Annoncegriner
Fra : Pwh

Dato : 29-06-03 19:03

Annonce fra DBA

>snip<
Honda CB750, 750 ccm, km 88.000, blå, Kraftig rækkemotor m. 4cyl,
79HK, topfart 200km/t, clip-on-styr. Køre godt.
Speedometerkabel, omdrejningstællerkabel, samt tændspole defekt. BILLIG
>snip<

Hvordan kan man regne med den km stand uden speedometer
og hvordan kommer den op på 200km/t med defekt tændspole

/Jens Kawa KR-1 (med indtakte spoler+kabler)

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 29-06-03 23:14

> [...]
>
> Hvordan kan man regne med den km stand uden speedometer
> og hvordan kommer den op på 200km/t med defekt tændspole

Se det kunne du lide at vide Det kan jo være den kun lige er gået i
stykker, og der ikke er kørt på den siden. Hastigheden er ikke noget problem
at regne ud.

Fra : Armand

Dato : 29-06-03 23:40

Ak ja!
Det minder mig om et klubmedlem der gik meget op i at hans motorcykel var
meget økonomisk og til dokumentation slyngede tal med decimaler om sig.
En dag opdagede en at hans speedometerkabel manglede, hvortil svaret var
"drevet ved hjulet er aligevel i stykker hvorfor der ikke er grund til at
bruge penge på et kabel!"
Til det fortsatte spørgsmål om hvorledes han så kunne regne sit forbrug så
præcist ud, svarede han uden at blinke: "man ved da vel hvor meget man kører
sådan til dagligt og skal så blot lægge de tal sammen ved optankningen"

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 30-06-03 18:27

Armand wrote:
> [...]
> forbrug så præcist ud, svarede han uden at blinke: "man ved da vel
> hvor meget man kører sådan til dagligt og skal så blot lægge de tal

Fin lille historie, man tager sig sgu til hovedet en gang imellem

/Jens

Fra : Armand

Dato : 29-06-03 23:19

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en