/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
hjælp til udluftning af nye bremseslanger.~
Fra : Peter Jakobsen


Dato : 27-06-03 18:30

Jeg fik jo købt stålarmerede slanger, og fik endelig luftet bagbremsen ud
(da jeg opdagede der var 2 udluftningsskruer *g*). Men jeg kan ikke få
forbremsen udluftet, der kommer fin ren bremsevæske ud i begge sider, men
der er ingen modstand i grebet (kan trækkes helt ind). Der er da kun en
udluftningsskrue per kaliber foran, ikke ???

Ideer og tips er MEGET velkomne !!!

Help me please, jeg bliver bliver sindssyg

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !



 
 
Tommy Fer (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 27-06-03 19:40


"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
news:3efc7f16$0$15312$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg fik jo købt stålarmerede slanger, og fik endelig luftet bagbremsen ud
> (da jeg opdagede der var 2 udluftningsskruer *g*). Men jeg kan ikke få
> forbremsen udluftet, der kommer fin ren bremsevæske ud i begge sider, men
> der er ingen modstand i grebet (kan trækkes helt ind). Der er da kun en
> udluftningsskrue per kaliber foran, ikke ???
>
> Ideer og tips er MEGET velkomne !!!
>
> Help me please, jeg bliver bliver sindssyg
>

Desværre er der kun en vej... bliv ved og ved....

Første gang på min GSXR250 tog det mig 1½ time at få tryk på... .

mvh Tommy Fer



Kåre Nejmann (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 27-06-03 20:24

"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> wrote:

>Desværre er der kun en vej... bliv ved og ved....
Dog har jeg erfaret, at det kan hjælpe, at slå forsigtigt på
bremseslanerne - start nedefra og bank lidt på slangen hele vejen op.
Det kan få luftboblerne til at løsne sig og flyde op til toppen. Ved
at pumpe lidt med grebet kan man så lukke luften ud.

Hvis dét ikke hjælper, så skal man måske vente til næste morgen og
prøve igen, om luften er steget op.

Alternativt er der nogen, som hælder bremsevæske i systemet nedefra!

--
Kåre

Dennis Hellan Peders~ (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 27-06-03 21:39

Kåre Nejmann wrote:
> Alternativt er der nogen, som hælder bremsevæske i systemet nedefra!
>>>>>>>>>

Jep, og det virker !, fast greb og ingen luft i systemet i første hug
!


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66





Henrik Olsen (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Olsen


Dato : 27-06-03 22:17

"Kåre Nejmann" <post@kan.dk> wrote in message
news:o66pfv0uo8aka3qs8k8ihtdlo4v3f62bqm@4ax.com...
> "Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> wrote:
>
> >Desværre er der kun en vej... bliv ved og ved....
> Dog har jeg erfaret, at det kan hjælpe, at slå forsigtigt på
> bremseslanerne - start nedefra og bank lidt på slangen hele vejen op.
> Det kan få luftboblerne til at løsne sig og flyde op til toppen. Ved
> at pumpe lidt med grebet kan man så lukke luften ud.
>
> Hvis dét ikke hjælper, så skal man måske vente til næste morgen og
> prøve igen, om luften er steget op.
>
> Alternativt er der nogen, som hælder bremsevæske i systemet nedefra!

Hvordan gøres dette? Med en pumpe?



Hans Paulin (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 27-06-03 22:40

Henrik Olsen wrote:
>
> Hvordan gøres dette? Med en pumpe?

....jeg har i et gammelt nummer af "Bike" set det gjort med en smørekande
og et stykke klar plasticslange...

....smørekanden skal ikke indeholde olie - eller rester af olie - men
derimod *surprice*! bremsevædske
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286



Hans Paulin (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 27-06-03 22:30

Kåre Nejmann wrote:
> "Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> wrote:
>
>> Desværre er der kun en vej... bliv ved og ved....
> Dog har jeg erfaret, at det kan hjælpe, at slå forsigtigt på
> bremseslanerne - start nedefra og bank lidt på slangen hele vejen op.
> Det kan få luftboblerne til at løsne sig og flyde op til toppen. Ved
> at pumpe lidt med grebet kan man så lukke luften ud.

....jeg plejede gerne på min Honda 7½ at pille bremsegrebet af styret og
tilte det sådant, at evt. slangestykker og rør, der ellers lå vandret
eller den "forkerte" vej kunne komme til at "bøvse" - man kunne tydeligt
mærke, at det lige gav lidt ekstra hårdhed - men der var trods alt kun
tale om "finpudsning" i forhold til problemet hér...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286



Morten Juel (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 27-06-03 22:44

> Alternativt er der nogen, som hælder bremsevæske i systemet nedefra!

Jeps, det er det eneste rigtige, ellers skal man stå og flå i det lorte greb
i en evighed, du kan evt bruge trickket med en oliekande, eller også kan du
købe en 60ml sprøjte på apoteket, tror den koster 13kr.. og så bare slange
på caliberen, og så bare i med væsken det gøres på ingen tid

--
Mvh
Morten Juel
Yamaha XJ600
Golf II 1.8 GTI Ti
320 Jallagryde



Richard (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-06-03 22:50

Morten Juel wrote:
> Jeps, det er det eneste rigtige, ellers skal man stå og flå i det lorte greb
> i en evighed, du kan evt bruge trickket med en oliekande, eller også kan du
> købe en 60ml sprøjte på apoteket, tror den koster 13kr.. og så bare slange
> på caliberen, og så bare i med væsken det gøres på ingen tid

Men som sagt: Sørg for at få en til at holde niveauet i beholderen nede,
så du undgår overløb. især hvis du bruger de gamle, men stadig udbredte
DOT 3 og 4 bremsevæsker, der opløser lak. Men DOT 5 ville jeg nu også
behandle tilsvarende for en sukkerheds skyld, selv om den ikke skulle
være så aggressiv pba sin silicone-basis.


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Freddy Lang (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 27-06-03 23:03

Morten Juel wrote:
>> Alternativt er der nogen, som hælder bremsevæske i systemet nedefra!
>
> Jeps, det er det eneste rigtige, ellers skal man stå og flå i det
> lorte greb i en evighed, du kan evt bruge trickket med en oliekande,
> eller også kan du købe en 60ml sprøjte på apoteket, tror den koster
> 13kr.. og så bare slange på caliberen, og så bare i med væsken
> det gøres på ingen tid

Er man så ikke nødt til at holde bremsegrebet inde imens, så der er frit løb
hele vejen op til hovedcylinderen?



Hans Paulin (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 27-06-03 23:09

Freddy Lang wrote:
> Er man så ikke nødt til at holde bremsegrebet inde imens, så der er
> frit løb hele vejen op til hovedcylinderen?

....tværtimod
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286




Morten Juel (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 27-06-03 23:36

> Er man så ikke nødt til at holde bremsegrebet inde imens, så der er frit
løb
> hele vejen op til hovedcylinderen?

holder du grebet inde, så er der netop IKKE frit løb !
Tænk hvis der bar frit løb med grebet taget, hvorn ville du så lave tryk i
systemet ??

--
Mvh
Morten Juel
Yamaha XJ600
Golf II 1.8 GTI Ti
320 Jallagryde



Ib Jakobsen (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 27-06-03 23:49

Freddy Lang wrote:

> > Jeps, det er det eneste rigtige, ellers skal man stå og flå i det
> > lorte greb i en evighed, du kan evt bruge trickket med en oliekande,
> > eller også kan du købe en 60ml sprøjte på apoteket, tror den koster
> > 13kr.. og så bare slange på caliberen, og så bare i med væsken
> > det gøres på ingen tid

Den bruger jeg også. Med den detajle at man lige pumper et par gange med grebet
og skruen åben. Så får man den luft ud der står i skruen. Den luft lader man
lige stige op i sprøjten. Derfor er det bedst at anvende klar slange. Og er man
rigtig sippet, så har man "tætnet" gevindet med fedt.

> Er man så ikke nødt til at holde bremsegrebet inde imens, så der er frit løb
> hele vejen op til hovedcylinderen?

Nej, for så lukker du netop for returhullet i cylindren. Dette bør deraf så
selvfølgelig være højeste punkt.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Richard (28-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 28-06-03 08:45

Ib Jakobsen wrote:
> Og er man
> rigtig sippet, så har man "tætnet" gevindet med fedt.

Ja, BREMSEfedt - blot for en god ordens skyld

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Ib Jakobsen (28-06-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-06-03 08:52

Richard wrote:

> Ib Jakobsen wrote:
> > Og er man
> > rigtig sippet, så har man "tætnet" gevindet med fedt.
>
> Ja, BREMSEfedt - blot for en god ordens skyld

Ja, og nej. Ja, hvis man har det. Og andet hvis ikke har det. Det kommer
ikke ind i systemet.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Richard (28-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 28-06-03 15:28

Ib Jakobsen wrote:
>>>Og er man
>>>rigtig sippet, så har man "tætnet" gevindet med fedt.
>>
>>Ja, BREMSEfedt - blot for en god ordens skyld
>
> Ja, og nej. Ja, hvis man har det. Og andet hvis ikke har det. Det kommer
> ikke ind i systemet.

Såh, det vil jeg ikke skrive under på. Ikke at du kan undgå det, hvis du
er rigtig omhyggelig, men det er altså lidt svært at gennemsue, hvor
langt fra spidsen af udluftningsskruen, du skal stoppe fedteriet IMHO.
Og en pølse uden om gevindet tvivler jeg på hjælper.


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Ib Jakobsen (28-06-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-06-03 17:59

Richard wrote:

> Såh, det vil jeg ikke skrive under på. Ikke at du kan undgå det, hvis du
> er rigtig omhyggelig, men det er altså lidt svært at gennemsue, hvor
> langt fra spidsen af udluftningsskruen, du skal stoppe fedteriet IMHO.
> Og en pølse uden om gevindet tvivler jeg på hjælper.

I vore dage er det vel i øvrigt lavet af nitrilgummi, så med en smule
omhyggelighed sker der ikke de helt store ulykker.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Martin Sørensen (28-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 28-06-03 00:00

>> Alternativt er der nogen, som hælder bremsevæske i systemet nedefra!
> Jeps, det er det eneste rigtige, ellers skal man stå og flå i det
> lorte greb i en evighed, du kan evt bruge trickket med en oliekande,
> eller også kan du købe en 60ml sprøjte på apoteket, tror den koster
> 13kr.. og så bare slange på caliberen, og så bare i med væsken
> det gøres på ingen tid

Det prøvede jeg sidst jeg skiftede bremsevæske. Det funkede ikke en meter..
Luft i systemet over det hele. Udluftningsskruen er også utæt omkring
gevindet når den er løsnet, så det er sikkert der luften kommer ind. Der
kommer ihvertfald bremsevæske ud.

Jeg pumpede først væsken igennem fra toppen indtil det kom rimeligt rent ud
i bunden.
Så stod den nogle dage så boblerne kunne stige til vejrs.

Nu var bremsen helt blød.

Så afmonterede jeg bremsekaliberen og drejede den så udluftningsskruen var
øverst, satte noget i klemme mellem klodserne så de ikke kunne trykke sig
sammen, satte en slange på udluftningsskruen, pressede på bremsegrebet og
løsnede skruen indtil der ikke kom mere væske+luft ud og spændte den igen.
Så pressede jeg på bremsegrebet igen, løsnede skruen osv. I løbet af ca.
tre-fire pump, så var den hård.

signing off.. Martin Sørensen



Richard (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-06-03 20:15

Peter Jakobsen wrote:
> Jeg fik jo købt stålarmerede slanger, og fik endelig luftet bagbremsen ud
> (da jeg opdagede der var 2 udluftningsskruer *g*). Men jeg kan ikke få
> forbremsen udluftet, <snip>

To forslag:
- træk bremsegrebet ca. 3/4 og cyklen stå på sidestøttebenet natten
over. Det får i mange tilfælde listet boblen op gennem hovedcylinderen.

- hvis du har en makker, der kan styre niveauet i hovedcylinderens
beholder, kan du prøve at lufte ud baglæns, dvs. pumpe bremsevæske
gennem hjulcylinderens/nes (en ad gangen) udluftningsskruer. Køb en ny
og ren oliehåndsmørekande til formålet og vask den af i sprit inden.

> Help me please, jeg bliver bliver sindssyg

Du har vor sympati - nu og de næste mange timer


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Hekto (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 27-06-03 20:25

In article <3EFC97A3.6080906@mail.dk>, Richard says...
> - hvis du har en makker, der kan styre niveauet i hovedcylinderens
> beholder, kan du prøve at lufte ud baglæns, dvs. pumpe bremsevæske
> gennem hjulcylinderens/nes (en ad gangen) udluftningsskruer. Køb en ny
> og ren oliehåndsmørekande til formålet og vask den af i sprit inden.
>
Eller den berømmelige øresprøjte fra apoteket!
Så kan man enten suge bremsevæske igennem systemet, til det er uden
luft, eller pumpe det igennem, nedefra.

Når det har knebet, har jeg lavet'oral-udluftning' *G*
FØJ for S.... - hvor det smager!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Richard (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-06-03 22:39

Hekto wrote:
>>- hvis du har en makker, der kan styre niveauet i hovedcylinderens
>>beholder, kan du prøve at lufte ud baglæns, dvs. pumpe bremsevæske
>>gennem hjulcylinderens/nes (en ad gangen) udluftningsskruer. Køb en ny
>>og ren oliehåndsmørekande til formålet og vask den af i sprit inden.
>
> Eller den berømmelige øresprøjte fra apoteket!
> Så kan man enten suge bremsevæske igennem systemet, til det er uden
> luft, eller pumpe det igennem, nedefra.

Ja, det er vist det samme - men øresprøjten er nok lettere at få fat på
en fredag aften

> Når det har knebet, har jeg lavet'oral-udluftning' *G*
> FØJ for S.... - hvor det smager!

Prøv DOT5 næste gang - silicone smører indvortes, siger de (men tag det
ikke som en opfordring!!!!!!)


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Armand (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-06-03 23:39


Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
news:3EFC97A3.6080906@mail.dk...
> Peter Jakobsen wrote:
> > Jeg fik jo købt stålarmerede slanger, og fik endelig luftet bagbremsen
ud
> > Men jeg kan ikke få forbremsen udluftet
>
> To forslag:
> - træk bremsegrebet ca. 3/4 og cyklen stå på sidestøttebenet natten
> over. Det får i mange tilfælde listet boblen op gennem hovedcylinderen.
>
> - hvis du har en makker, der kan styre niveauet i hovedcylinderens
> beholder, kan du prøve at lufte ud baglæns, dvs. pumpe bremsevæske
> gennem hjulcylinderens/nes (en ad gangen) udluftningsskruer.

Et enkelt alternativ til decideret bag-opfyldning (som sandsynligvis vil
gøre arbejdet langt enklere hvis man benytter proceduren fra begyndelsen af
opfyldningen!), er at benytte den vædske der befinder sig bag eventuelle
frempressede bremsestempler:
For alle eventualiteters skyld bør man starte med trick'ene á hhv. at slå på
slangerne og lade modellen overnatte (evt. med grebet trukket - Hvilket jeg
ikke umiddelbart kan se skulle gøre nogen forskel) inden videre arbejde på
systemet, hvorefter man benytter den/de stempler der måtte være trykket
delvist frem af det hidtidige arbejde til at trykke ind => fortrænge vædsken
bag => "lukket" bagopfyldning!
Det trukne bremsegreb forhindrer flow imod hovedcylinderen hvorfor det atter
skal være ubelastet før arbejdet, og hvis der er tyst nok vil man
sandsynligvis kunne høre luftens pludren i bremse-reservoiret under den
"lukkede bagopfyldning"!

Og så det yderst vigtige:
Bremsevædske er som BUMS på lakken, og forårsager fatale efterhærdninger af
plast, så pas på alle stænk og sprøjt - Især op af et åbentstående reservoir
når der bagudluftes!!!!

--
Armand.



Ib Jakobsen (28-06-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-06-03 08:45

Armand wrote:

> Det trukne bremsegreb forhindrer flow imod hovedcylinderen hvorfor det atter
> skal være ubelastet før arbejdet, og hvis der er tyst nok vil man
> sandsynligvis kunne høre luftens pludren i bremse-reservoiret under den
> "lukkede bagopfyldning"!

Generelt tror jeg nok, at folks problemer opstår fordi de er for ivrige. Først
"plasker" man væske i beholderen. Jeg plejer at sige det skal "hældes"
forsigtigt i. Ved førstenævnte metode er der allerede små luftbobler der kan ses
med det blotte øje. Derefter får den satme hvad den kan trække med
brebet/pedalen. Og så er man da sikker på at væsken piskes til skum. Man kan se
det, hvis man hælder bremsevæske i en klar flaske. Og ryster den lidt. Så kan
man se hvor lange tid der går inden luften er steget op/forsvundet.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Peter Jakobsen (28-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Jakobsen


Dato : 28-06-03 12:32

Peter Jakobsen wrote:
> Jeg fik jo købt stålarmerede slanger, og fik endelig luftet
> bagbremsen ud (da jeg opdagede der var 2 udluftningsskruer *g*). Men
> jeg kan ikke få forbremsen udluftet, der kommer fin ren bremsevæske
> ud i begge sider, men der er ingen modstand i grebet (kan trækkes
> helt ind). Der er da kun en udluftningsskrue per kaliber foran, ikke
> ???
>
> Ideer og tips er MEGET velkomne !!!
>
> Help me please, jeg bliver bliver sindssyg

hmm, der skulle prof. hjælp til

Franz Kroon satte lige en bremseudlufter til trykluft, og efter 5 min. var
alt ok... Men der VAR meget luft i, som ikke ville ud... Hvis jeg nogensinde
skal lufte bremser ud igen (ikke på min egen, de skal jo aldrig skiftes mere
*s*), så køber jeg sådan en dims hos Harlald Nyborg til 399,-, den er hver
en krone værd

Men tak for alle rådene, som desværre ikke virkede i dette tilfælde (jeg
tror faktisk allesammen er prøvet af *g*)


--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !



GRISEN (01-07-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 01-07-03 22:46

On Sat, 28 Jun 2003 13:31:35 +0200, "Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> wrote:

>Franz Kroon satte lige en bremseudlufter til trykluft, og efter 5 min. var
>alt ok... Men der VAR meget luft i, som ikke ville ud... Hvis jeg nogensinde
>skal lufte bremser ud igen (ikke på min egen, de skal jo aldrig skiftes mere
>*s*), så køber jeg sådan en dims hos Harlald Nyborg til 399,-, den er hver
>en krone værd


Hmmm... Franz Kroon klarede det på 5 min. men du vil alligevel købe dimsen til 399,- og selv bruge tiden på det?
Franz Kroon må tage en ekstrem høj timepris.... ellers forstår jeg ikke regnestykket?

*
Jan

Jesper Hedegaard (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 02-07-03 17:13


"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> wrote in message
news:u404gvoeffv2fi277c0jmjlhqggtma2r8i@4ax.com...
> On Sat, 28 Jun 2003 13:31:35 +0200, "Peter Jakobsen"
<pjakob-sletdette-@teliamail.dk> wrote:
>
> >Franz Kroon satte lige en bremseudlufter til trykluft, og efter 5 min.
var
> >alt ok... Men der VAR meget luft i, som ikke ville ud... Hvis jeg
nogensinde
> >skal lufte bremser ud igen (ikke på min egen, de skal jo aldrig skiftes
mere
> >*s*), så køber jeg sådan en dims hos Harlald Nyborg til 399,-, den er
hver
> >en krone værd
>
>
> Hmmm... Franz Kroon klarede det på 5 min. men du vil alligevel købe
dimsen til 399,- og selv bruge tiden på det?
> Franz Kroon må tage en ekstrem høj timepris.... ellers forstår jeg ikke
regnestykket?
>
> *
> Jan

Hmmm .... regnestykket ku' jo se sådan her ud: uvirksom forbremse = ½
selvbetalt fridag + leje af trailer + xx km for at få luftet forbremsen
ordentligt ud.
Sæt selv tal på eller forsøg at køre turen med bagbremsen (eller
motorbremsen) alene
--
-----------------------------
Mvh
Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....



GRISEN (02-07-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 02-07-03 18:50

On Wed, 2 Jul 2003 18:12:56 +0200, "Jesper Hedegaard" <jesper@pissoff.dk> wrote:

>Hmmm .... regnestykket ku' jo se sådan her ud: uvirksom forbremse = ½
>selvbetalt fridag + leje af trailer + xx km for at få luftet forbremsen
>ordentligt ud.

Ja, okay... hvis der er så langt til dit værksted at du ikke kan nøjes med at trille roligt ned til ham og stille cyklen om aftenen, så er det selvfølgelig en
anden sag.
Hvis du har puttet væske i slangerne, så må de da virke en smule?
Man kan vel køre om kap med knallerterne (uden nr. plade) på vej til værkstedet...

*
Jan



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste