nogen der så TT på Eurosport ?
Fra : Lasse Lundberg

Dato : 03-07-03 08:01

Nøj, fangede lige en ½ times sammendrag, man sad jo og blev helt forpustet,
mener at de sagde at gennemsnitshastigheds rekorden var 208 km/t, og når man
tænker på at de er helt nede i kravle hastighed på nogen af svingene....det
er jo bare helt vildt !

synd at der næsten kun er gixxer og r1'er, men de er vel de eneste der kan
lave nok hk til sådan en højhastigheds bane ?

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : MKS - 74

Dato : 03-07-03 08:56

On Thu, 3 Jul 2003 09:00:55 +0200, "Lasse Lundberg"
<Lasse@lundberg-net.dk> wrote:

> [...]
>tænker på at de er helt nede i kravle hastighed på nogen af svingene....det

Vildt ja - interessant nej IMHO,hvis det er gadeløbene på IOM du
tænker på - den slags gider jeg ikke engang bruge 5 min. på,for mig at
se har det ikke meget med "rigtig" race at gøre og betragter det
nærmest som en outdated "freaky" ting på linie med dødsdrom o.lign.

>synd at der næsten kun er gixxer og r1'er, men de er vel de eneste der kan
>lave nok hk til sådan en højhastigheds bane ?

Slet ikke,der er skam mange forskellige klasser,og de andre klasser
kører nu ikke hulens meget langsommere...

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 03-07-03 19:00

MKS - 74 wrote:

> [...]
> se har det ikke meget med "rigtig" race at gøre og betragter det
> nærmest som en outdated "freaky" ting på linie med dødsdrom o.lign.

Det er et komplet sindssygt og unødvendig farligt løb, men det er alligevel
fascinerende at der findes kørere, der vil løbe så store risici. Det er vist
også kun britter der deltager efterhånden Men det er dog en utrolig
fartfornemmelse, man får fra onboardkameraerne, når de på smalle veje, ræser
forbi lygtepæle, huse, telefonbokse forbi med 300 i timen.
Jeg synes til hver en tid, at løb på rigtige ræserbaner er det fedeste, men IOM
er alligevel et interessant afbræk fra de sædvanlige løb.

Fra : MKS - 74

Dato : 03-07-03 20:44

On Thu, 03 Jul 2003 19:59:58 +0200, Jacob Hornemann
<jacobh@hotmail.com> wrote:

>Det er et komplet sindssygt og unødvendig farligt løb, men det er alligevel
>fascinerende at der findes kørere, der vil løbe så store risici.

Det syntes jeg også engang,så jeg forstår godt holdningen - idag synes
jeg bare det er dumt,jeg kan altså ikke rigtig fascineres af det
mere...

>Det er vist
>også kun britter der deltager efterhånden

Jeps - det samme gen de har god gavn af i krige ,viljen til at lade
sig slå ihjel for en tåbelig ide .

> Men det er dog en utrolig
>fartfornemmelse, man får fra onboardkameraerne, når de på smalle veje, ræser
>forbi lygtepæle, huse, telefonbokse forbi med 300 i timen.

Enig,men det kan vel kun begejstre et antal gange og når man nu kender
prisen...

>Jeg synes til hver en tid, at løb på rigtige ræserbaner er det fedeste, men IOM
>er alligevel et interessant afbræk fra de sædvanlige løb.

Fair nok - jeg har ikke set det de sidste 3-4 år og den dag i
antagelig snarlig fremtid hvor det ikke findes længere,bliver det
tørre tårer for mit vedkommende

Fra : N/A

Dato : 03-07-03 20:28

Fra : MKS - 74

Dato : 03-07-03 20:28

On Thu, 3 Jul 2003 20:44:56 +0200, "finn sander" <rc30@wanadoo.dk>
wrote:

>ØØØ Det kan du kun sige hvis du ikke har set det for-real

Næh - faktisk ikke,jeg har ikke set det for-real,men det behøver jeg
heller ikke...bare fordi der er nogle der kører hurtigt på motorcykel
gør det ikke automatisk spændende..

>, det er
>altså en fantastisk stemning.

Det betvivler jeg slet ikke,på ingen måde,men den stemning kan man
også finde til en masse andre arrangementer....der er naturligvis en
en masse gode/hyggelige traditioner i forbindelse med IOM,men selve
løbene finder jeg hamrende uinteressante som motorcykelrace
betragtet,hastigheden er meget høj,men nogen egentligt spænding synes
jeg ikke der i det,på samme måde som jeg heller ikke gider se Dragrace
- at IOM så er pissefarligt oveni gør det naturligvis ikke bedre,jeg
synes det er helt unødvendigt med den slags race,men på den anden side
så skal dem der har lyst til at se på og køre da ha' lov til det,jeg
gider bare ikke...

>Vi var nogle stykker der besøgte en af kørene ( K.L. fra silkeborg ) i 95 ,
>og der er ligesom ham mange som køre godt,hurtigt og rimelig sikkert.

Så narrer du IMO dig selv hvis du virkelig tror på det,man kan ikke
køre hurtigt og samtidigt sikkert på IOM - Men det er jo meget brugt
med "at det sker ikke for mig,for jeg tager ikke unødvendige chancer"

>David J. far har flere gange udtalt ( i MCN juni/juli ) at hans søn var
>100% klar over konsekvenserne og var villig til at køre , og det ikke for
>pengenes skyld.

Så skal han da også ha' lov....

>At sige det ikke har noget med ræs at gøre er ikke rigtig. De fleste løb er
>vel på et eller andet tidspunkt startet på alm. vej!!! IOM er vel kørt
>siden 30' ca. langt tid før mange baner var bygget.

Lige præcis det jeg også siger,det er en outdated ting der _har_ haft
sin tid - men ikke på nogen måde længere nødvendigt overhovedet når
der nu findes rimelig sikre alternativer,som ovenikøbet IMO er langt
mere spændende at se på.Der er jo dødsfald på IOM stort set hvert
år,for et par år siden var der et år 5,og holdningen er jo nærmest at
- oh well - shit happens,og de kendte risikoen,vi må videre,men hvis
og når det sker på en rigtig racerbane er det en sjælden begivenhed og
_bestemt_ ikke noget der bliver taget let på.Det værste ved den slags
løb er egentlig at det på mange måder kaster et lidt uheldigt lys på
motorcykelsport IMO....

Fra : Per Emborg

Dato : 04-07-03 00:13

Ja og hvor mange er det lige der dør ved sport Fritidsfiskeri Skiløb
Faldskærm Dykning lav selv listen vider , i mener vel ikke at det skal
forbydes af den grund og mon ikke alle kender risikoen ved deres sport , men
når det lige gælder feks. Motorsport så er det hel gal

Lad dog de mennesker der dyrker deres sport vudere om det er det værd , og
de som ikke selv vil , kan jo se på

Livet er sku farligt man kan dø af det !

Per Emborg som meget gerne vil til IOM i 04 og vi er da vist nok 4 stk
indtil nu fra klubben og 2 stk er lige kommet hjem ca 10.000 kr fattiger for
8 dage

www.kvikteam.dk
x112kvik4u@dotcomprik.dk
Denne mail er testet af Norton Antivirus

Fra : MKS - 74

Dato : 04-07-03 00:31

On Fri, 4 Jul 2003 01:13:27 +0200, "Per Emborg"
<FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> wrote:

> [...]
>forbydes af den grund og mon ikke alle kender risikoen ved deres sport , men
>når det lige gælder feks. Motorsport så er det hel gal

Nu er denne gruppes emne jo lissom motorcykler og ikke det andet
iøvrigt er der ingen der snakker om at forbyde noget som helst...

>Lad dog de mennesker der dyrker deres sport vudere om det er det værd

Akkurat også det der er skrevet ik' ?!?

> , og
>de som ikke selv vil , kan jo se på

Eller heller ikke at se på

>Livet er sku farligt man kan dø af det !

Ja-ja,hvorfor ikke kaste sig ud fra rundetårn,hvem ved måske gror man
vinger på vejen ned .

>Per Emborg som meget gerne vil til IOM i 04 og vi er da vist nok 4 stk
>indtil nu fra klubben og 2 stk er lige kommet hjem ca 10.000 kr fattiger for
>8 dage

Du behøver jo ikke retfærdiggøre dit valg,men måske også bare
acceptere at andre ikke lige deler dit syn på IOM....

Spørgsmålet var om der var andre der havde set det og jeg fortalte så
hvorfor jeg ikke havde ....

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-07-03 09:14

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> writes:

> Eller heller ikke at se på

Vil det så sige at du ikke kommer forbi Aalborg og ser min IoM TT DVD '04?

Jeg finder af en eller anden grund IoM seværdigt, samtidig med at jeg er
ved at kede mig ihjel over Ghostrider og alle de andre lamhjerner.
Jeg vil dog til hver en tid foretrække et godt GP-1 løb!

Men jeg er muligvis heller ikke repræsentativ for Danmarks (ældre) ungdom...

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de

Fra : MKS - 74

Dato : 04-07-03 09:23

On 04 Jul 2003 10:13:50 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Vil det så sige at du ikke kommer forbi Aalborg og ser min IoM TT DVD '04?

Guess

>Jeg finder af en eller anden grund IoM seværdigt

Fint nok....

>, samtidig med at jeg er
>ved at kede mig ihjel over Ghostrider og alle de andre lamhjerner.

Osse her,det var meget sjovt med de første,men gaaaaaaab nu..selvom
jeg har haft muligheden for at se stort set dem alle,så kan jeg ikke
se meget mere end 5-10 min før jeg begynder på noget andet og mere
interessant (pille navle/næse eller sår'n ).

>Jeg vil dog til hver en tid foretrække et godt GP-1 løb!

MotoGP,alle klasser interesserer mig enormt,intet over eller ved siden
af

>Men jeg er muligvis heller ikke repræsentativ for Danmarks (ældre) ungdom...

Nøh - vi er heldigvis da alle forskellige...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-07-03 09:59

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> writes:

> Guess

Nu skal jeg selvfølgelig også først lige ha' 03'eren...

> MotoGP,alle klasser interesserer mig enormt,intet over eller ved siden
> af

Enig. Selvom SGP i Parken sidste lørdag gav mig et noget andet syn på
live Speedway. Det var faktisk en rigtig fin oplevelse og et temmeligt
intenst ræs. IMHO virker Parken meget bedre en Vojens.
Jeg kommer ihvertfald næste år.

> Nøh - vi er heldigvis da alle forskellige...

Ja heldigvis. Tænk hvis vi alle sammen skulle synes at biler var det
fedeste

Fra : Armand

Dato : 04-07-03 14:59

Per Emborg <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> skrev i en

> Livet er sku farligt man kan dø af det !

Ret beset er livet en seksuelt overført sygdom, med døden til følge!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-07-03 09:44

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> writes:

> [...]
> mener at de sagde at gennemsnitshastigheds rekorden var 208 km/t, og når
> man tænker på at de er helt nede i kravle hastighed på nogen af svingene

Det er drivende vanvid
Men jeg kan slet ikke vente på min TT review fra Duke på DVD. Det er en
årligt tilbagevendende begivendhed når den ankommer

Men stadig ærgeligt med Jeffries.