Opfølgning på tomgangsproblem på XS400 Att~
Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-06-03 08:05

Så fik jeg cyklen tilbage fra værkstedet efter en justering af blandeskruer
+ synkronisering.

De kunne ikke justere den ordentligt, da motorcyklen ikke 'svarede' når der
blev skruet på den ene blandingskrue. Den havde ingen funktion, så måske er
spidsen knækket. Det skal jeg lige have kigget efter.

Men tomgangen er en del mere stabil nu. Den falder hurtigt til
tomgangshastighed når jeg slipper gassen og virker mere regelmæssig i
motorgangen, så den kan køre tomgangshastighed på 1200 rpm uden at lyde som
om den er ved at gå i stå.
Den kører også en lidt hurtigere op i omdrejninger fra tomgang, når gassen
blippes.

Så mit problem var tydeligvis blandeskruerne og/eller synkronisering. Nu
skal jeg bare have undersøgt det med den ene blandeskrue. Så kan den
muligvis komme til at køre endnu bedre. Jeg er heller ikke så vild med at
tændrøret bliver hvidt i højre side pga. den skrue.

Tony: Det er måske ikke så relevant for dig mere, da du nu er fri for at
køre på XS'en, men jeg regner med at reparationer på din fars cykel kører
gennem dig alligevel.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-06-03 09:51

Martin Sørensen wrote:

> Tony: Det er måske ikke så relevant for dig mere, da du nu er fri for
> at køre på XS'en, men jeg regner med at reparationer på din fars
> cykel kører gennem dig alligevel.

Jo det er absolut relevant. Jeg tror nu ikke det bliver mig, der kører ned
til Fisker med den hvis de har lavet arbejdet dårligt og skal stille på den
igen De lægger mig sikkert i benlås, spytter på mig og pisker mig med et
gammelt speedometerkabel efter den anmeldelse jeg sendte ind på DMCN

--
Tony
FZS1000