På MC til Hartzen, eller noget der ligner?
Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 24-06-03 17:04

Kæresten og jeg skal ud og rulle lidt her om en uge.
Vi har en 7 dage at gøre godt med, er der noget ved at trille til Hartzen?
(Også hvis man er et godt stykke under 50 ?)

Ideen var at campere, hvis det kan lade sig gøre. Men der skulle jo gerne
være lidt at tage sig til.
Også hvis der er nogen der har lidt tips til rute, eller måske selv har
taget turen, er jeg meget intereseret.

På forhånd tak for hjælpen.

Jimmi
XJ600S '99

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-03 17:51

> [...]
> være lidt at tage sig til.
> Også hvis der er nogen der har lidt tips til rute, eller måske selv har

Eller Norge... - Eller Tjekkiet, hvis det skal være hammerbilligt..

Mvh
Allan

Fra : ==ViXer==

Dato : 24-06-03 19:12

"Jimmi Nielsen" <jimmiSLETDETTE@klud.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være lidt at tage sig til.
> Også hvis der er nogen der har lidt tips til rute, eller måske selv har

Konen og mig var der i sidste uge, flot sted at køre i.

Vi startede hjemme fra kl 06 og tog motorvejen nedad, sørg for at være forbi
Hamborg inden kl 11.

Vi var inde i Hannover og fandt langt om længe en Louis butik.

Fortsatte så sydpå igen på E45 (7) til afkørsel 66 mod Goslar.

Kørte resten af dagen rundt i området til vi fandt en lille hyggelig
campingplads.

Kørte de næste par dage sydpå igen ad små snoede veje, kom næsten til
Nürnberg hvorefter vi drog hjemad igen.

Vi havde bare 4 dage og kørte 2000 km ialt.

Så næste gang skal vi bruge 14 dg. og et større telt.

==ViXer==

Fra : ==ViXer==

Dato : 24-06-03 20:36

Fandt lige adressen:

Campingplatz Okertalsperre
38707 Altenau / Oberharz

==ViXer==

Fra : ==ViXer==

Dato : 24-06-03 20:47
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-06-03 19:12

Harzen er et formidabelt sted at tage hen på MC. Der er så mange fede veje,
at det næsten ikke er til at fatte. Men måske er der for mange turister på
vejene i højsæsonen, ved det ikke.
Har selv været der 2 gange. Og kommer der helt sikkert igen.

Der ligger en rigtig god campingplads i det nordlige Harzen, øst for Goslar.
Husker ikke lige navnet. Skal nok skrive hvis jeg kommer i tanke om det.

--
Mvh.
Henrik (som også er under 50....)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 24-06-03 19:35

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Harzen er bla. bla. bla.
> --
> Mvh.
> Henrik (som også er under 50....)

hehe, jooo lidt endu da

--
MVH Kenneth Egholm - helt klart under 50 ))))
www.RaptorMC.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-06-03 08:14

Hov hov. Der er mange år til endnu

--
Mvh.
Henrik

Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 25-06-03 09:58

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" skrev i meddelelsen
> Hov hov. Der er mange år til endnu

Det er ikke nemt at følge med i hvad du svarer på, når du sletter alt tekst
i meddelelsen. Klip alt det overflødige væk, og citer under det du svarer
på. Det gør det en del nemmere at følge med for os andre.

Se evt. på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Det er ikke for at være belærende, men det ville gøre det meget mere
overskueligt hvis man ikke skulle sidde og bladre tilbage i tidl. indlæg i
samme tråd.

Kenn H. Jensen
www.diversion.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=271

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-06-03 10:20

"hehe, jooo lidt endu da "

Fra : Brian W.

Dato : 25-06-03 15:39

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> [...]
>
> Der ligger en rigtig god campingplads i det nordlige Harzen, øst for
> Goslar. Husker ikke lige navnet. Skal nok skrive hvis jeg kommer i

Hmm let me know, hvis du/i tager afsted igen....

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-06-03 20:04

"Hmm let me know, hvis du/i tager afsted igen...."

Det gør vi i år, iflg planen. Dato er dog lidt usikker. Planen var august.
Men måske det skal være før.
Men du skal være velkommen. Sidst var vi en hel del afsted fra forskellige
klubber. Og det var kanon.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-06-03 21:30

> [...]
> være lidt at tage sig til.
> Også hvis der er nogen der har lidt tips til rute, eller måske selv har

Du kú måske lige få et par ideer her: www.senior98.dk
se under "Toure"
Under alle omstændigheder er det en MClegeplads

--
Mvh - Arne Lorenzen

Fra : Armand

Dato : 28-06-03 02:32

> [...]
> være lidt at tage sig til.
> Også hvis der er nogen der har lidt tips til rute, eller måske selv har

Hvorfor specifikt Harzen?
Distancen?

Til en lille uges ferie ville jeg foreslå en tur til MC-campingpladsen D'n
Toerstorp der ligger lige over den hollandsk/tyske grænse!
Alt efter hvor i bor i landet vil dén tur kunne gøres på én og samme dag,
selv med gode pauser undervejs!

--
Armand.
(der tidligere har kørt til flere hollandske weekend(!)-træf fra Fredericia)

Fra : Kenneth T

Dato : 29-06-03 17:47

> Hvorfor specifikt Harzen?

*Der er mange fede vejer dernede (ikke helt bjergveje, men noget som til
tider kan line lidt)
*Indenlandsklima, vi havde en times tordenbyge derefter fin solskin hver
dag.
*Pænt og rydeligt, der ligger stort set aldrig jord på vejene.
*Dejlig billigt at campere & spise ude.
(man kommer langt for 8-12euro pr. måltid)

-Det er svært at finde jævnaldernde, med mindre man er 0-12 eller 70-130år

?

> [...]
> Toerstorp der ligger lige over den hollandsk/tyske grænse!
> Alt efter hvor i bor i landet vil dén tur kunne gøres på én og samme dag,

Der er da ikke stort længere til Harz end til Holland?

Jeg er lige kommet hjem fra en uge i Harz & AssenTT i Holland.
Der var 644km til vores camp ved Oker(goslar) i harz, & 725km hjem fra Assen
i Holland.
(Jeg kan ikke finde din by, men Assen ligger til sammenligning 90km fra
grænsen)

Det burde da uden tvivl være muligt at køre derned på een dag, man kna jo
starte om formiddagen?

--
MVH
Kenneth T

Fra : Armand

Dato : 29-06-03 19:14

Kenneth T <ken_t@cool.dk> skrev i en news:bdn55s$jpa$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Jeg er lige kommet hjem fra en uge i Harz & AssenTT i Holland.
> Der var 644km til vores camp ved Oker(goslar) i harz, & 725km hjem fra

OK!
Jeg regnede Harz-området for lidt nærmere den danske grænse!

> (Jeg kan ikke finde din by, men Assen ligger til sammenligning 90km fra
> grænsen)

Skal du lige have lidt geografi?!
Fredericia ligger på fastlands-siden hvor broerne går over Lillebælt
(Fyn/Jylland)!

> Det burde da uden tvivl være muligt at køre derned på een dag, man kna jo
> starte om formiddagen?

Det mener jeg absolut også!
Derfor pointerede jeg også at:
"> > (der tidligere har kørt til flere hollandske weekend(!)-træf fra
Fredericia)", hvilket indebærer at man kører fredag efter fyraften og
ankommer omkring midnat, og sidenhen returnerer søndag ved middagstid!
Langt de fleste af disse ture har jeg faktisk gjort på en Yamaha XS 500, så
det er ikke nødvendigt med en Yamazuka 1400 for at køre dén distance :-|

--
Armand.

Fra : Kenneth T

Dato : 29-06-03 22:47

> Skal du lige have lidt geografi?!
> Fredericia ligger på fastlands-siden hvor broerne går over Lillebælt
> (Fyn/Jylland)!

Hehe, jeg mente selvfølgelig at jeg ikke kunne finde D'n Toerstorp i Holland
:)

...Tror nok jeg har rundet Fredericia et par gange, det er jo det der lille
bump på motorvejen, når jeg skal syd på :)