Afgift og Toldsyn ??
Fra : MICHAEL FRIIS

Dato : 03-07-03 20:59

Hej jeg skal snart i gang med at registrere en Tysk Bmw R45 jeg ved godt at
den skal til syn, inden der kan betales afgift,
Men begrebet toldsyn, hvad er det helt nøjagtigt ???? Afgiftsdepositummet
kendes på forhånd.

mvh.Michael

Fra : Morten Juel

Dato : 03-07-03 21:02

> Men begrebet toldsyn, hvad er det helt nøjagtigt ????

Det er bare en seddel de printer ud, efter de har chekket stel og
motornummer ud fra det udenlandske reg papir...
Før var det noget T&S gjorde, men det laves nu af SBI da de jo alligevel
skal syne den..

Toldsyn har _intet_ med afgiftvurderingen at gøre.

Mvh
Morten

Fra : MICHAEL FRIIS

Dato : 03-07-03 21:16

Tak Morten, Dvs. når man bestiller tid til syn, skal man huske at sige :
toldsyn
pris osv er vel som et normalt syn ??

mvh. Michael

Fra : JS

Dato : 03-07-03 21:25

prisen er som normalt syn, du skal bare, som du selv nævner huske at sige
det er et toldsyn, og så huske dine tyske papirer
mvh js

Fra : Morten Juel

Dato : 03-07-03 21:38

> Tak Morten, Dvs. når man bestiller tid til syn, skal man huske at sige :
> toldsyn

Yes, og som JS skriver så husk dine tyske papirere

> pris osv er vel som et normalt syn ??

Det er to syn du får på samme tid, så du får to booking numre..

Toldsyn: 0,-
Alm syn bagefter: 230,-

Mvh
Morten

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-07-03 21:31

> [...]
> skal syne den..
>
> Toldsyn har _intet_ med afgiftvurderingen at gøre.

Det passer ikke.

Hvis du ikke har lavet et toldsyn kan der ikke laves nogen vudering, da de
bruger speedometer tallet derfra. De stoler ikke på det du siger

mvh Tommy Fer

Fra : Morten Juel

Dato : 03-07-03 21:36

> Det passer ikke.
>
> Hvis du ikke har lavet et toldsyn kan der ikke laves nogen vudering, da de
> bruger speedometer tallet derfra. De stoler ikke på det du siger

Har du drukket af natpotten ??

Dette er _ikke_ tilfældet med de to cykler jeg har prøvet med !!

Eller det er måske specielle regler i har i kbh ?

Mvh
Morten

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-07-03 21:39

> Har du drukket af natpotten ??
>
> Dette er _ikke_ tilfældet med de to cykler jeg har prøvet med !!
>
> Eller det er måske specielle regler i har i kbh ?

Har vist formuleret mig forkert...

endelig vudering.

mvh Tommy Fer