/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Typhoon udstødning - FZS 600 Fazer
Fra : Moldruper


Dato : 03-07-03 20:39

Hej
Er der nogen her i gruppen der har erfaring med denne udstødning. Skal
cyklen dyses om eller kan den køre med potten uden at gøre noget?
Mvh.
Per



 
 
Bo Skakke (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Bo Skakke


Dato : 03-07-03 21:39

Moldruper wrote:
> Hej
> Er der nogen her i gruppen der har erfaring med denne udstødning. Skal
> cyklen dyses om eller kan den køre med potten uden at gøre noget?
> Mvh.
> Per

Hej Per

Jeg snakker dagligt med folk, der har fået at vide af deres motorcykel
forhandler, at de bare kan sætte den og den potte på, uden at de behøver at
bekymre sig om at skulle dysse motoren om.

Fakta er nu engang, at det hul, der er i vores udstødninger, er nogenlunde
lige så stort som det hul, der er i alle andre sportsudstødninger. (et hul
er jo som bekendt et ...)

Når du fjerner modstanden i din udstødning, øger du vakummet. Derfor suger
motoren mere benzin og luft ind. Du kan så risikere, at din kaburator ikke
kan levere nok benzin til den øgede mængde luft. Derved får du en for mager
blanding. I ekstremerne kan du brænde hul i stemplerne, fordi din mortor
bliver for varm. I langt de fleste situationer sker der ingenting.

Du mærker måske, at den ikke har ligeså mange kræfter i mellemområdet, som
den havde før (sejtrækket), og det er jo der, de fleste af os kører i 90% af
tiden. Tilgengæld yder den så flere heste på toppen.

For at undgå skader på motor og for at få udlignet de dyk, der _kan_ opstå i
mellemområdet, anbefaler vi altid, at man får omdysset / indkørt sin mc på
rullefelt for at få det optimale ud af sin nye udstødning - uanset hvilken
udstødning, man beslutter sig for at montere.

ps. Jeg kan altså ikke lade være med at kommentere dit indlæg. Så med fare
for at blive beskyldt for at reklamere i gruppen, våger jeg pelsen
alligevel.

--
Med venlig hilsen
Bo
MC Specialsten



Mikkel Christensen (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 04-07-03 09:20

"Bo Skakke" <infoFJERN_DETTE@mcspecialisten.dk> writes:

> Moldruper wrote:
> > Hej
> > Er der nogen her i gruppen der har erfaring med denne udstødning. Skal
> > cyklen dyses om eller kan den køre med potten uden at gøre noget?

[snip - en nødvendig omdysning]

> ps. Jeg kan altså ikke lade være med at kommentere dit indlæg. Så med fare
> for at blive beskyldt for at reklamere i gruppen, våger jeg pelsen
> alligevel.

Nårh det går nu nok. Alle er jo som sådan velkomne og dine råd, vejledninger
og meninger bliver vel ikke ringere af at du lever af motorcykler
Eller... at handle med/reparere motorcykler.

Så længe det ikke er direkte kommercielle indlæg er du da meget velkommen
til at kommentere lige så tosset du har lyst.

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de
| fajvhooondred.... Faaaaack!
| <Doctor Rossi - Faster>

Benz... (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 04-07-03 13:50


> Du mærker måske, at den ikke har ligeså mange kræfter i
> mellemområdet, som den havde før (sejtrækket), og det er jo der, de
> fleste af os kører i 90% af tiden. Tilgengæld yder den så flere heste
> på toppen.
>
> For at undgå skader på motor og for at få udlignet de dyk, der _kan_
> opstå i mellemområdet, anbefaler vi altid, at man får omdysset /
> indkørt sin mc på rullefelt for at få det optimale ud af sin nye
> udstødning - uanset hvilken udstødning, man beslutter sig for at
> montere.
>
> ps. Jeg kan altså ikke lade være med at kommentere dit indlæg. Så med
> fare for at blive beskyldt for at reklamere i gruppen, våger jeg
> pelsen alligevel.

Vil det sige at det også gælder den anden vej??
Jeg har nemlig monteret den gamle udstødning igen og ved ikke og den
tidelige ejer har omdyset den.

mcén er nemlig ret lang tid om at kold starte.
som om den ikke får benzin nok...
Tror jeg prøver at skifte tilbage til den u-orginale udstødning, og ser hvad
der sker.
Eller hva siger i?
:)
--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268
Den u-orginale udstødning (joly moto = go ly! ;)



Ninja Rider (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 04-07-03 20:34

Hejsa

Benz... wrote:
> mcén er nemlig ret lang tid om at kold starte.
> som om den ikke får benzin nok...
> Tror jeg prøver at skifte tilbage til den u-orginale udstødning, og ser hvad
> der sker.
> Eller hva siger i?

Du kunne jo prøve at få den CO testet.. Så finder du ret hurtigt ud af
om blandingen er for fed eller for mager.

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26
Nu med Kitcover, og anden bagskærm!


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste