Speedometer ?
Fra : loonie

Dato : 23-06-03 10:18

Hej!

Hvordan er det med at montere et speedometer man kender fra alm. cykel
til motorcykel? Hvilken slags og mærke skal man have fat i for at det
kan bruges? Eller findes der specielle modeller beregnet til
motorcykler?

Bedste hilsener
Loonie

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 23-06-03 10:22

> [...]
> til motorcykel? Hvilken slags og mærke skal man have fat i for at det
> kan bruges? Eller findes der specielle modeller beregnet til

Sigma BC800 kan klare op til 300 ægte km/t.

Når du sætter magneten fast, så sæt den så tæt på centrum af hjulet. Herved
minimerer du centrifugalkraftens påvirkning så magneten (forhåbenligt) ikke
flyver af efter kort tid.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 23-06-03 10:42

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> writes:

> Sigma BC800 kan klare op til 300 ægte km/t.

Det samme med Sigma Targa. Til Targa'en kan man endda få et MC kit med
ekstra lange ledninger.

Foreløbig har jeg haft MZen oppe på 94 km/t...

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de

Fra : J.C.Kløve

Dato : 23-06-03 11:56

I tråden: kkdhe6hi102.fsf@rrnord.dk,
Skrev Mikkel Christensen :

> Det samme med Sigma Targa. Til Targa'en kan man endda få et MC
> kit med ekstra lange ledninger.
>
> Foreløbig har jeg haft MZen oppe på 94 km/t...

Og hvor får man så lige dete Sigma kit/appararur ?

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Allan Bojesen

Dato : 23-06-03 12:35

"J.C.Kløve" <Dun@nt@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvor får man så lige dete Sigma kit/appararur ?

Ved cykel-, knallert- og motorcykelforhandlere og lignende.

Allan Bojesen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 23-06-03 13:01

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> writes:

> "J.C.Kløve" <Dun@nt@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ved cykel-, knallert- og motorcykelforhandlere og lignende.

Eller hvis man alligevel skal have noget fra Gotz. Så sparer man vist en
50'er. Men de fleste cykelhandlere har i så rigelige mængder.

Man skal vist iøvrigt holde sig fra de trådløse(?).

Fra : Hans Harding

Dato : 23-06-03 13:23

> Og hvor får man så lige dete Sigma kit/appararur ?

I det nye tilbudskatalog fra Harald Nyborg vises Sigma 800 på tilbud til 129
kr. og 249 kr. for en trådløs version.

Mvh
Hans
Honda CB500

Fra : lange

Dato : 23-06-03 14:09

> I det nye tilbudskatalog fra Harald Nyborg vises Sigma 800 på tilbud til
129
> kr. og 249 kr. for en trådløs version.

Glem den trådløse udgave. Der er mange problemer med dem , da der er en del
elektrisk støj omkring en mc.

Lange

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-06-03 12:19

Mikkel Christensen wrote:
> Det samme med Sigma Targa. Til Targa'en kan man endda få et MC kit med
> ekstra lange ledninger.
> Foreløbig har jeg haft MZen oppe på 94 km/t...

Wauh .. så er det med at holde fast ! :)

Min skriver vist noget med 160km/t som tophastighed .. jeg er så
ikke sikker på om den står helt rigtigt...

Er der iøvrigt nogle der ved hvilke magneter man kan bruge hvis den
er faldet af ? min er sgu smuttet selv om den sad helt inde i
navet..

Kan man måske købe løse magneter et sted?

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 23-06-03 12:58

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Wauh .. så er det med at holde fast ! :)

Det garanterer jeg. Jeg lavede min første overhaling i flere måneder i
går

> Er der iøvrigt nogle der ved hvilke magneter man kan bruge hvis den
> er faldet af ? min er sgu smuttet selv om den sad helt inde i
> navet..
>
> Kan man måske købe løse magneter et sted?

PerMP nævnte noget med at hugge noget fra et køleskab, men hvad han helt
præcist mente er jeg ikke sikker på. Min tankevirksomhed var lidt.. hæmmet
i går. Jeg spørger ham lige igen...

Fra : Bjørn S

Dato : 23-06-03 13:45

Mikkel Christensen wrote:

> PerMP nævnte noget med at hugge noget fra et køleskab, men hvad han helt
> præcist mente er jeg ikke sikker på. Min tankevirksomhed var lidt.. hæmmet
> i går. Jeg spørger ham lige igen...

Ja, du snupper bare en halv meter af tætningslisten fra døren. Del den i 3
lige deler, og lim dem i en bue med ca 1 cm afstand på bremseskiven.

Ud og kør, nyd suset fra MZ'eren når den passerer 282 km.....
Når du kommer hjem, roer du nervene på en(nu halvlunken) øl fra køleskabet

--
/Bjørn

Fra : Loonie

Dato : 23-06-03 20:36

Hvordan er det så med balanceringen af hjulet?

Har magneten nogen indflydelse?

--
Loonie

Fra : Christian Knudsen

Dato : 23-06-03 20:45

> Wauh .. så er det med at holde fast ! :)
>
> Min skriver vist noget med 160km/t som tophastighed .. jeg er så
> ikke sikker på om den står helt rigtigt...

Min har vist 227.6 km/t.... Øh... det var selvfølgelig i tyskland (host
host)

> Er der iøvrigt nogle der ved hvilke magneter man kan bruge hvis den
> er faldet af ? min er sgu smuttet selv om den sad helt inde i
> navet..

Jeg har brugt en simpel køkkenmagnet der er sat fast på bremseskiven med
kemisk metal. Den oprindelige magnet faldt af, da farten nærmede sig 200
(øhh igen i tyskland). Den var sat fast med 10-sek lim.. Det holdt åbenbart
ikke.
Jeg kan evt tage nogle billeder af min Sigma installation imorgen, når det
bliver lyst.

> Kan man måske købe løse magneter et sted?

Brug en køkkenmagnet. De er ligeså gode.

mvmch
christian FZRR monteret med Sigma BC 800 og køkkenmagnet

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-06-03 20:45

Christian Knudsen wrote:
> Min har vist 227.6 km/t.... Øh... det var selvfølgelig i tyskland (host
> host)

RD'en løber tør for omdrejninger ved 190km/t på speedometret, øh ..
må man ikke køre det på Køgebugt-motorvejen ??

> [...]
> (øhh igen i tyskland). Den var sat fast med 10-sek lim.. Det holdt åbenbart

Det vil jeg straks prøve, når jeg får tid.. ;)
Den magnet der blev brugt til den gamle (ikke særlig feature-fyldte)
computer der sad på RD'en da jeg købte den virkede nemlig ikke med
Sigma'en..

> Jeg kan evt tage nogle billeder af min Sigma installation imorgen, når det
> bliver lyst.

Ikke for min skyld.

> Brug en køkkenmagnet. De er ligeså gode.

Det vil jeg gøre.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Armand

Dato : 29-06-03 23:17

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Er der iøvrigt nogle der ved hvilke magneter man kan bruge hvis den
> er faldet af ? min er sgu smuttet selv om den sad helt inde i
> navet..

Vær meget sikker på at magneten bliver siddende - Der har været én historie
her på gruppen fra en der skød hul i sin køler med en afslyngede magnet

--
Armand.

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 24-06-03 06:02

Henrik Steen Larsen wrote:

> [...]
> Herved minimerer du centrifugalkraftens påvirkning så magneten
> (forhåbenligt) ikke flyver af efter kort tid.

Det sidste er et meget vigtigt punkt! jeg satte megneten på fælgen med noget
MEGET stærk li,men den var væk efter 2 dages kørsel

Er der nogen der ved om man kan købe magneten iløs vægt, eller ska jeg
eksperimentere videre med ´resterne af en køleskabsmagnet???

--
mvh Claus
(cb 750 f2 '77 )

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 24-06-03 15:28

"Claus Ruglund Jakobsen" <claus_ruglund*nospam*@jakobsen.tdcdasl.dk> wrote
in message news:3ef7db4b$0$5171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogen der ved om man kan købe magneten iløs vægt, eller ska jeg
> eksperimentere videre med ´resterne af en køleskabsmagnet???

Brink elektronik har stærke magneter i løs vægt!!!

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-06-03 18:15

> Brink elektronik har stærke magneter i løs vægt!!!

Og keyworded er "neodynium" - se bort fra stavemåden ... Men det er en
del legetøj i omløb med gode magneter i så kig i nærmeste børneværelse
(Bla. det "omstridte" som blev uddelt gratis nogle skoler)

/A

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 25-06-03 07:18

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> del legetøj i omløb med gode magneter i så kig i nærmeste børneværelse
> (Bla. det "omstridte" som blev uddelt gratis nogle skoler)

Takker for svarene, må kigge på det i weekenden...

--
Mvh Claus
(cb750 f2 '77)

Fra : Martin Poll

Dato : 23-06-03 20:34

"loonie" <loonie@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
> til motorcykel? Hvilken slags og mærke skal man have fat i for at det
> kan bruges? Eller findes der specielle modeller beregnet til

Hej Loonie
Du kan evt se på min hjemmeside under Sigma hvordan jeg satte en sigma på
min gamle Kawa GPZ 500S

Med venlig hilsen
Martin SL1000 Falco. Uden Sigma
www.martinpoll.dk