ?
>
> Mvh
> Morten

Det er meget forskelligt fra cykel til cykel, nogle bruger kombinationer af
forskellige ting. Knasterne kan også være ændret.

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-07-03 17:08

> Gøres det med en prop i udstødningen ? eller ændre man på
> kaburatorene ? eller er det en mindre indsugning ?

De danske 34HK droslinger er ofte blot en skive i indsugningen, der
begrænser diameteren. Det giver næsten fuldt moment ved lave omdrejninger,
men til gengæld kan den så ikke tage så mange omdrejninger.

Efter hvad jeg har hørt er der derfor ikke den store forskel på en droslet
GS500 mod en ikke-droslet, når man kører i byen.. Det er først ved højere
hastighed at droslingen mærkes.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Carsten

Dato : 05-07-03 19:23

> Gøres det med en prop i udstødningen ? eller ændre man på kaburatorene ?
> eller er det en mindre indsugning ?

På min kwak havde de skøre tyskere boret 4 små huller i vakuum-spjældene i
alle 4 kabu's. Derved kunne der ikke dannes korrekt undertryk og
vakuum-spjældene gik derved aldrig helt i top.

Carsten

Fra : Armand

Dato : 06-07-03 21:53

Carsten <zzr1100@orangenet.dk> skrev i en

> På min kwak havde de skøre tyskere boret 4 små huller i vakuum-spjældene i
> alle 4 kabu's. Derved kunne der ikke dannes korrekt undertryk og
> vakuum-spjældene gik derved aldrig helt i top.

Øhhh?

Flow'et under spjældet skaber undertryk, som bevæges op over spjæld og
membran via en boring i bunden af vacuum-spjældet!

Hvis det er den der er blevet firedoblet har det intet med drosling at gøre;
men snarere noget omkring gasresponsen: Et såkaldt jet-kit består egentlig
kun af et bor, hvormed man kan bore det originale hul op, og slappere fjedre
til vacuum-spjældet, samt andre dyser

Nu hvor snakken går specifikt på vacuum-spjældene, ved jeg at én
droslingsmetode er at montere membran-låg med en indvendig tap der stikker
ned mod vacuum-spjældet og stopper dettes løft i given højde!

--
Armand.

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 06-07-03 22:25

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Gøres det med en prop i udstødningen ? eller ændre man på kaburatorene ?
> eller er det en mindre indsugning ?
>
> Mvh
> Morten

Min CB 500 har fået andre indsugnings gummier, og gasspjæld, fjedre samt
dyser(mener jeg.) Og den går virkelig godt, jeg har ikke prøvet en med fuld
effekt. men den må vel kunne kører lidt hurtigere. Optrækket på den som 34hk
er virkelig godt,(jeg har ikke fyrret den helt af endnu, men selv under
6Krpm er der spark i skidtet.

Tobias, nu med 530km på uret