/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
omc cobra 5.7 liter V8
Fra : Mick Eyde-Nielsen


Dato : 28-06-03 20:05

hej i gruppen skulle der være nogen som ved noget om cut swithes ????
det har relation til gearskiftet



 
 
Leon Hulstrøm \(4220~ (28-06-2003)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm \(4220~


Dato : 28-06-03 21:53

jeps.. lidt.

det er en dobbelt funktionskontakt, 1 den kan ikke starte i gear, 2 du kan
ikke flå den fra fuld kraft frem over i fuld bak (motoren går ud).

--
-Leon

Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
www.fourwinds.dk

"Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:bdkoti$15hd$1@news.cybercity.dk...
> hej i gruppen skulle der være nogen som ved noget om cut swithes ????
> det har relation til gearskiftet
>
>



Mick Eyde-Nielsen (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Mick Eyde-Nielsen


Dato : 29-06-03 09:15

hvordan kan man teste om de virker for jeg har problemer med at få den i
frigear har mistanke om at de kontakter ikke virker for slukker man motoren
kan den så nemt som ingen ting gå i fri gear har lige skiftet gearkabel og
alt nede i z.-drevet virker som det skal
"Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
news:3efe0067$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> jeps.. lidt.
>
> det er en dobbelt funktionskontakt, 1 den kan ikke starte i gear, 2 du kan
> ikke flå den fra fuld kraft frem over i fuld bak (motoren går ud).
>
> --
> -Leon
>
> Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> www.fourwinds.dk
>
> "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:bdkoti$15hd$1@news.cybercity.dk...
> > hej i gruppen skulle der være nogen som ved noget om cut swithes
????
> > det har relation til gearskiftet
> >
> >
>
>



Leon Hulstrøm \(4220~ (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm \(4220~


Dato : 29-06-03 12:21

Det er ret nemt, da det jo er gennemgangs kontakter... nogle er slutte andre
bryde, men inden du luser forbi kontakten så mål lige om der er strøm på
ledningerne. der plejer ikke at være det da den er stel man typisk bruger,
men man ved sgu aldrig.

Det at du ikke kan få den i fri-gear tror jeg ikke har noget med et
elektrisk problem at gøre. Du siger at når der er træk på (i gear) så går
den stramt at få i fri-gear. kan det være at vinklen på geararmen på
gearkassen er helt i skoven, den vipper typisk +- 45gr fra lodret med fri
gear lodret. hvis armen nu går vandret med kablet så låser den.

se:

______ <---- kabel
\|/ <--- gear pos. korrekt

______ _\| <--- forkert den låser i frem og virker i bag !!

--
-Leon

Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
www.fourwinds.dk

"Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:bdm7a9$2iv1$1@news.cybercity.dk...
> hvordan kan man teste om de virker for jeg har problemer med at få den i
> frigear har mistanke om at de kontakter ikke virker for slukker man
motoren
> kan den så nemt som ingen ting gå i fri gear har lige skiftet gearkabel
og
> alt nede i z.-drevet virker som det skal
> "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> news:3efe0067$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > jeps.. lidt.
> >
> > det er en dobbelt funktionskontakt, 1 den kan ikke starte i gear, 2 du
kan
> > ikke flå den fra fuld kraft frem over i fuld bak (motoren går ud).
> >
> > --
> > -Leon
> >
> > Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> > www.fourwinds.dk
> >
> > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:bdkoti$15hd$1@news.cybercity.dk...
> > > hej i gruppen skulle der være nogen som ved noget om cut swithes
> ????
> > > det har relation til gearskiftet
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Mick Eyde-Nielsen (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Mick Eyde-Nielsen


Dato : 30-06-03 17:51

det er både i frem og bak den er svær at få i frigear vi har lige skiftet
gearkabel og geararmen sidder korrekt ifølge din tegning vi er bange for at
den "styreboks" der sidder til de de cut switces er stået af hvor for
man fat i sådan en

hvad er det nu den der måler hvor hurtigt man sejler hedder sidder typisk
bag på båden ????????
"Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
news:3efecbbd$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er ret nemt, da det jo er gennemgangs kontakter... nogle er slutte
andre
> bryde, men inden du luser forbi kontakten så mål lige om der er strøm på
> ledningerne. der plejer ikke at være det da den er stel man typisk bruger,
> men man ved sgu aldrig.
>
> Det at du ikke kan få den i fri-gear tror jeg ikke har noget med et
> elektrisk problem at gøre. Du siger at når der er træk på (i gear) så går
> den stramt at få i fri-gear. kan det være at vinklen på geararmen på
> gearkassen er helt i skoven, den vipper typisk +- 45gr fra lodret med fri
> gear lodret. hvis armen nu går vandret med kablet så låser den.
>
> se:
>
> ______ <---- kabel
> \|/ <--- gear pos. korrekt
>
> ______ _\| <--- forkert den låser i frem og virker i bag !!
>
> --
> -Leon
>
> Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> www.fourwinds.dk
>
> "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:bdm7a9$2iv1$1@news.cybercity.dk...
> > hvordan kan man teste om de virker for jeg har problemer med at få den i
> > frigear har mistanke om at de kontakter ikke virker for slukker man
> motoren
> > kan den så nemt som ingen ting gå i fri gear har lige skiftet
gearkabel
> og
> > alt nede i z.-drevet virker som det skal
> > "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3efe0067$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > jeps.. lidt.
> > >
> > > det er en dobbelt funktionskontakt, 1 den kan ikke starte i gear, 2 du
> kan
> > > ikke flå den fra fuld kraft frem over i fuld bak (motoren går ud).
> > >
> > > --
> > > -Leon
> > >
> > > Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> > > www.fourwinds.dk
> > >
> > > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:bdkoti$15hd$1@news.cybercity.dk...
> > > > hej i gruppen skulle der være nogen som ved noget om cut swithes
> > ????
> > > > det har relation til gearskiftet
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Leon Hulstrøm \(4220~ (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm \(4220~


Dato : 30-06-03 22:41

Det er er let at måle på sådanne switch/kontakt/censor, hvis du ikke selv
har mod på det så kender du vel en elektrikker med et måleinstrument
Tror du mener loggen der findes flere typer, feks lille møllehjul
(elektrisk), vandtryk måler (findes i flere varianter) da det er et Z-drev
du sikkert har på din båd, så sidder der en lille revne eller hul foran på
drevet, hvori der presses vand ind når du sejler, dette presses sikkert helt
op til uret. Den slange kan stoppe med tang og vandmænd eller det der er
værer rur :-/ prøv at blæse luft tilbage i systemet fra uret til drevet. Men
det er sikkert stoppet i drevet, der hvor drevet er monteret på indersiden
kommer den selv samme slange ind. tag evt den af (gøres på land hvis slangen
er under vandspejlet) og prøv at blæse luft igennem drevet. det kan også
være at slangen har et knæk eller er utæt.

Jeg kom lige i tanke om at der også er mindst en kontakt i dit
gas/gearvælger håndtag.
Ligeledes kan det være at det er din tændingboks der er stået af, men start
med at rense alle stik grundigt, ir er skyld i de fleste el-fejl og skaber
let en dårlig forbindelse fra dene ene dag til den anden.
Så sent som igår skulle vi have mine forældres yacht i dok, begge startede
fint, vi landede ved dokken, skulle starte igen (bakke lidt ud) men bagbord
ville ikke :-/ efter 10min var fejlen fundet.. IR på en sko !! at rense og
den startede fint igen.
--
-Leon

www.fourwinds.dk

"Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:bdppsv$93b$1@news.cybercity.dk...
> det er både i frem og bak den er svær at få i frigear vi har lige
skiftet
> gearkabel og geararmen sidder korrekt ifølge din tegning vi er bange for
at
> den "styreboks" der sidder til de de cut switces er stået af hvor for
> man fat i sådan en
>
> hvad er det nu den der måler hvor hurtigt man sejler hedder sidder typisk
> bag på båden ????????
> "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> news:3efecbbd$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Det er ret nemt, da det jo er gennemgangs kontakter... nogle er slutte
> andre
> > bryde, men inden du luser forbi kontakten så mål lige om der er strøm på
> > ledningerne. der plejer ikke at være det da den er stel man typisk
bruger,
> > men man ved sgu aldrig.
> >
> > Det at du ikke kan få den i fri-gear tror jeg ikke har noget med et
> > elektrisk problem at gøre. Du siger at når der er træk på (i gear) så
går
> > den stramt at få i fri-gear. kan det være at vinklen på geararmen på
> > gearkassen er helt i skoven, den vipper typisk +- 45gr fra lodret med
fri
> > gear lodret. hvis armen nu går vandret med kablet så låser den.
> >
> > se:
> >
> > ______ <---- kabel
> > \|/ <--- gear pos. korrekt
> >
> > ______ _\| <--- forkert den låser i frem og virker i bag !!
> >
> > --
> > -Leon
> >
> > Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> > www.fourwinds.dk
> >
> > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:bdm7a9$2iv1$1@news.cybercity.dk...
> > > hvordan kan man teste om de virker for jeg har problemer med at få den
i
> > > frigear har mistanke om at de kontakter ikke virker for slukker man
> > motoren
> > > kan den så nemt som ingen ting gå i fri gear har lige skiftet
> gearkabel
> > og
> > > alt nede i z.-drevet virker som det skal
> > > "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en
meddelelse
> > > news:3efe0067$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > > jeps.. lidt.
> > > >
> > > > det er en dobbelt funktionskontakt, 1 den kan ikke starte i gear, 2
du
> > kan
> > > > ikke flå den fra fuld kraft frem over i fuld bak (motoren går ud).
> > > >
> > > > --
> > > > -Leon
> > > >
> > > > Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> > > > www.fourwinds.dk
> > > >
> > > > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:bdkoti$15hd$1@news.cybercity.dk...
> > > > > hej i gruppen skulle der være nogen som ved noget om cut swithes
> > > ????
> > > > > det har relation til gearskiftet
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Mick Eyde-Nielsen (01-07-2003)
Kommentar
Fra : Mick Eyde-Nielsen


Dato : 01-07-03 13:15

du lyder som om du ved hvad du snakker om kan man evt. hyre dig til at
kigge på det båden ligger i sydhavnen ???
"Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
news:3f00ae78$0$83050$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er er let at måle på sådanne switch/kontakt/censor, hvis du ikke selv
> har mod på det så kender du vel en elektrikker med et måleinstrument
> Tror du mener loggen der findes flere typer, feks lille møllehjul
> (elektrisk), vandtryk måler (findes i flere varianter) da det er et Z-drev
> du sikkert har på din båd, så sidder der en lille revne eller hul foran på
> drevet, hvori der presses vand ind når du sejler, dette presses sikkert
helt
> op til uret. Den slange kan stoppe med tang og vandmænd eller det der er
> værer rur :-/ prøv at blæse luft tilbage i systemet fra uret til drevet.
Men
> det er sikkert stoppet i drevet, der hvor drevet er monteret på indersiden
> kommer den selv samme slange ind. tag evt den af (gøres på land hvis
slangen
> er under vandspejlet) og prøv at blæse luft igennem drevet. det kan også
> være at slangen har et knæk eller er utæt.
>
> Jeg kom lige i tanke om at der også er mindst en kontakt i dit
> gas/gearvælger håndtag.
> Ligeledes kan det være at det er din tændingboks der er stået af, men
start
> med at rense alle stik grundigt, ir er skyld i de fleste el-fejl og skaber
> let en dårlig forbindelse fra dene ene dag til den anden.
> Så sent som igår skulle vi have mine forældres yacht i dok, begge startede
> fint, vi landede ved dokken, skulle starte igen (bakke lidt ud) men
bagbord
> ville ikke :-/ efter 10min var fejlen fundet.. IR på en sko !! at rense og
> den startede fint igen.
> --
> -Leon
>
> www.fourwinds.dk
>
> "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:bdppsv$93b$1@news.cybercity.dk...
> > det er både i frem og bak den er svær at få i frigear vi har lige
> skiftet
> > gearkabel og geararmen sidder korrekt ifølge din tegning vi er bange
for
> at
> > den "styreboks" der sidder til de de cut switces er stået af hvor
for
> > man fat i sådan en
> >
> > hvad er det nu den der måler hvor hurtigt man sejler hedder sidder
typisk
> > bag på båden ????????
> > "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3efecbbd$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > Det er ret nemt, da det jo er gennemgangs kontakter... nogle er slutte
> > andre
> > > bryde, men inden du luser forbi kontakten så mål lige om der er strøm

> > > ledningerne. der plejer ikke at være det da den er stel man typisk
> bruger,
> > > men man ved sgu aldrig.
> > >
> > > Det at du ikke kan få den i fri-gear tror jeg ikke har noget med et
> > > elektrisk problem at gøre. Du siger at når der er træk på (i gear) så
> går
> > > den stramt at få i fri-gear. kan det være at vinklen på geararmen på
> > > gearkassen er helt i skoven, den vipper typisk +- 45gr fra lodret med
> fri
> > > gear lodret. hvis armen nu går vandret med kablet så låser den.
> > >
> > > se:
> > >
> > > ______ <---- kabel
> > > \|/ <--- gear pos. korrekt
> > >
> > > ______ _\| <--- forkert den låser i frem og virker i bag !!
> > >
> > > --
> > > -Leon
> > >
> > > Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> > > www.fourwinds.dk
> > >
> > > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:bdm7a9$2iv1$1@news.cybercity.dk...
> > > > hvordan kan man teste om de virker for jeg har problemer med at få
den
> i
> > > > frigear har mistanke om at de kontakter ikke virker for slukker man
> > > motoren
> > > > kan den så nemt som ingen ting gå i fri gear har lige skiftet
> > gearkabel
> > > og
> > > > alt nede i z.-drevet virker som det skal
> > > > "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en
> meddelelse
> > > > news:3efe0067$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > > > jeps.. lidt.
> > > > >
> > > > > det er en dobbelt funktionskontakt, 1 den kan ikke starte i gear,
2
> du
> > > kan
> > > > > ikke flå den fra fuld kraft frem over i fuld bak (motoren går ud).
> > > > >
> > > > > --
> > > > > -Leon
> > > > >
> > > > > Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> > > > > www.fourwinds.dk
> > > > >
> > > > > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > news:bdkoti$15hd$1@news.cybercity.dk...
> > > > > > hej i gruppen skulle der være nogen som ved noget om cut
swithes
> > > > ????
> > > > > > det har relation til gearskiftet
> > > > > >
> > > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Leon Hulstrøm \(4220~ (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm \(4220~


Dato : 02-07-03 20:08

Nu er det ikke så tit jeg kommer på de kanter, men der må da være en i
havnen der har bare en lille smule forstand på strøm, prøv at forhør dig
lidt omkring

--
-Leon

Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
www.fourwinds.dk

"Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:bdru3d$2nv0$1@news.cybercity.dk...
> du lyder som om du ved hvad du snakker om kan man evt. hyre dig til at
> kigge på det båden ligger i sydhavnen ???
> "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f00ae78$0$83050$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Det er er let at måle på sådanne switch/kontakt/censor, hvis du ikke
selv
> > har mod på det så kender du vel en elektrikker med et måleinstrument
> > Tror du mener loggen der findes flere typer, feks lille møllehjul
> > (elektrisk), vandtryk måler (findes i flere varianter) da det er et
Z-drev
> > du sikkert har på din båd, så sidder der en lille revne eller hul foran

> > drevet, hvori der presses vand ind når du sejler, dette presses sikkert
> helt
> > op til uret. Den slange kan stoppe med tang og vandmænd eller det der er
> > værer rur :-/ prøv at blæse luft tilbage i systemet fra uret til drevet.
> Men
> > det er sikkert stoppet i drevet, der hvor drevet er monteret på
indersiden
> > kommer den selv samme slange ind. tag evt den af (gøres på land hvis
> slangen
> > er under vandspejlet) og prøv at blæse luft igennem drevet. det kan også
> > være at slangen har et knæk eller er utæt.
> >
> > Jeg kom lige i tanke om at der også er mindst en kontakt i dit
> > gas/gearvælger håndtag.
> > Ligeledes kan det være at det er din tændingboks der er stået af, men
> start
> > med at rense alle stik grundigt, ir er skyld i de fleste el-fejl og
skaber
> > let en dårlig forbindelse fra dene ene dag til den anden.
> > Så sent som igår skulle vi have mine forældres yacht i dok, begge
startede
> > fint, vi landede ved dokken, skulle starte igen (bakke lidt ud) men
> bagbord
> > ville ikke :-/ efter 10min var fejlen fundet.. IR på en sko !! at rense
og
> > den startede fint igen.
> > --
> > -Leon
> >
> > www.fourwinds.dk
> >
> > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:bdppsv$93b$1@news.cybercity.dk...
> > > det er både i frem og bak den er svær at få i frigear vi har lige
> > skiftet
> > > gearkabel og geararmen sidder korrekt ifølge din tegning vi er bange
> for
> > at
> > > den "styreboks" der sidder til de de cut switces er stået af hvor
> for
> > > man fat i sådan en
> > >
> > > hvad er det nu den der måler hvor hurtigt man sejler hedder sidder
> typisk
> > > bag på båden ????????
> > > "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en
meddelelse
> > > news:3efecbbd$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > > Det er ret nemt, da det jo er gennemgangs kontakter... nogle er
slutte
> > > andre
> > > > bryde, men inden du luser forbi kontakten så mål lige om der er
strøm
> på
> > > > ledningerne. der plejer ikke at være det da den er stel man typisk
> > bruger,
> > > > men man ved sgu aldrig.
> > > >
> > > > Det at du ikke kan få den i fri-gear tror jeg ikke har noget med et
> > > > elektrisk problem at gøre. Du siger at når der er træk på (i gear)

> > går
> > > > den stramt at få i fri-gear. kan det være at vinklen på geararmen på
> > > > gearkassen er helt i skoven, den vipper typisk +- 45gr fra lodret
med
> > fri
> > > > gear lodret. hvis armen nu går vandret med kablet så låser den.
> > > >
> > > > se:
> > > >
> > > > ______ <---- kabel
> > > > \|/ <--- gear pos. korrekt
> > > >
> > > > ______ _\| <--- forkert den låser i frem og virker i bag !!
> > > >
> > > > --
> > > > -Leon
> > > >
> > > > Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> > > > www.fourwinds.dk
> > > >
> > > > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:bdm7a9$2iv1$1@news.cybercity.dk...
> > > > > hvordan kan man teste om de virker for jeg har problemer med at få
> den
> > i
> > > > > frigear har mistanke om at de kontakter ikke virker for slukker
man
> > > > motoren
> > > > > kan den så nemt som ingen ting gå i fri gear har lige skiftet
> > > gearkabel
> > > > og
> > > > > alt nede i z.-drevet virker som det skal
> > > > > "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en
> > meddelelse
> > > > > news:3efe0067$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > > > > jeps.. lidt.
> > > > > >
> > > > > > det er en dobbelt funktionskontakt, 1 den kan ikke starte i
gear,
> 2
> > du
> > > > kan
> > > > > > ikke flå den fra fuld kraft frem over i fuld bak (motoren går
ud).
> > > > > >
> > > > > > --
> > > > > > -Leon
> > > > > >
> > > > > > Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> > > > > > www.fourwinds.dk
> > > > > >
> > > > > > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > > news:bdkoti$15hd$1@news.cybercity.dk...
> > > > > > > hej i gruppen skulle der være nogen som ved noget om cut
> swithes
> > > > > ????
> > > > > > > det har relation til gearskiftet
> > > > > > >
> > > > > > >
> > > > > >
> > > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Mick Eyde-Nielsen (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Mick Eyde-Nielsen


Dato : 02-07-03 20:18

jeg takker mange gange for din hjælp nu har jeg langt om længe fået fat i en
bog om omc så endnu en gang tak
"Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
news:3f032d9c$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nu er det ikke så tit jeg kommer på de kanter, men der må da være en i
> havnen der har bare en lille smule forstand på strøm, prøv at forhør dig
> lidt omkring
>
> --
> -Leon
>
> Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> www.fourwinds.dk
>
> "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:bdru3d$2nv0$1@news.cybercity.dk...
> > du lyder som om du ved hvad du snakker om kan man evt. hyre dig til at
> > kigge på det båden ligger i sydhavnen ???
> > "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3f00ae78$0$83050$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > Det er er let at måle på sådanne switch/kontakt/censor, hvis du ikke
> selv
> > > har mod på det så kender du vel en elektrikker med et måleinstrument

> > > Tror du mener loggen der findes flere typer, feks lille møllehjul
> > > (elektrisk), vandtryk måler (findes i flere varianter) da det er et
> Z-drev
> > > du sikkert har på din båd, så sidder der en lille revne eller hul
foran
> på
> > > drevet, hvori der presses vand ind når du sejler, dette presses
sikkert
> > helt
> > > op til uret. Den slange kan stoppe med tang og vandmænd eller det der
er
> > > værer rur :-/ prøv at blæse luft tilbage i systemet fra uret til
drevet.
> > Men
> > > det er sikkert stoppet i drevet, der hvor drevet er monteret på
> indersiden
> > > kommer den selv samme slange ind. tag evt den af (gøres på land hvis
> > slangen
> > > er under vandspejlet) og prøv at blæse luft igennem drevet. det kan
også
> > > være at slangen har et knæk eller er utæt.
> > >
> > > Jeg kom lige i tanke om at der også er mindst en kontakt i dit
> > > gas/gearvælger håndtag.
> > > Ligeledes kan det være at det er din tændingboks der er stået af, men
> > start
> > > med at rense alle stik grundigt, ir er skyld i de fleste el-fejl og
> skaber
> > > let en dårlig forbindelse fra dene ene dag til den anden.
> > > Så sent som igår skulle vi have mine forældres yacht i dok, begge
> startede
> > > fint, vi landede ved dokken, skulle starte igen (bakke lidt ud) men
> > bagbord
> > > ville ikke :-/ efter 10min var fejlen fundet.. IR på en sko !! at
rense
> og
> > > den startede fint igen.
> > > --
> > > -Leon
> > >
> > > www.fourwinds.dk
> > >
> > > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:bdppsv$93b$1@news.cybercity.dk...
> > > > det er både i frem og bak den er svær at få i frigear vi har lige
> > > skiftet
> > > > gearkabel og geararmen sidder korrekt ifølge din tegning vi er
bange
> > for
> > > at
> > > > den "styreboks" der sidder til de de cut switces er stået af
hvor
> > for
> > > > man fat i sådan en
> > > >
> > > > hvad er det nu den der måler hvor hurtigt man sejler hedder sidder
> > typisk
> > > > bag på båden ????????
> > > > "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en
> meddelelse
> > > > news:3efecbbd$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > > > Det er ret nemt, da det jo er gennemgangs kontakter... nogle er
> slutte
> > > > andre
> > > > > bryde, men inden du luser forbi kontakten så mål lige om der er
> strøm
> > på
> > > > > ledningerne. der plejer ikke at være det da den er stel man typisk
> > > bruger,
> > > > > men man ved sgu aldrig.
> > > > >
> > > > > Det at du ikke kan få den i fri-gear tror jeg ikke har noget med
et
> > > > > elektrisk problem at gøre. Du siger at når der er træk på (i gear)
> så
> > > går
> > > > > den stramt at få i fri-gear. kan det være at vinklen på geararmen

> > > > > gearkassen er helt i skoven, den vipper typisk +- 45gr fra lodret
> med
> > > fri
> > > > > gear lodret. hvis armen nu går vandret med kablet så låser den.
> > > > >
> > > > > se:
> > > > >
> > > > > ______ <---- kabel
> > > > > \|/ <--- gear pos. korrekt
> > > > >
> > > > > ______ _\| <--- forkert den låser i frem og virker i bag !!
> > > > >
> > > > > --
> > > > > -Leon
> > > > >
> > > > > Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> > > > > www.fourwinds.dk
> > > > >
> > > > > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > news:bdm7a9$2iv1$1@news.cybercity.dk...
> > > > > > hvordan kan man teste om de virker for jeg har problemer med at

> > den
> > > i
> > > > > > frigear har mistanke om at de kontakter ikke virker for slukker
> man
> > > > > motoren
> > > > > > kan den så nemt som ingen ting gå i fri gear har lige skiftet
> > > > gearkabel
> > > > > og
> > > > > > alt nede i z.-drevet virker som det skal
> > > > > > "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en
> > > meddelelse
> > > > > > news:3efe0067$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > > > > > jeps.. lidt.
> > > > > > >
> > > > > > > det er en dobbelt funktionskontakt, 1 den kan ikke starte i
> gear,
> > 2
> > > du
> > > > > kan
> > > > > > > ikke flå den fra fuld kraft frem over i fuld bak (motoren går
> ud).
> > > > > > >
> > > > > > > --
> > > > > > > -Leon
> > > > > > >
> > > > > > > Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> > > > > > > www.fourwinds.dk
> > > > > > >
> > > > > > > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en
meddelelse
> > > > > > > news:bdkoti$15hd$1@news.cybercity.dk...
> > > > > > > > hej i gruppen skulle der være nogen som ved noget om cut
> > swithes
> > > > > > ????
> > > > > > > > det har relation til gearskiftet
> > > > > > > >
> > > > > > > >
> > > > > > >
> > > > > > >
> > > > > >
> > > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste