Bremsebelægning i bagnav (tromlebremse)??
Fra : M. Høy

Dato : 27-06-03 14:03

Hej til jer derude

Jeg har en Suzuki GT750A, som jeg er ved at sætte istand, så var det, at jeg
lige ville spørge jer, om I kender et sted hvor man kan få udskiftet selve
bremse-belægnings-ringen i et bagnav, der skal en ny i, den er under mål! Og
det er tromlebremse vi snakker om, har nye bakker til den, men skal have
presset en ny ring i! Har ikke selve bremse-belægnings-ringen, det må vel
kunne fås uoriginalt eller måske man kan få een fremstillet?

Mvh

M. Hoey

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 27-06-03 14:19

Ringen er nu nok over mål!

Jeg ville gpå ned til en bremseservice med hjul og bakker. Få dem til at
dreje ringen ud til den er rund og lige, sætte nye belægninger på bakkerne,
slibe bakkerne til til de passer.

Plejer at koste et par hundrede kr.

Ringen kan skiftes, men du skal selv lave den. Derefter skal den gamle
drejes ud, navet skal varmes så meget op du tør, og den nye ring køles og
presses i (den skal bare passe efter opvarmning/køling, ikke når begge dele
har stuetemperatur!).
Det KAN være nødvendigt, og der er ingen der vil kontrollere om du har gjort
det, men det er hundesvært, går ofte ikke godt og kan give livsfarlige
situationer hvis du ikke slipper godt om ved det, ringen går løs og
blokrerer baghjulet.

--
Best regards

Edvard Korsbæk