Så blev der købt dæk
Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 23-06-03 08:43

Netop hjemvendt fra Brdr. Stevns kan jeg nu fortælle en lille positiv
historie, som opfølgning på min forespørgsel på dæk til Divvyen.

Jeg blev her i gruppen anbefalet at købe Bridgestone BT45 til den, og har
undersøgt priser hos www.reifenversand.com Samlet pris inkl. porto. 173,44
Euro omregnet til 1300,- kr. Derudover kommer udgiften til montering og
afbalancering.

Idag var jeg så oppe hos den lokale mc shop Brdr. Stevns. Tilbuddet hos dem
lød på 1700,- og det var inkl. montering og afbalancering. Jeg stiller bare
cyklen hos dem, og henter den senere samme dag, så der er ikke engang noget
med at afmontere hjul selv

Ok, jeg kunne spare et par hundrede ved at købe dem fra tyskland, selv hive
hjulene af, og køre ud på et dækcenter. Så må man jo lige gøre op med sig
selv om man gider det. Viser det sig at der er noget galt med dæk /
monteringen er det da meget nemmere at kunne tage diskutionen med den
lokale. Samtidig mener jeg også vi bør støtte op om de lokale, medmindre at
der er tale om en væsentlig prisforskel. Jeg mener at den gode service som
den lokale her i byen yder, rigeligt berettiger den merpris på ca. 200,- Jeg
får også mindre arb. ud af det.

P.S. Jeg har i beregningen regnet med at skulle bruge ca. 100,- pr. hjul til
mont./afbalancering hos et dækcenter. Men det er nok noget man bør undersøge
inden man bestiller fra Tyskland. Det er jo muligt at de vil tage en højere
pris, når de ikke får lov at tjene på dækkene man køber.

Kenn H. Jensen
www.diversion.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=271

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-06-03 10:36

> 173,44 Euro omregnet til 1300,- kr. Derudover kommer udgiften
> til montering og afbalancering.

> Tilbuddet hos dem lød på 1700,- og det var inkl. montering og
afbalancering.
400kr til afmontering af hjul og påsætning af dæk og afbalancering er
bestemt billigt nok.
Ved søborg mc har de altid skulle lave noget andet samtidigt så det ved
jeg ikke helt hvad der var montering af dæk, men hos bikeshoppen viborg
er det vist 150kr for montering og afbalancering på et løst hjul.

> Jeg mener at den gode service som den lokale her i byen yder
Yep - men det gør ikke noget at de ved de har konkurrence "udefra"

Sjovt nok så faldt prisen på en Gianelli udstødning (importeret af
T.M.P) med over 1000kr umiddelbart efter at jeg havde en aprilia
forhandler til at montere min ved et serviceeftersyn - samme dag var
T.M.P.'s sælger på besøg. ... Derefter var besparelsen ved at købe den i
tyskland under 500kr....

Han fik lige et hurtigt "rids" af mine besparelser ved at handle stumper
i udlandet. F.eks også forskellen på 100DM og 1400kr på en bremseskive

/A