Overtagelse af MC - forsikring ?
Fra : Dennis Riis

Dato : 23-06-03 15:45

Hej

Nu har jeg endelig fundet den MC, jeg vil have. En Suzuki GSF 400 Bandit fra
1991.
(den her: http://www.driis.mobilixnet.dk/bandit1.jpg )

Jeg skal hente den i morgen Den er synet for mindre end et år siden, så
den skal ikke synes igen, men blot omregistreres. Men hvordan er det med
reglerne omkring forsikring ved overtagelse af sådan en ? Jeg spurgte sælger
(en forhandler) om jeg skulle have tegnet en forsikring og lavet et
forsikringsbevis, jeg kunne medbringe i morgen. Det mente han ikke var
nødvendigt.

Hvordan foregår det så ? Laver forhandleren så et midlertidigt
forsikringsbevis eller sådan noget ?

Håber, der er nogen der gider tage sig tid til at svare,
på forhånd tak
Dennis Riis

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-06-03 16:02

> Hvordan foregår det så ? Laver forhandleren så et midlertidigt
> forsikringsbevis eller sådan noget ?

Han ringer til det selskab han har en aftale med og laver telefonisk en
aftale om forsikring udfra dine oplysninger. I løbet af nogle dage
kommer så en police samt opkærvning fra selskabet. Det er en
fortrydelsesret på forsikringer der gælder fra det tidspunkt du har
vilkårerne i hånden, så du kan sagtens nå at flytte det ovet i et andet
selkab.

Det nemmeste er nu at få det selkab du vil bruge til at lave et
forsikringsbevis

/A

Fra : Brian W.

Dato : 23-06-03 17:29

Dennis Riis wrote:
> [...]
> forsikringsbevis eller sådan noget ?
>
> Håber, der er nogen der gider tage sig tid til at svare,

Der er vidst noget med at når man overtager en mc på plader, så dækker
forsikring i 3 uger fra han afmelder den??? Nogen der kan Veriferer
dette????

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Jens Arnfast

Dato : 23-06-03 20:28

Brian W. wrote:
> Der er vidst noget med at når man overtager en mc på plader, så dækker
> forsikring i 3 uger fra han afmelder den??? Nogen der kan Veriferer
> dette????

Så vidt jeg husker er det 2 uger du har til at få omregistreret
køretøjet til dit navn. Hæng mig ikke op på det, det er 3 år siden jeg
havde brug for de par uger

Så længe dyret ikke skal have synstid er 2 uger også rigeligt med tid

--
-jens
XJ600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-06-03 00:13

Jens Arnfast wrote:

> Så vidt jeg husker er det 2 uger du har til at få omregistreret

Jeg er nu ret sikker på at det er tre uger.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Dennis Riis

Dato : 25-06-03 17:40

> Jeg er nu ret sikker på at det er tre uger.

Det ER 3 uger, har jeg lige fået bekræftet.

mvh Dennis Riis
Suzuki Bandit 400

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-03 22:01

> Nu har jeg endelig fundet den MC, jeg vil have. En Suzuki GSF 400 Bandit
fra
> 1991.
> (den her: http://www.driis.mobilixnet.dk/bandit1.jpg )

Den er sgu'da flot. Men du bliver træt af de hvide fælge... Men pæn cykel!

Mvh
Allan

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-06-03 23:06

> fra
>
> Den er sgu'da flot. Men du bliver træt af de hvide fælge... Men pæn cykel!
>
> Mvh
> Allan

Den er slet ikke lovlig. Nr.pladen er jo tom

mvh Jacob