Tjeck din cykel !
Fra : Bjørn S

Dato : 28-06-03 18:34

Hejsa,
har du en cykel med lille trædeplade på støttefoden som min, og står du
parkert på asfalt/oliegrus vil jeg kraftigt anbefale at du her i varmen
holder et lille øje med hvordan den står. Jeg var ude og køre for nogle
timer siden, cykelen havde stået siden torsdags, og den var allerede godt på
vej ned i asfalten :-/
Nu har jeg tråkket flad en ølboks som den står på, den obligatoriske
støtteben-pads lader jeg ligge i min inderlomme til kommende grus/mark
parkeringer

--
Skål, og fortsat god lørdag !
/Bjørn

Fra : Knorsfis

Dato : 28-06-03 22:13

Her hvor jeg bor er der det samme problem, og der er en hvis jawa
allerede har lagt sig ned et par gange.
Den har heldigvis et sæt styrtbøjler monteret så der er ikke sket
noget med den.
Men det fik mig til at undersøge hvem der er erstatningspligtig hvis
min mc vælter...
Og ved den P-plads hvor jeg parkerer er det komunen der kommer til at
hænge på regningen hvis min mc vælter pga en for blød asfalt.
Så det er lidt beroligende da jeg kun kører med ansvar.

Jesper

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-06-03 15:26

Knorsfis wrote:
> Og ved den P-plads hvor jeg parkerer er det komunen der kommer til at
> hænge på regningen hvis min mc vælter pga en for blød asfalt.
> Så det er lidt beroligende da jeg kun kører med ansvar.

Står det i en eller anden lov? det ville jo være meget rart at
vide..

// Hans, nu med endnu en utæt YPVS.. :o/
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 29-06-03 16:03

Hans Joergensen wrote:
> // Hans, nu med endnu en utæt YPVS.. :o/

Hehe, jeg sagde det jo...
Lav det ordenligt, eller jeg begynder at snakke om alu-skjold igen....

Jens
RD - Nu med Alu.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-06-03 16:18

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> Hehe, jeg sagde det jo...
> Lav det ordenligt, eller jeg begynder at snakke om alu-skjold igen....

Det er næppe pga. manglende aluskjold ... men denne gang er det
så venstre der er utæt ...

Jeg tror planen bliver at jeg kører omkring Aagesen og køber et par
orginale gummiringe, samt et par udstødningspakninger og ta'r mig
sammen her i august hvor jeg skal på ferie ved mit værksted

Ved samme lejlighed kan jeg vel få bygget et skjold.

Iøvrigt må jeg også hellere få renset potterne godt igennem med et
eller andet effiktivt middel, samt malet dem igen (de er begyndt at
skalle af/ruste).

Og, så sidst, men ikke mindst skal jeg ha' indkøbt noget af den grå
farve mit stel har, samt lakstifter (eller farve) i den røde og hvide
farve kværnen har, og få fikset de småskader lakken har..

// Hans, der har kørt 115km i regnvejr idag ... sjap sjap.
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 29-06-03 16:40

Hans Joergensen wrote:
> Jeg tror planen bliver at jeg kører omkring Aagesen og køber et par
> orginale gummiringe, samt et par udstødningspakninger og ta'r mig
> sammen her i august hvor jeg skal på ferie ved mit værksted

Udstødningspakninger kan du fint bruge dem fra MC-nøglen. Det er 2 typer og
hvor mærkeligt det end lyder så er det de billige du er ude efter! Jeg er
ikke klar over om de dyre kan genbruges, men de koster vist det dobbelte.
Jeg gav vist ca. 150 for 10 stk. Det er de samme som dem der følger med et
Vesrah pakningssæt.

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-06-03 16:43

> [...]
> Jeg gav vist ca. 150 for 10 stk. Det er de samme som dem der følger med et

Dem har Aagesen vel også ? har han ikke ting fra MC-nøglen ?

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 29-06-03 16:50

Hans Joergensen wrote:
> Dem har Aagesen vel også ? har han ikke ting fra MC-nøglen ?

Klart, det var der jeg købte dem. Det gav bare anledning til lidt forvirring
at der stod 2 slags i mc-nøglen. Det var kun så du kunne spare dig for det
detektivarbejde jeg var igennem...

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-06-03 16:53

> [...]
> at der stod 2 slags i mc-nøglen. Det var kun så du kunne spare dig for det

Ja, tak for oplysningen :)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 30-06-03 06:54

Knorsfis wrote:
> [...]
> hænge på regningen hvis min mc vælter pga en for blød asfalt.
> Så det er lidt beroligende da jeg kun kører med ansvar.

Den tror jeg du skal undersøge meget bedre. Jeg kan ikke i min vildeste
fantasi forestille mig at kommunens forsikring vil give noget som helst til
en mc'ist der har glemt at lægge en plade under støttefoden.
Tværtimod tror jeg de kan kræve erstatning for ødelagt asfalt hos mc'isten.

Allan Bojesen

Fra : Peter Aagaard

Dato : 30-06-03 21:41

Allan Bojesen wrote:

> [...]
> støttefoden.
> Tværtimod tror jeg de kan kræve erstatning for ødelagt asfalt hos

Det lyder rigtigt Dansk, jeg er sikker på du har ret

Mvh. Peter
(RSV Mille)

Fra : Armand

Dato : 29-06-03 01:21

Bjørn S <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en

> [...]
> Nu har jeg tråkket flad en ølboks som den står på, den obligatoriske
> støtteben-pads lader jeg ligge i min inderlomme til kommende grus/mark

Er du klar til lidt geometri?
Hvis man forestiller sig motorcyklen set f.eks. bagfra, er sidestøtte benets
bevægelse efter udslåning ikke op/ned - Det bevæges i en kurve med dækket
som centrum og derfor også udaf lige indtil berøringen med underlaget.
Da dækkets berøringspunkt tillige flytter sig mod venste under
parkerings-tipningen vil sidestøttebenets sidebevægelse forstærkes, men
væsentligst er at en fortsat bevægelse (á nedsynkning) medfører mertipning
og derfor mer-bevægelse af dækkets berøringspunkt - Ergo sidestøttebenet har
en bevægelse mod venstre under nedsynkningen!
Denne kendsgerning kan udnyttes ved at parkere med venstre side mod
kanstenen og således at sidestøttebenet kommer til at støtte ud imod
kantstenen også: Enhver imaginær synken i asfalten vil blive "grebet" af
presset imod kantstenen!
Ergo: hvor der er kantsten er der ingen brug for fladtrampede øldåser eller
des
lige!

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 29-06-03 05:50

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev
> Er du klar til lidt geometri?
Nej, ikke så tidlig på morgenen *GGGGGG* - men kigger på det når jeg vågner

Har halvt forstået (i min tilstand, lige nu din udlægning, mit point var
at der sker sager og ting når asfalten bliver varm, min øldåse bliver hvor
den er, under mit støtteben.... skide være Ali's pant til Tyskland
Forøvrig er *kantstenen* som mit støtteben kunne have stoppet imod optaget
af min skide Honda, den lyder så grimt at jeg ikke har hjærte til at flytte
den ... ;-(

--
/Bjørn
*Det er en stor parkeringsplads, hvor vi har fået placeret 3 cykler på*

Fra : Megas

Dato : 29-06-03 14:11

Hej Armand,

Der er bare lige et par "hager" ved dit kanstensråd..

1. Vejene hælder tit temmelig meget nedaf inde ved kantstenen (
ihverttilfælde herinde i Kbh..) & derfor er cyklen allerede godt på vej til
at vælte hvis man parkerer på den måde.

2. Hvis støttebenet skal vende ind imod kantstenen peger mc´en imod
færdselsretningen & det må den da vistnok ikke (Hvis nogen nu skulle hænge
sig i den slags detaljer *G*).

---
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-07-03 14:26

> Nu har jeg tråkket flad en ølboks som den står på, den obligatoriske
> støtteben-pads lader jeg ligge i min inderlomme til kommende grus/mark
> parkeringer

På min faste plads i valby har jeg en stålplade på 10x10cm hvor der i
hvert hjørne er boret et hul. Det er så fastgjort ned i asfalten med 4
3" søm. Den ligger meget godt fast, og har ligget der nogle år
efterhånden uden at blive stjålet...

/A