Claus <Pernille@city.dk> skrev i en
news:9a6nv9$2n1h$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg har et lille spørgsmål til de forskellige sving arkrobater her i
NG.
> Jeg lagde mærke til at Mc. opførte sig lidt anderledes i svingene end
den
> plejer , jeg synes at den søger længere ind i kurven , den vil lægge
sig
> mere ned end jeg vil, dvs. at det er svært at holde den linie som jeg
gerne
> vil.
Også defineret som: "overstyring"!
Nu situationen er som den er skal du formodentlig blot(?) til at krudte
den noget mere af igennem svingene for at neutralisere overstyring med
accelerationens understyrende virkning:
Istedet for én glat kurve rundt om et hjørne, bør samme angribes sent,
hvorefter at accelerationen påbegyndes umiddelbart efter nedlægningen!
Lidt hidsigt til dagligdags trafik, skulle man mene :-/
> Er det de nye dæk der gør det eller er det noget med
affjedringen??????
Der er skam megen forskel på dæk og dæk, og dette spænder videre end
blot vedhæftning og slitage. Men hvad der endnu ikke er blevet nævnt
omkring sagen, er at alene de friske dæks profil i forhold til de
nedslidtes kan gøre en stor forskel!
Jeg husker den lange reklamationssag jeg havde med min forhandler, efter
at have fået skiftet mit første dæk på min første motorcykel - Det gamle
var nedslidt til lærredsgrænsen i bedste knallertstil
Enden blev at den fornuftige forhandler gav mig en måned eller mere at
vænne mig til dækket i, hvorefter han u.b. ville skifte det til præcist
det samme som havde været monteret originalt - og han havde jo ret: Jeg
vænnede mig lynsnart til den "originale" fornemmelse !!
--
Armand.