afgift på grim cbr 600
Fra : chris

Dato : 19-06-03 20:41

hej NG!.
ved godt at folk har spurgt før.
MEN anyway: skal til toldsyn 08/ 07 med min cbr 600 pc 19, `89...den er grim
RIGTIG grim
ingen instrumenter ,rust på stellet, motor der er totalt iret ( dog tæt),
gammel kæde, buler i tanken grim udstødning, OG :) en totalt ødelagt
frontkåbe.
den foreløbige vurdering lyder på 30.311 ( kom idag).
SPØRGSMÅLET ER: hvilke saglige ting kan bringe afgiften ned, ( nogle REELLE
erfaringer ikke folk som tror dit og dat, da jeg sgu har MC´en og SKAL køre
på den..). skal jeg indbetale depositimmet inden toldsyn eller først efter
endelige vudering..
hilsen chris
med den GRIMMESTE CBR 600.

Fra : Oros

Dato : 19-06-03 20:53

chris wrote:
> med den GRIMMESTE CBR 600.

chris!!! ........ slap af....
Man kan ikke bare udnævne sig selv til noget i stil med alle varehuse der er
større end en døgnkiosk og derfor kalder sig danmarks største! ;)
Jeg har helt klart også en kandidat - den er endda ganske nysselig på
billederne. Men tilføj en finlandstur af smuds samt dagligdags smuds i 2
mdr. oven i billederne på min profil, og du min cbr nu. Der er en bule på
størrelse med et barnehoved på den modsatte side af tanken. Instrumenterne
er så kommet på, ville ikke bryde mig om at køre uden, men huset kommer fra
en hugger, samt mange af de andre dele der var uvirksomme efter asfalteksem.
Der blev betalt afgift på min i år 2000 mener jeg det var, der lød den på
37.500, og det er en cbr600f2, PC25, 91'er med dengang 15.000 på klokken.
Men der lignede den så også en motorcykel! hehe

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Morten Juel

Dato : 19-06-03 21:08

> MEN anyway: skal til toldsyn 08/ 07 med min cbr 600 pc 19, `89...den er
grim
> RIGTIG grim
> ingen instrumenter

Du skal ha speedometer til syn !

Morten --- http://StarChild.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Allan Bojesen

Dato : 19-06-03 21:59

Morten Juel wrote:

> Du skal ha speedometer til syn !

Eller en Sigma 800 eller tilsvarende.

Allan Bojesen

Fra : Morten Juel

Dato : 19-06-03 22:14

> Eller en Sigma 800 eller tilsvarende.

ja det har jeg prøvet det er rigeligt

Fra : Richard

Dato : 19-06-03 21:51

chris wrote:
> [...]
> på den..). skal jeg indbetale depositimmet inden toldsyn eller først efter

Umiddelbart ved jeg ikke, havd du vil med det vrag a- andet end forsøge
at opnå en lav registreringsafgift; men du skal/kan ikke betale
depositum, før den er told- og registreringssynet. For køretøjet skal
være i stand, så det kan gå gennem syn, inden T&S vil tage stilling til
afgiften.

Så lang så godt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : TheHobbit

Dato : 20-06-03 13:25

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål - men jeg vil gerne stillet et udbybende
til dig da emnet "Afgift på CBR600" har min interesse!

Ud fra afgiften på 30.331 kan jeg regne ud at T&S har vurderet den til
18.000 kr
Hvad har du givet for den?? Hvor har du købt den - privat el. forhandler,
Tyskand el. Danmark??

Samlet giver vurdering+afgift en salgspris på 48.331 kr.
Kan den efter din mening indbringe det? Hvis nej - hvor meget?

Jeg spørger fordi jeg selv går med planer om at anskaffe mig en CBR600.

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-06-03 13:41

Mystisk - min er også fra 89, men der står pc23 på stellet...?

> Samlet giver vurdering+afgift en salgspris på 48.331 kr.
> Kan den efter din mening indbringe det? Hvis nej - hvor meget?
>
> Jeg spørger fordi jeg selv går med planer om at anskaffe mig en CBR600.

Hvis nogen ville give næsten 50K for en cykel med så kraftige skader, så
skal jeg ud og sælge min for mindst 60K... og det er nok urealistisk -
selvom den kører fremragende.