Mod på svingkursus ... hvad skal man vælge~
Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 04-07-03 09:25

Hej. Nu har jeg været på DMC´s bronzekursus, som var super godt ... kan kun
anbefales. På kurset fik vi bl.a. kørt lidt slalom og små sving. Det gav
simpelthen lyst til at prøve et kursus, hvor der går lidt mere race i den!

Jeg ved, at der i denne NG er flere som har prøvet diverse svingkurser. Mit
spørgsmål er, hvilket kursus skal man vælge, hvis man ikke tidligere har
prøvet det? Jeg vil jo heller ikke "tabe ansigt" ved at være den langsomste
på et kursus for proffer ;o|

Nogle forslag/erfaringer? Vil foretrække et kursus i DK, men findes der
nogle? Hører næsten kun om Racing4fun på Anderstorp ... er det for folk der
godt kan lide at ligge ned i svingene, men som ikke er prof eller aspirerer
til at blive det?

BTW, så har jeg en "lydmæssig udfordrende" pipe på min SV´er. Jeg ved ikke
om den er helt lovlig ... tror det ikke. Den larmer ikke helt vildt og jeg
er aldrig blevet stoppet, på trods af jeg ofte har kørt ved siden af en
"reklamebil". Hvor stramt tolker man larm fra uoriginale udstødninger på de
svingkurser? Een vil jo nødig køre helt til Sverige for blot at blive
afvist!

--
M.v.h.
Toshido AKA Henrik Nedergaard

AROS MotorCykel Klub - www.amck.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=64

Fra : Hekto

Dato : 04-07-03 10:30

In article <be3dlg$7ac$1@sunsite.dk>, "Toshido - AROS Motorcykel Klub"
<henriknedergaard(nospam)@hotmail.com> says...
> [...]
> godt kan lide at ligge ned i svingene, men som ikke er prof eller aspirerer

Du kommer ikke til at køre sammen med nogen der er for hurtige, eller
for langsomme, for den sags skyld.
R4F har 'vi' (jeg kørte ikke) lige været oppe til, nogen stykker. Det
er en tand hurtigere end mestersvinger, selv om det hold der skulle
svare til det oprindelig hurtigste på Mestersvinger, virkede en tand
langsommere i år på R4F.
Jeg har selv kun kørt Mestersvinger, og syntes det var udmærket; men
det er blevet lidt dyrt.

Alternativt er der Bike Events i sverige, som jeg ved andre har prøvet
med godt udbytte, og som er markant billigere.

--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Claus

Dato : 04-07-03 11:43

skrev i en meddelelse news:be3dlg$7ac$1@sunsite.dk...
> [...]
> simpelthen lyst til at prøve et kursus, hvor der går lidt mere race i den!

Hej.

Meld dig til Racing4Fun på Knudtstorp, du må gerne larme der.

Hvis det er første gang du skal på bane så meld dig til i grøn klasse , det
er lidt som mestersvinger og der er god instruktion.
Fruen her i huset har været med Racing4Fun og det kan anbefales der er tjek
på sikkerheden så alt skulle være ok.
Jeg har kørt med Bike-events flere gange Bike-Events forlanger standart
potter da det ikke er "bulder" dage men har dog set cykler med larmepotter
der kom ud og køre.

Tag et par dage med Racing4Fun i grøn klasse så er du bedre rustet til at
køre i de hurtigere klasser næste gang eller med Bike-Events. Tro mig , der
bliver en næste gang.

Claus

Fra : OldSmurf

Dato : 04-07-03 12:25

Jeg er helt enig med de to andre - Mestersvinger og Racing4Fun er vejen
frem. Man bestemmer selv farten og bliver aldrig presset i noget man ikke
selv kan styre.

Mht prisforskellen (Racing4fun er ca. en tusse billigere), er det jo værd at
huske at Kaskoen dækker ved evt. styrt på Mestersvinger da dette sorterer
som "Køreteknisk Kursus". Slige fornemme betegnelser har Racing4Fun ikke, så
der er ingen kasko dækning der. Men så kan man jo altid lægge de tusinde
kroner til siden i en "plastik kasse".

Hilsen,
Jens
der i fremtiden kun vil køre på Racing4Fun og vil bruge de sparede kroner på
flere banedage.

Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 04-07-03 21:21

> [...]
> spørgsmål er, hvilket kursus skal man vælge, hvis man ikke tidligere har
> prøvet det? Jeg vil jo heller ikke "tabe ansigt" ved at være den

Jeg kan helt klart anbefale Tor Poznan. Se
http://www.dinven.com/html/mc_rejser.html
Jeg ved godt der en lille tur derned, men det er nu ikke så galt når man
kører nogen stykker sammen.
Der er ingen krav til MCen, ud over teknisk forsvarlig stand.
Her er plads til alle uanset erfaring eller ej, ingen presses over evne!
Vi ses i Polen
m.v.h. Ervin
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=324

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 07-07-03 20:25

"Ervin Metzdorf" <metz@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Der er ingen krav til MCen, ud over teknisk forsvarlig stand.
> Her er plads til alle uanset erfaring eller ej, ingen presses over evne!

Tak for alle svarene. Der skal nok blive til et par "racing" dage. I øvrigt
rart lige at blive gjort opmærksom på det med forsikringsdækningen. Det
bliver jo måske relevant

--
M.v.h.
Toshido AKA Henrik Nedergaard