BMW System IV hjelme - links?
Fra : Dorthe Hedehus

Dato : 21-06-03 09:19

Hej

Jeg har læst (første del af) en test i et gammelt nr. af Bike (februar
2001), hvor BMW's System IV EVO hjem er med. De beskriver en del om,
hvorledes man kan adskille den og ombygge den, men jeg kan intet steds finde
en beskrivelse, en link, en video eller lignende med demonstration af dette.

Kender I nogen?

Iøvrigt er jeg også meget interesseret i referencer til andre hjelm tests.
Jeg skal have fat i en ny, idet vindstøjen er ved at drive mig til vanvid

MC hilsen

Dorthe

Fra : -V-

Dato : 21-06-03 09:39

Dorthe Hedehus wrote:
> Iøvrigt er jeg også meget interesseret i referencer til andre hjelm
> tests. Jeg skal have fat i en ny, idet vindstøjen er ved at drive mig
> til vanvid

Nu bruger du vel propper, ikke sandt?

Min kammy, som kører med en dyr Shoei Syncro-Tec havde samme problem, indtil
han for nyligt begyndte at bruge apotekets propper på alle ture.
Nu er han glad (og hørende!) igen.

-V-

Fra : p.jarnbak

Dato : 21-06-03 09:40

"Dorthe Hedehus" <dhedehus@sol.dk> wrote in message
> [...]
finde
> en beskrivelse, en link, en video eller lignende med demonstration af

Der er en beskrivelse med når man køber en bmw hjælm så prøv at se hos en
forhandler.
Jeg har selv en system4 og den er nem at adskille, men den er ikke lydløs at
køre med, så
der skal altid bruges øreproper.Der er altid mere støj i en hjælm der kan
lukkes op da
samlingerne giver støj.
Hej Palle.

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-06-03 11:00

On Sat, 21 Jun 2003 10:40:02 +0200, "p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk>
wrote:

Hej

>Der er en beskrivelse med når man køber en bmw hjælm så prøv at se hos en
>forhandler.

Jeg har også bogen til den "et eller andet sted".

> [...]
>køre med, så
>der skal altid bruges øreproper.Der er altid mere støj i en hjælm der kan

Naeh, sådan er det ikke helt.
Jeg har en system 3, og den er der ikke meget støj i, så da jeg købte
en system 4 troede jeg at det var samme stille sag.
Men go' morn' - den larmer helt ufatteligt i forhold til system 3.
Så helt rigtigt - ørepropperne burde medleveres som standard til en
BMW system 4 hat
Noget andet ved system 4 er at den dugger hvis der ikke er dobbelt
visir på den.
Det er lige en ekstra udgift på 700 Kr.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : p.jarnbak

Dato : 21-06-03 11:20

> Noget andet ved system 4 er at den dugger hvis der ikke er dobbelt
> visir på den.
> Det er lige en ekstra udgift på 700 Kr.

Ja men alle pengene værd.Regn,tåge og 10 graders frost ikke noget problem
med dug.
Og jeg skriver også at den larmer.Det er nok den hjælm jeg har prøvet der
larmer mest, men
at system 3 er mere støjsvag er vist almindelig kendt, men jeg kunne ikke få
sådan en da det var tid til ny hat.
Hej Palle.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-06-03 12:44

> Ja men alle pengene værd.Regn,tåge og 10 graders frost ikke noget
> problem med dug.

Og hvad er der lige der adskiller bmw's version fra det almindelige
pinlock version der koster 1/3 ?

/A

Fra : Richard

Dato : 21-06-03 14:15

Hej Steen,

Steen Gruby wrote:
> [...]
> Men go' morn' - den larmer helt ufatteligt i forhold til system 3.
> Så helt rigtigt - ørepropperne burde medleveres som standard til en

....lige som til alle andre hjelme IMHO. Om ikke andet for at minde
køberen om, at det er et nødvendigt tilbehør. Og vedlagt en seddel med,
at behovet er indviduelt og at der findes mange andre typer værn end det
vedlagte.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-06-03 11:22

> [...]
> Jeg skal have fat i en ny, idet vindstøjen er ved at drive mig til vanvid

Hejsa Dorthe.

Kig her:

<http://www.bmwmc.dk/images/Systemhjelm_4/page_01.htm>

Siden kan nogle gange være lidt langsom, men vær blot lidt tålmodig, så skal
det nok komme.

Håber du kan bruge det.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Richard

Dato : 21-06-03 14:16

Aragorn Elessar wrote:
> <http://www.bmwmc.dk/images/Systemhjelm_4/page_01.htm>

Fin service Aragorn - sparede mig for at scanne min egen

Fra : Richard

Dato : 21-06-03 14:23

Dorthe Hedehus wrote:
> Jeg skal have fat i en ny, idet vindstøjen er ved at drive mig til vanvid

Forståeligt, men ud over propperne, som du skal købe et udvalg af og
prøve dig frm med, kan du dæmpe den vindstøj, der kommer nedefra, vha en
tyk halsedisse. Du ved, en rundstrikket krave/rør; sælges i mange
mc-butikker.
Sæt den, så underkanten er lige under eller ud for midten af øret - den
rigtige højden afhænger af, hvordan hjelmens polster slutter om ørerne -
og sørg for at den bliver der, mens du tager hjelmen på. Skub den godt
op i nakken.
At tage hjelmen på med halsedisse under kræver lidt øvelse, men hjælper
utrolig meget. Kan suppleres med ekstra polstring, især foran og over
ørerne, hvor Sys 4 ikke lukker ret godt.

Kan anbefales, jeg bruger den selv, som de sagde i parfumeforretningerne
i gamle dage

Fra : Dorthe Hedehus

Dato : 21-06-03 15:01

Hej alle

Tak for de mange gode råd og linken til vejledningen.

Jeg har da fundet ud af, at mine ørepropper fremover ikke kun skal bruges
når jeg flyver og at jeg nok skal overveje nøjere placeringen af
halsedissen

God MC weekend til alle

D.