Er told og skat bindegale - del 2
Fra : Sune

Dato : 05-07-03 00:28

Svaret på ovenstående spørgsmål er : JA
(tråden handlede tidligere om min importerede Honda VF500 FII : Afgift
kr. 26.731)

De havde indtalt en besked på min tlf-svarer idag. Den lød ca. sådan :

Efter at have konsulteret en ekspert på området fastholder vi en afgift
på kr. 26.731.

Nå, men heldigvis har jeg god tid, så nu går jeg igang med at indsamle
dokumentation.
Hvis nogen her kender et sted hvor de har en VF500FII til salg (annonce
eller butik) så skriv venligst til mig, så jeg kan indsamle de reele
salgspriser.
--
vh Sune
Kia Clarus 1.8 SLX

Fra : MKS - 74

Dato : 07-07-03 12:19

On Sat, 5 Jul 2003 01:27:43 +0200, "Sune" <formel999@hotmail.com>
wrote:

>Efter at have konsulteret en ekspert på området fastholder vi en afgift
>på kr. 26.731.

Hvis de bliver ved med at være så umulige Sune og sagen går helt i
fisk,så kunne en løsning i sidste ende være, at vi finder en anden til
dig,med en mere passende afgift (men fuldt ud ligeså god),så hugger vi
bare din op til parts,eller bruger som TD-bike,så det bliver
udgiftsneutralt - Vinde skal de sgu'ette ) - Det sker måske ikke
fra dag til dag men hen over 1-2 md's tid oder so fuldt ud muligt -
den "ekspert" kunne man måske spørge: How's the weather like on your
planet ,jeg føler mig ikke ganske overbevist om at de virkelig har
spurgt for det er helt entydigt forkert...

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Sune

Dato : 07-07-03 18:03

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare din op til parts,eller bruger som TD-bike,så det bliver
> udgiftsneutralt - Vinde skal de sgu'ette )

Tak for tilbuddet, men jeg har nu ikke givet op og gør det heller ikke.
Jeg kan faktisk være uhyre stædig og være "pain in the...." når
offentlige myndigheder bliver krakilske.
Samtidig har jeg fået så hamrende travlt med mit nye arbejde , så
jeg har god tid.

Og vi er blevet helt gode venner efterhånden, jeg har lige været ude og
se til den i stalden
--
vh Sune
Kia Clarus 1.8 SLX

Fra : MKS - 74

Dato : 07-07-03 18:10

On Mon, 7 Jul 2003 19:03:07 +0200, "Sune" <formel999@hotmail.com>
wrote:

>Tak for tilbuddet, men jeg har nu ikke givet op og gør det heller ikke.

Godt !!

>Jeg kan faktisk være uhyre stædig og være "pain in the...." når
>offentlige myndigheder bliver krakilske.

Det skal du også .

>Og vi er blevet helt gode venner efterhånden, jeg har lige været ude og
>se til den i stalden

Glimragende - det er jeg da glad for at høre ....

Fra : Armand

Dato : 08-07-03 17:13

> [...]
> fisk,så kunne en løsning i sidste ende være, at vi finder en anden til
> dig,med en mere passende afgift ....så hugger vi bare din op, så det

Sune hár jo købt sig VF'eren, så inden at han har været igennem møllen og
har fået forelagt syns og skøns -mændene hans opfattelse, og efterfølgende
deres vurdering (det hidtil oplyste ér jo blot et depositum!), så er der
ingen
grund til at male fanden på væggen!
Få gang i systemet Sune, og lad os så høre hvad den ender med at blive
vurderet(!) til!

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 08-07-03 22:48

On Tue, 8 Jul 2003 18:12:47 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

> [...]
>deres vurdering (det hidtil oplyste ér jo blot et depositum!), så er der

Hmmm altså Armand,læs lige indlægget engang til ik' ...jeg skrev vist
i sidste ende ikke,altså når sagen er ført til ende,med
slutvurdering,evt. anke og alt så _kunne_ det være en mulighed - Jeg
_har_ tværtimod tidligere skrevet at sagen jo stadig kun er i den
indledende fase...

Fra : Armand

Dato : 08-07-03 23:59

> [...]
> slutvurdering,evt. anke og alt så _kunne_ det være en mulighed - Jeg
> _har_ tværtimod tidligere skrevet at sagen jo stadig kun er i den

OK, Ok!!

Men hvorfor himle op over et depositum, når man hár modellen i sin varetægt
og derfor blot kan køre møllen igennem? :-/

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 09-07-03 14:44

On Wed, 9 Jul 2003 00:58:52 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Men hvorfor himle op over et depositum

Vel mest fordi det er så skævt ramt,og så også fordi det jo udgør det
foreløbige grundlag,hvorfra der skal forhandles,så det forstår jeg
skam godt Sune er utilfreds med - Man kan jo ikke (jeg kan ikke i
hvert fald) lade være med at have den mistanke at det er sværere at
forhandle ned fra højt leje til det det burde være end fra et mere
rimeligt leje - realistisk set burde de have sagt afgiftpligtig værdi
11.000 og afgift 18.000 og derfra burde den så kunne forhandles et par
tusinde ned ved den endelige vurdering,nu forestår der et større
fodarbejde fra Sunes side - det ville jeg da heller ikke være specielt
begejstret for...

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-03 17:33

Hej Sune

Hvis du har indført maskinen og forevist den til vureringsmyndigheden,
har du muligheden for at anke denne afgørelse...

Vurderingsmyndigheden har ikke lov til at give mundtlige svar - andet
end hvis de er foreløbige(vejledende) OG at de følges og af et
skriftlig svar, der bekræfter dette.