Tandrem til en 2T :-)
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 03-07-03 16:45

Jeg mangler den tandrem der bruges til at stille bagdæmperen på min RD350.
Jeg har postet et billede i binaer.
Yamaha siger ca. 500kr hvilket jeg mener, er helt hen i vejret. Jeg har
prøve at skaffe noget uoriginalt rundt omkring, men har ikke rigtig nogen
anelse om hvor jeg skal lede. Den er 28cm i omkreds. Bredden er jeg ligeglad
med, det kan klares med en hoppykniv.
Er der ikke en venligsjæl der har en ide til hvor men kan få sådan et dyr
billigt?
Jeg tror den også bliver brugt på de gamle XJ 600, men er ikke sikker?

Jens
RD - Med låst bagfjeder

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-07-03 18:13

"Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)" <xxx@blaabjerg.net>
skrev i en meddelelse news:bcYMa.1317$Ax3.656@news.get2net.dk...
> Jeg mangler den tandrem der bruges til at stille bagdæmperen på min RD350.

Tandrem?!? Mener du hagenøgle? Den kan man da købe i alle værktøjsbutikker?
(Så det er nok ikke sådan en du mener...)

Rittig

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 03-07-03 18:34

Claus Rittig wrote:
> Tandrem?!? Mener du hagenøgle? Den kan man da købe i alle
> værktøjsbutikker? (Så det er nok ikke sådan en du mener...)

Jeg ved ikke hvad en hagenøgle er, men nu er der postet et billede i binaer
gruppen, så du må da gerne tage et kig.
Jeg tror nu den korrekte betegnelse på det jeg søger er tandrem eller
kilerem.

Jens
RD

Fra : Hekto

Dato : 03-07-03 18:47

In article <_NZMa.1663$Oe4.428@news.get2net.dk>, "Jens Blaabjerg
\(replace xxx with newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> says...
> [...]
> gruppen, så du må da gerne tage et kig.
> Jeg tror nu den korrekte betegnelse på det jeg søger er tandrem eller

Det er ikke umuligt at stille den med en hagenøgle. Så tit justerer du
den vel heller ikke?
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 03-07-03 18:53

Hekto wrote:
> Det er ikke umuligt at stille den med en hagenøgle. Så tit justerer du
> den vel heller ikke?

Så er vi tilbage ved hvad en hagenøgle er...

Jens
RD

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-07-03 18:57

> Så er vi tilbage ved hvad en hagenøgle er...

Det er vist sådan en som han står med i hånden her:

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-07-03 18:59

> Det er vist sådan en som han står med i hånden her:

Hov, kom lige til at trykke ctrl-enter inden linket kom ind
Her er det:
http://www.ducati.dk/images/tools/vandring.jpg

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-07-03 20:34

"Martin Sørensen" wrote:

> Hov, kom lige til at trykke ctrl-enter inden linket kom ind
> Her er det:
> http://www.ducati.dk/images/tools/vandring.jpg

Som man ser på billedet, så hedder det en hagenøgle fordi man skal holde
sig på hagen når man bruger den.

Ib Jakobsen

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 03-07-03 20:59

Martin Sørensen wrote:
> http://www.ducati.dk/images/tools/vandring.jpg

Ok, det tænkte jeg nok. Er der en der har prøvet at bruge en sådan på
bagfjederen på en RD350, eller XJ600, mens den er monteret?
Jeg er ikke sikker på man kan komme til, eller at de hakker der er til
tandremmen rent faktisk er dybe nok til at kunne bruge en hagenøgle?

Jens
RD