Fjernelse af siliconelim
Fra : A.-C. Aa.

Dato : 05-07-03 12:02

Når et tankpad er monteret med silikonelim og skal fjernes, så sidder der en
masse lim tilbage på tanken. Hvordan i alverden får man det opløst, så man
ikke kommer til at ridse lakken?
Anne

Fra : Janner

Dato : 05-07-03 12:51

"A.-C. Aa." <acaa@oncable.dk> wrote in message

> [...]
en
> masse lim tilbage på tanken. Hvordan i alverden får man det opløst, så man

Prøv at tage en klud med madolie og gnid derpå indtil klisteret er godt
vædet i olien, lad det sidde et stykke tid og se om det ikke bliver så
opløst det kan fjernes med alm. sprit.

Ellers tag en hårtører og varm limen forsigtigt op indtil det kan fjernes
med en sprit klud.

Husk at vokse tanken da der der hvor mærket har siddet er relt "råt"

Hygge

Onkel Jan
CBR929RR
www.gugmc.dk

Fra : A.-C. Aa.

Dato : 05-07-03 13:22

Nu har jeg prøvet med madolie uden NOGET resultat.
Laget er ca. 0,5 cm tykt (!!) og den idiot der i sin tid monterede
tankpad'en har selvfølgelig dækket HELE arealet med silikone.

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 05-07-03 14:26

"A.-C. Aa." <acaa@oncable.dk> wrote:

>Laget er ca. 0,5 cm tykt (!!) og den idiot der i sin tid monterede
>tankpad'en har selvfølgelig dækket HELE arealet med silikone.

Lige som sådan noget silikonefuge man bruger til akvarier osv?
I så fald kan du spørge i et byggemarked. Jeg tror de har et særligt
produkt til at fjerne silikone med.

Lidt googlen gav blandt andet navnet Casco’s Silstrip silikonefjerner
http://www.casco.dk/_upl/produktblade/p3987.pdf - der står dog ikke,
om det gør grimme ting ved maling og lak.

--
Kåre

Fra : MrHaand

Dato : 05-07-03 14:27

Hey
Ikke fordi jeg har prøvet, men belray 6 in 1 ( sprayflaske ) kan altså
fjerne det meste !!! faktisk er det et smøremiddel, men det er simpelthen
KANON til rengøring så det er da et forsøg vær !!!
Allan

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-07-03 18:54

A.-C. Aa. wrote:
> Nu har jeg prøvet med madolie uden NOGET resultat.
> Laget er ca. 0,5 cm tykt (!!) og den idiot der i sin tid monterede
> tankpad'en har selvfølgelig dækket HELE arealet med silikone.

Jeg var inde forbi en autolakerer i går, i et andet ærinde, og der så jeg en
dunk (eller tønde, kan ikke helt huske det), hvorpå der stod noget med
"Silikonefjerner, mild"... måske du skulle slå et smut ind forbi en lokal
autolakerer og spørge, om de eventuelt kan hjælpe dig? Hvis du har
tanken/motorcyklen med, kan det være, de lige kan klare det i et snuptag...
det var da værd at forsøge...

Mvh
Freddy

Fra : Kim J.

Dato : 07-07-03 06:50

Hejsa,

"Janner" <ask@me.just> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Prøv at tage en klud med madolie og gnid derpå indtil klisteret er godt
> vædet i olien, lad det sidde et stykke tid og se om det ikke bliver så

BRUG IKKE SPRIT!!! Det er ikke alle lakker der kan tåle sprit. Prøvede for
nogle år siden at affedte en tank efter uheld med sprit, hvilket resulterede
i at den klare lak gik i opløsning.

Hygge og god ferie her fra
Kim Johnsen GPX750R
MC De Få Rå