Moldruper wrote:
> Hej
> Er der nogen her i gruppen der har erfaring med denne udstødning. Skal
> cyklen dyses om eller kan den køre med potten uden at gøre noget?
> Mvh.
> Per
Hej Per
Jeg snakker dagligt med folk, der har fået at vide af deres motorcykel
forhandler, at de bare kan sætte den og den potte på, uden at de behøver at
bekymre sig om at skulle dysse motoren om.
Fakta er nu engang, at det hul, der er i vores udstødninger, er nogenlunde
lige så stort som det hul, der er i alle andre sportsudstødninger. (et hul
er jo som bekendt et ...)
Når du fjerner modstanden i din udstødning, øger du vakummet. Derfor suger
motoren mere benzin og luft ind. Du kan så risikere, at din kaburator ikke
kan levere nok benzin til den øgede mængde luft. Derved får du en for mager
blanding. I ekstremerne kan du brænde hul i stemplerne, fordi din mortor
bliver for varm. I langt de fleste situationer sker der ingenting.
Du mærker måske, at den ikke har ligeså mange kræfter i mellemområdet, som
den havde før (sejtrækket), og det er jo der, de fleste af os kører i 90% af
tiden. Tilgengæld yder den så flere heste på toppen.
For at undgå skader på motor og for at få udlignet de dyk, der _kan_ opstå i
mellemområdet, anbefaler vi altid, at man får omdysset / indkørt sin mc på
rullefelt for at få det optimale ud af sin nye udstødning - uanset hvilken
udstødning, man beslutter sig for at montere.
ps. Jeg kan altså ikke lade være med at kommentere dit indlæg. Så med fare
for at blive beskyldt for at reklamere i gruppen, våger jeg pelsen
alligevel.
--
Med venlig hilsen
Bo
MC Specialsten