RR:GP125 - Robbin Harms udelukket fra Doni~
Fra : MKS - 74

Dato : 05-07-03 08:31

Sakset fra crashnet :

"One rider who definitely won't be at Donington is Dane Robbin Harms,
who didn't stop at the pits immediately after having been shown the
black flags during the 125cc race at Assen - the Race Direction have
decided to suspend him from Donington Park as a result."

Hmmm - hård dom IMO.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : John Jensen

Dato : 05-07-03 08:41

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> black flags during the 125cc race at Assen - the Race Direction have
> decided to suspend him from Donington Park as a result."

Med de rød/hvide briller på ja, men hvis jeg ikke husker helt galt, fik Max
Biaggi så ikke samme straf
for et par år siden da han heller ikke kom i pit da han blev "black
flagged". ?

/ John

Fra : MKS - 74

Dato : 05-07-03 08:45

On Sat, 5 Jul 2003 09:40:31 +0200, "John Jensen"
<John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote:

>Med de rød/hvide briller på ja

Tænkte mere på at det voldregnede og det altså kan ha' været ret
vanskeligt at se,specielt når en række kørere senere har udtalt at de
dårligt kunne se banen,det skete meget tidligt og han siger selv at
han først opdagede det meget længere henne da han lå på 14. pladsen,de
eng. kommentatorer havde helt medlidenhed med ham

>, men hvis jeg ikke husker helt galt, fik Max
>Biaggi så ikke samme straf
>for et par år siden da han heller ikke kom i pit da han blev "black
>flagged". ?

Det husker jeg ikke,men jeg kan da huske at samme forseelse før kun
har givet bøder og vejret taget i betragtning,så synes jeg det er lidt
hårdt.

Robbins egen kommentar :

"På løbsdagen kørte vi Warm up i tørt, men det var så også det eneste
vi kørte på tør asfalt den dag, idet det begyndte af vold regne i
lårtykke stråler. Vi lavede chassis og gearkasse om til regn og var
klar til kamp.

Jeg kom udmærket afsted da starten gik og krydsede startlinjen, som
nr. 21 på første omgang. Hurtigt fandt jeg mig til rette på Apriliaen
og kørte mig op igennem feltet. Specielt den nyere og hurtige del af
banen hentede jeg kørerne foran mig. Vi havde sat en blød regnvejrs
compound på, som jeg havde en kanon kontrol med. Specielt ud af
svingene, var det fedt at jeg kunne små slide kontrollerede hele vejen
ud imens jeg skiftede gear.

Men idet jeg ligger på 14 pladsen og har udsigt til 9 pladsen ser jeg
en sort tavle med nr. 88 på samt et viftende sort flag. Da vidste jeg
godt hvad klokken var slået, at jeg var blevet diskvalificeret.
Årsagen var, at jeg havde lavet en jumpstart, ikke en tyvstart. En
Jumpstart en når motorcyklen bevæger sig en smule imens det røde lys
er tændt. I mit tilfælde har forhjulet bevæget sig i det jeg sætter
den i gear og finder punktet på koblingen. Personligt syntes jeg at
det er noget crap, idet jeg ingen intention havde om at jumpstarte,
men regler er jo regler."

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 05-07-03 08:46

MKS - 74 wrote:
> [...]
> black flags during the 125cc race at Assen - the Race Direction have
> decided to suspend him from Donington Park as a result."

Så kan han lære det

Lidt for hård straf, taget vejrforholdene i betragtning...

--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---