Et par ? ang. gsx 750 es/esd
Fra : TeeVee

Dato : 03-07-03 19:29

Jeg står og er ved at investere i ny mc og jeg tror valget er faldet på en
Suzuki gsx 750 es/esd.
Dog har jeg lige et par spørgsmål:

Hvad er forskellen på es og esd?

Er der midterstøtteben på begge modeller?

Og så har jeg set i mc-revyen, at den har transistor-tændning. Er det det
samme som CDI eller er det i det mindste ligeså vedligeholdelsesfrit?

//Anders
Der har været uden mc i 3 uger nu...

Fra : Hekto

Dato : 03-07-03 19:51

In article <3f0475e8$0$24720$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, TeeVee
says...

http://www.ezwebz.com/gs-classic/index1e.htm
http://www.suzukicycles.org/
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Peder

Dato : 04-07-03 16:54

On Thu, 3 Jul 2003 20:29:04 +0200, "TeeVee" <teevee[FJERN]@teevee.dk>
wrote:

>Jeg står og er ved at investere i ny mc og jeg tror valget er faldet på en
>Suzuki gsx 750 es/esd.
Så'n en var min første mc. Vældigt fin til touring.

>Dog har jeg lige et par spørgsmål:
>
>Hvad er forskellen på es og esd?
esd modellen har fuldkåbe, es har halvkåbe.

>Er der midterstøtteben på begge modeller?
Det skulle jeg mene, med mindre ejeren har pillet det af.

>Og så har jeg set i mc-revyen, at den har transistor-tændning. Er det det
>samme som CDI eller er det i det mindste ligeså vedligeholdelsesfrit?
OK. Der er jeg af. Eneste problem jeg mødte, var en slidt bagdæmper.

--
Peder
SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : TeeVee

Dato : 04-07-03 19:08

> Så'n en var min første mc. Vældigt fin til touring.
Det lyder godt! Jeg har nemlig tænk mig at køre til stockholm på et
tidspunkt.

> esd modellen har fuldkåbe, es har halvkåbe.
øhhh er det ikke EF modellen, som har fuldkåbe? Så vidt jeg kan se har de da
begge to halvkåbe!?

> Det skulle jeg mene, med mindre ejeren har pillet det af.
Ok godt nok. Det var fordi jeg snakkede med en som havde en til salg og den
havde nemlig ikke midterstøtteben. Om han bare havde pillet det af ved jeg
så ikke.

> OK. Der er jeg af. Eneste problem jeg mødte, var en slidt bagdæmper.
Det lyder jo ikke som de helt store problem. Så længe der er midterstøtteben
på er det jo ikke så slemt at skulle skifte den ud.

Er der ellers noget som er smart at kigge efter når man skal købe sådan en
cykel? Jeg har læst det om at koblingen kan larme lidt. Men det skulle der
jo ikke ske noget ved.

//Anders

Fra : Peder

Dato : 04-07-03 19:19

On Fri, 4 Jul 2003 20:07:44 +0200, "TeeVee" <teevee[FJERN]@teevee.dk>
wrote:

>en
>Det lyder godt! Jeg har nemlig tænk mig at køre til stockholm på et
>tidspunkt.
Ok. Jeg var i Ungarn med kæresten bagpå. Det gik fint.
>øhhh er det ikke EF modellen, som har fuldkåbe? Så vidt jeg kan se har de da
>begge to halvkåbe!?
Hmm. Kan være jeg tager fejl. Min var ESD og havde fulkåbe, men så kan
jeg kun komme i tanke om årgangen til forskel.

>Er der ellers noget som er smart at kigge efter når man skal købe sådan en
>cykel? Jeg har læst det om at koblingen kan larme lidt. Men det skulle der
>jo ikke ske noget ved.

Nu er det nogle år siden jeg havde min, så modellen er jo blevet
ældre, men jeg havde faktisk ingen problemer. Jeg ved ikke om de har
deciderede svagheder.
Ellers god fornøjelse. Ved du hvor du vil købe den?

Fra : TeeVee

Dato : 04-07-03 21:11

> [...]
> deciderede svagheder.
> Ellers god fornøjelse. Ved du hvor du vil købe den?

Jeg takker.
Jeg bor i Frederikssund, så det blir nok en her på sjælland, måske fyn, men
så skal det også være et godt tilbud :)
Og det skal være privat, for dem jeg har set hos forhandler koster typisk op
imod 40-45.000 og det synes jeg er lidt for meget, når man kan få dem til
omkring 30.000 i privathandel.

//Anders