Endnu en glat rundkørsel i aalborg (vester~
Fra : Jacob Deleuran Grunn~

Dato : 23-06-03 17:15

Den var faktisk så glat at min MC blev træt og lagde sig ned. Jeg tror den
er ret træt for tiden, da den også gled i en kegle til bronzekursus (ellers
et utroligt godt kursus), det styrt var dog mere harmløst.

Jeg kører ind i rundkørslen fra bro-siden med normal, lidt nedsat (det
regner), hastighed (omkring 20 km/t vil jeg tro), og kører rundt i
rundkørslen lidt længere inde end jeg plejer. Midt i rundkørslen begynder
mit baghjul at skride, hvilket jeg tager rimelig roligt og prøver at rette
op. Det skulle jeg imidlertid ikke have gjort for idet jeg prøver at rette
op mister jeg forhjulet friktion, hvilket resulterer i at jeg og cyklen fra
en let hælning til venstre kastes ned på højre side (rimelig hårdt).

Mig sker der ikke så meget med, da jeg har ordentlig tøj på og der kommer da
også straks en Øvert kører (tidligere motorcyklist siger han) over for at
hjælpe mig. Vi får motorcyklen rejst op og ind på rundkørslen, så den ikke
står i vejen og umiddelbart ser det ikke ud som om der sket det store. Et
par smadrede blinkere (de samme som var nødrepareret efter bronzekursus, så
jeg skal alligevel have bestilt nye) og en smadret spejl (også noget jeg
alligevel vil fornye) samt et bøjet bremsegreb.
Da jeg står og prøver at få startet cyklen igen kommer endnu en venlig sjæl
hen for at spørge om han kan hjælpe. Denne gang en MC-ist (Der er
imellemtiden kørt et hav af bilister forbi.).Der var dog ikke så meget han
kunne gøre, men han skal da have tak for at tilbyde hjælp.

Da jeg får startet MC'en og sat mig op viser det sig dog at der er meget
mere galt. Mit styr er bøjet (det er ikke så galt), men det værste er at min
udstødning er bøjet og min bremsepedal og mellempot er trykket og bøjet.
Damn, sådan en udstødning er altså dyr (håber den kan reddes). Jeg kan dog
kun takke mig glad for at jeg ikke kør på en stor ny fin MC med en dyr kåbe,
for den ville helt sikkert ikke have holdt til den tur.

Nå nu har i hørt en lille historie og fået en advarsel om rundkørslen ved
Rema i nr.sundby.
Jeg har imidlertid lært at rundkørsler kan være meget glatte, og og meget
farlige for MC'ister, især når en anden trafikant har været så venlig at
tilføre vejen antifriktionsmidler i regnvejr ;-(.

/Jacob
Honda Super Dream

NB! Min CB400N er self. ikke kaskoforsikret, da det overhovedet ikke kan
betale sig.

Fra : BoS.

Dato : 23-06-03 17:28

"Jacob Deleuran Grunnet" <jdgSSS@laxity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et utroligt godt kursus), det styrt var dog mere harmløst.
>

> NB! Min CB400N er self. ikke kaskoforsikret, da det overhovedet ikke kan

Hej Jacob.
Damn... Godt der ikke skete dig noget...
Jeg fandt lige lidt priser til dig, hvis der er noget, der ikke kan
reddes...
www.davidsilverspares.co.uk

Brakelight switch (Rear) .... £9.95
CB400N/NA/NB/NC SUPERDREAM : Exhaust collector box .... £75.00
CB400N/NA/NB/NC SUPERDREAM : Exhaust collector box heatshield (L/H) ....
£8.00
CB400N/NA/NB/NC SUPERDREAM : Exhaust collector box heatshield (R/H) ....
£8.00
CB400N/NA/NB/NC SUPERDREAM : Exhaust downpipe (L/H) .... £29.00
CB400N/NA/NB/NC SUPERDREAM : Exhaust downpipe (R/H) .... £29.00
CB400N/NA/NB/NC SUPERDREAM : Exhaust port gasket .... £1.75
CB400N/NA/NB/NC SUPERDREAM : Exhaust silencer bracket (L/H) .... £5.00
CB400N/NA/NB/NC SUPERDREAM : Exhaust silencer bracket (R/H) .... £5.50
CB400N/NA/NB/NC SUPERDREAM : Exhaust to cylinder head clamp .... £12.00

mvh Bo

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 23-06-03 17:25

[SNIP]... ubehagelig situtaion...

Auw Jacob! - Det var sgu da en trist oplevelse!
Men godt, at der ikke skete dig noget!

Hilsen
Lars

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-06-03 17:43

> [...]

> farlige for MC'ister, især når en anden trafikant har været så venlig at
> tilføre vejen antifriktionsmidler i regnvejr ;-(.

Og oliespild er efterhånden mere reglen end undtagelsen, i de Aalborgensiske
rundkørsler. Jeg ligner en kylling når jeg kører rundt i dem, men det bliver
for dyrt i længden at køre friskt.

Rittig

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 23-06-03 18:04

> [...]
Aalborgensiske
> rundkørsler. Jeg ligner en kylling når jeg kører rundt i dem, men det

Ja. Især pga. dagens regn (der velnærmest virker som fremkaldervædske) der
kunne man tydeligt se plamager af oliefilm på vejene. Det siger måske ikke
meget om oliemængden det pågældende sted, men det giver da et overslag over
omfanget.

Hilsen
Lars

Fra : J.C.Kløve

Dato : 24-06-03 09:57

I tråden: 3ef72c90$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk,
Skrev Claus Rittig :
> [...]
> Aalborgensiske rundkørsler. Jeg ligner en kylling når jeg kører
> rundt i dem, men det bliver for dyrt i længden at køre friskt.

Jeg kan tilslutte mig denne observation! Omkring Aalborg har jeg
talrige gange oplevet olie på vejne (rundkørsler og til/fra kørsler
til motorvejen)
Det er jo pisse farligt !, har "broadsided" hele vejen op ad en
tilkørsel sidste år pga. diesel . . . det er fanme noget svineri !
Hvem smider det ?
Er det By busserne? Jeg har set flere der har "glemt" at lukke
tankdækslet, med efterfølgende søle af olie når de drejer med æsken
Det må da være muligt at få det nedbragt!?

Et tiltrængt bøvs
--
Dun@nt
XJ600 51J