Hærværk !!! Skrue i bagdæk.
Fra : --=Stone=--

Dato : 03-07-03 16:28

Det er fan... for meget......
Har lige fået nyt bagdæk på, og så er der et dumt sv.. som har skruet en ca
5 cm lang skrue i mit dæk (
Er der mulighed for at rede dækket, evt. ved en vulkanisør ?? det er sq ikke
ret fedt at skulle punge op til endnu et nyt dæk
Jeg kan simpelthen ikke forstå folk som gør sådan noget, hvad fan... får de
ud af det ???

--
Steen ( som man ikke skal komme for tæt på pga. eksplosions fare )
CB1100F/R 85' Street Fighter Style

Fra : Morten Juel

Dato : 03-07-03 16:43

> Har lige fået nyt bagdæk på, og så er der et dumt sv.. som har skruet en
ca
> 5 cm lang skrue i mit dæk (

hehe tror du ikke bare at du er kørt op i det ?? jeg mener hvem gidder at
sidde og skrue en skrue i et dæk ?! er det for at punktere så er en kniv da
en del mere effektiv !!

Mvh
Morten

Fra : --=Stone=--

Dato : 03-07-03 16:52

> [...]
> sidde og skrue en skrue i et dæk ?! er det for at punktere så er en kniv

Tja, den tanke har jeg også tænkt, men det er ikke muligt der hvor skruen
sidder. Den er placeret uden for den trædeflade som jeg bruger, altså så
langt ude på dækket, at jeg ikke kommer så langt ud når jeg svinger.
Jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne være kommet i dækket uden hjælp...
men det er måsk nok også bare mig der er lidt pisst off.... det er sq nok
hoppet i af sig selv

--
Steen
CB1100F/R 85' Street Fighter Style

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-07-03 17:38

--=Stone=-- wrote:

> [...]
> men det er måsk nok også bare mig der er lidt pisst off.... det er sq nok

Jeg vil gætte på at 90% af de punkteringer jeg ser er forårsaget af
"de_der_skruemaskine_pozidrive_skruer". De har en eminent evne til at komme ind
over alt.

> --
> Steen
> CB1100F/R 85' Street Fighter Style

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 03-07-03 18:21

Morten Juel <mp@stofanet.invalid> skrev i en
> [...]
> sidde og skrue en skrue i et dæk ?! er det for at punktere så er en kniv

Hver eneste af mine (få) punkteringer har været på helt friske dæk
Det friske mønster fanger tilsyneladende langt lettere alskens, på asfalten
liggende, skadevoldere :-/

--
Armand

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 04-07-03 10:44

> Hver eneste af mine (få) punkteringer har været på helt friske dæk
> Det friske mønster fanger tilsyneladende langt lettere alskens, på
asfalten
> liggende, skadevoldere :-/

samme her 2 dæk røget på den konto begge gange macadam90x begge under 500
km gamle ....måske mønstret er bedre til at vippe skruer, søm og glasskår op
i den rigtige vinkel..begge gange er hullet kommet i mønstret og ikee på
trædefladen.

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : John Jensen

Dato : 03-07-03 16:51

"--=Stone=--" <caraction@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Steen
>
> Jeg tror ikke det er hærværk. jeg har selv prøvet det samme, og det skete
mens jeg
kørte på modellen, og så forsvinder luften altså ret så hurtigt, - heldigvis
var det bagdækket.!

/ John

Fra : Megas

Dato : 03-07-03 17:24

--=Stone=-- wrote:
> [...]
> sq ikke ret fedt at skulle punge op til endnu et nyt dæk
> Jeg kan simpelthen ikke forstå folk som gør sådan noget, hvad fan...

Jeg har prøvet det samme i en bil & dét var intet problem at få lavet, så
mon ik´ de også kan fikse et mc-dæk.?

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

Fra : --=Stone=--

Dato : 03-07-03 17:47

> Jeg har prøvet det samme i en bil & dét var intet problem at få lavet, så
> mon ik´ de også kan fikse et mc-dæk.?

Tjo.. har fået flere indput den sidste time.
Noget med at smide en konisk gumiprop i fra bagsiden af dækket, og andet
forslag var en slange ( det tror jeg nu næppe er en god løsning.
Nå men jeg skal nu nok komme til skagen
så skidt med det, nu gælder det bare om at finde en løsning, der er holdbar.
Er der nogle der lige har et fornuftigt dæk ( brugt ) til salg str. 180/55 -
17 ???

--
Steen
CB1100F/R 85' Street Fighter Style

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-07-03 19:00

--=Stone=-- wrote:

> Tjo.. har fået flere indput den sidste time.
> Noget med at smide en konisk gumiprop i fra bagsiden af dækket, og
> andet forslag var en slange ( det tror jeg nu næppe er en god løsning.

Jeg har fået lappet et bildæk med sådan en "slange", eller ja, altså det var
ikke en slange med ventil som kom ind i dækket, men først tog mekanikeren og
lavede skruehullet lidt større, og så var der ligesom en tyk gummi snor som
blev fedtet ind i lim, og den blev ved vold og magt så mast ned i hullet med
et specieldesignet værktøj.. Det var svjv. ulovligt at lappe dæk på denne
måde, men jeg kunne ikke lige skaffe et nyt dæk og stod og skulle på ferie..
Dækket holdt i de resterende måneder jeg havde det (og fælgen det sad på) og
det holder den dag i dag.. Og taber ikke luft..
Det er omkring 8-10 mdr. siden dækket blev lappet.

Og ja, det bedste er vist at få lavet et konisk hul og så få sat en
gummiprop i :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 03-07-03 22:12

--=Stone=-- wrote:>
> Tjo.. har fået flere indput den sidste time.
> Noget med at smide en konisk gumiprop i fra bagsiden af dækket, og
> andet forslag var en slange ( det tror jeg nu næppe er en god løsning.

prøv på www.thansen.dk
vare nr. 91560000 og nr. 91560100
108kr. så kan du holde luft igen
jesper
cb500four

Fra : --=Stone=--

Dato : 04-07-03 00:18

> prøv på www.thansen.dk
> vare nr. 91560000 og nr. 91560100
> 108kr. så kan du holde luft igen
> jesper
> cb500four
Ok.. har tjekket det ud, men jeg ved nu ikke rigtig om jeg tør løbe an på
det, sæt nu der kommer en lille revne i dækket, som så ikke er så holdbart
længre osv... kan lige se det for mig, punktering med 150 km. no way.
Har fundet en gut som har nogle billige brugte dæk i min størrelse, som jeg
hopper på. 3 dæk for 900.- som kun er slidt ca 20 % og det er vel og mærke
på kanterne, så de er fine til mit brug.
Generelt ser det ikke ud til at det kan betale sig at lave rep. på dækket,
med muligheden for endnu en punktering taget i betragtning, og prisen på en
lidt brugt.

--
Steen
CB1100F/R 85' Street Fighter Style

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 03-07-03 19:04

--=Stone=-- wrote:
> [...]
> sq ikke ret fedt at skulle punge op til endnu et nyt dæk
> Jeg kan simpelthen ikke forstå folk som gør sådan noget, hvad fan...

Glæden ved at hærge ??

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 04-07-03 07:39

--=Stone=-- wrote:
> [...]
> sq ikke ret fedt at skulle punge op til endnu et nyt dæk
> Jeg kan simpelthen ikke forstå folk som gør sådan noget, hvad fan...

Lige meget om det er hærværk eller uheld, så er det f.... SURT!
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Jack Jensen

Dato : 04-07-03 09:00

"--=Stone=--" <caraction@hotmail.com> wrote in message

> Er der mulighed for at rede dækket, evt. ved en vulkanisør ?? det er sq
ikke
> ret fedt at skulle punge op til endnu et nyt dæk

Hej
Ja, du kan sagtens redde dit dæk - på en forsvarlig måde.
Du kan få en vulkanisør til at lappe dit dæk indvendigt med en speciel lap.
Først raspes dækket på den indvendige side og gøres totalt rent.
Derefter påføres der lim - når den har hærdet i overfladen, sættes lappen
på.
Denne rulles/trykkes kraftigt.
Denne lap flytter sig aldrig - og er forsvarlig at køre med.
- Du må ALDRIG sætte en slange i et mc-dæk!
Ved en punktering forsvinder luften lynhurtigt, og du ender med at styrte.
Det gør du ikke med et slangeløst - her får du en langsom udsivning af
luften - og du kan nå at reagere(få farten ned). - Uden at komme galt
afsted.
Mvh
Jack
VFR750F

Fra : Steffler

Dato : 04-07-03 09:14

Jack Jensen wrote:
> [...]
> lappen på.
> Denne rulles/trykkes kraftigt.
> Denne lap flytter sig aldrig - og er forsvarlig at køre med.

Se lige på den her side.. Nederst under overskriften : "I got a flat"
http://www.clarity.net/~adam/tire-changing-doc.html

De plugs han bruger til at lappe med har jeg et par stykker af.
(Læs. Troede der var én i en pakke så jeg købte 2. Kun for at
finde ud af der er 8 i en pakke.. ) Hvis du har mod på at prøve kan
vi sagtens finde ud af at du får et par stykker af dem...

Mvh

Steffen

Fra : --=Stone=--

Dato : 06-07-03 08:14

> [...]
> finde ud af der er 8 i en pakke.. ) Hvis du har mod på at prøve kan
> vi sagtens finde ud af at du får et par stykker af dem...

Tak for tilbuddet, men jeg har løst mit prob. " læs længre nede "

--
Steen
CB1100F/R 85' Street Fighter Style

Fra : Ole Fisker

Dato : 04-07-03 10:25

> - Du må ALDRIG sætte en slange i et mc-dæk!

Hvad så med os med så gamle cykler der er født med slange og ventil ???
:))))))

MVH
Ole Fisker

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-07-03 12:01

Ole Fisker wrote:
> Hvad så med os med så gamle cykler der er født med slange og ventil ???
> :))))))

Det kommer jo så helt an om på dækket/fælgen er beregnet til slange
... :)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Jack Jensen

Dato : 04-07-03 14:02

"Ole Fisker" <notValid@NoWhere.com> wrote in message

> Hvad så med os med så gamle cykler der er født med slange og ventil ???
> :))))))

Jow
Mvh
Jack

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-07-03 11:38

Jack Jensen wrote:

> - Du må ALDRIG sætte en slange i et mc-dæk!

Sjovt nok står der på mine michelin at hvis det er nødvendigt så skal man
montere slange.

Ib Jakobsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-07-03 12:01

Ib Jakobsen wrote:

> Sjovt nok står der på mine michelin at hvis det er nødvendigt så skal
> man montere slange.

....dét er vel hvis de sidder på en fælg, der er beregnet til en slange -
hvor evt. luft mellem slange og dækkets inderside kan slippe væk...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Armand

Dato : 04-07-03 15:08

Jack Jensen <JackX@stibo.com> skrev i en

> [...]
> Det gør du ikke med et slangeløst - her får du en langsom udsivning af
> luften - og du kan nå at reagere(få farten ned). -

Jup!
Dækeksplosioner(*) er ikke dækket der eksploderer, men derimod slangen der
"knalder" som en anden ballon. Og eftersom at det kun er på slangeløse fælge
at man har en tæt forbindelse imellem dæk og fælg, samt at der er et
regulært hul ved ventilen vil slangens luftindhold lynhurtigt forsvinde ud
ved alle forekommende sive-revner!

(*) selvom at ordet hænger ved i folkemunde, så er det efterhånden længe
siden at dækeksplosioner var noget man hørte om - Nu kører stort set alt med
slangeløse dæk, derfor er det et kæmpe tilbageskridt at montere en slange i
et slangeløst dæk/fælg :-|

--
Armand.

Fra : --=Stone=--

Dato : 06-07-03 08:20

Var igår ( lørdag ) hos en vulkanisør, som ikke ville lappe mit dæk, da det
efter dansk lovgivning er ulovligt at lappe dæk som er mærket til høj
hastighed ( Z + ZR ). Han sagde dog at han godt kunne lave en lap, men dette
ville med føre at jeg ikke måtte kører mere end 80 kmt. og kun måtte køre i
14 dage før dækket skulle skiftes.
Jeg valgte derfor at få monteret et mindre slidt, brugt dæk, som vel lige
kan holde ferien over, hvor efter jeg smider fælgen ind til ham igen, hvor
jeg får et nyt dæk på.
Hos vulkanisører, kan de faktisk skaffe dæk til mc, til noget der ligner en
bedre pris end hos mc forhandler.
Eksempel : AVON Azero 46 mc forhandler : 1695.- Vulkanisør : 1495.- inkl.
alles...

Nå, men hovedsagen er at ferien bliver reddet uden at det skulle koste en
bondegård.

--
Steen
CB1100F/R 85' Street Fighter Style