Oraklet
Fra : Hans Møller Andersen

Dato : 30-03-01 19:15

Hej,
Nu må jeg bare vide det.
Når man som jeg er dumpet ind i denne nyhedsgruppe for ca. 1/2 år siden, og
ingen anelse om hvem denne monsieur Armand egentlig er, kun at der er tale
om en der ved, hvad der er værd at vide om MC, så fristes man til at spørge:
hvem er du? eller hvem er han? Hvorfor ved Du/han bare ALT?

Kun må jeg sige at det er en fornøjelse at følge med og lære.......

Hilsen Hans
Transalp '92

Fra : Jørgen Winther

Dato : 30-03-01 21:15

> [...] Hvorfor ved Du/han bare ALT?
>
> Kun må jeg sige at det er en fornøjelse at følge med og lære.......

Enig!

--
Jørgen
Der ved alt andet

Fra : Jens Olesen

Dato : 30-03-01 21:21

Jørgen Winther <jwi@jw-soft.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9a2pg2$302$1@sunsite.dk...

> Enig!
>
> --
> Jørgen
> Der ved alt andet
>
> Tja jeg kan kun tilslutte mig holdningen til Armand og de andre der lærer
fra sig til os "grønne" MCìster
Takker og bukker.

Jens

Fra : Armand

Dato : 30-03-01 22:46

Hans Møller Andersen <hman@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> .............................så fristes man til at spørge:
> hvem er du? eller hvem er han? Hvorfor ved Du/han bare ALT?

Åh jeg ber :*-)

Jeg er blot en gammelnok, som har fået et og andet klistret på sin
hjernebark i tidens løb, og som ææælsker at blamere mig dermed
Den forfærdelige del af sandheden er at jeg ikke engang har en model på
gaden p.t.

--
Armand.

Fra : james

Dato : 31-03-01 01:48

> Den forfærdelige del af sandheden er at jeg ikke engang har en model på
> gaden p.t.

Ingen har nogensinde set den amerikanske olympiske svømningstræner i
vandet....men holdet vinner medaljer. Men det store spørgsmål er hvordan
du kan forblive medlem i din MC-klub så længe uden MC Armand??????? Hvad
er det for en MC klub I driver der sydpå?

-james

Fra : Armand

Dato : 31-03-01 20:11

james <120010311226@post5.tele.dk> skrev i en

> [...]
> hvordan du kan forblive medlem i din MC-klub så længe uden MC
> Armand???????
> Hvad er det for en MC klub I driver der sydpå?

Hvem sagde at jeg ikke havde en motorcykel??
Mon ikke også at svømmetræneren oppebar større goodwill såfremt at han
iklædte sig badebukser - Også selvom det var nogle der ikke tålte at
blive våde?!

Men ellers ER det et ømtåleligt emne, så: "schyyyyy"!

--
Armand (med tre modeller i huse)

Fra : N/A

Dato : 31-03-01 19:53

Fra : Armand

Dato : 31-03-01 19:53

Dan Dethlefsen <sota@image.dk> skrev i en

> Ditto, heller ingen model på gaden her, men hvem skal prøve køre en
Ducati
> 748R her om en lille times tid, det bliver spændende.

Nu er tiden jo gået, så det er for sent at advare dig.
Jeg må derfor håbe at du ikke blev lige så skuffet som jeg blev over min
svogers daværende 748'er:
Havde den til fri rådighed en hel dag; men nåede kun til nabobyen ad
landevejen (et dejligt stykke), førend jeg vendte om og tog motorvejen
hjem
Årsag? Syg kørestilling som er totalt praksis-fremmed i daglig trafik:
Rundkørsler kan nærmest ikke gennemkøres uden brug af middelsvære
hang-outs og håndleddene trættes kolossalt under overkroppens vægt på
armene!!

--
Armand
(der lige siden har været særdeles skeptisk over kørestillingen på de

Fra : Jørund Seim

Dato : 31-03-01 21:27

> [...]
> Rundkørsler kan nærmest ikke gennemkøres uden brug af middelsvære
> hang-outs og håndleddene trættes kolossalt under overkroppens vægt på

Det er fordi du kjørte alt for langsomt

JS

Fra : Steen Schmidt

Dato : 01-04-01 00:07

> Det er fordi du kjørte alt for langsomt

Jeps, den begynder at løfte vægten af håndledene ved ca. 140.........måske
lidt hurtigt til de fleste rundkørsler

Mvh
Steen

Fra : Mich@el

Dato : 01-04-01 09:00

Hej Steen.

Steen Schmidt wrote:

> Jeps, den begynder at løfte vægten af håndledene ved ca. 140.........måske
> lidt hurtigt til de fleste rundkørsler

Kommer an på hvor du kører. .-))) I det herlige ferie & MC land Norge har de
nogle specielle rundkørsler, hvor man ikke behøves at sætte farten ret meget
ned, så lang til at man bare skal lige ud.

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i NFN http://www.mc-nfn.dk/
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Jørund Seim

Dato : 01-04-01 09:01

"Steen Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
> Jeps, den begynder at løfte vægten af håndledene ved ca. 140.........måske
> lidt hurtigt til de fleste rundkørsler

Nå er det jo ikke ved kurvekjørsel at en foroverbøyet kjørestilling er et
problem, snarere tvert om. Det merker man først ved langsom kjørsel ligeud,
f.eks. bykjørsel.

JS

Fra : Armand

Dato : 02-04-01 02:58

Jørund Seim <origo@earthling.net> skrev i en
> Nå er det jo ikke ved kurvekjørsel at en foroverbøyet kjørestilling er
> et problem, snarere tvert om. Det merker man først ved langsom kjørsel
> ligeud, f.eks. bykjørsel.

Tjaeh :-/

Jeg oplevede nu 748'eren som at den havde det bedst med noget hang-out
gynmnastik igennem rundkørsler, og for den sags skyld indenbys sving
(hvad kalder man egentlig "drejning i et kryds"?) - Og dét er sgu'
praksisfremmed i alm. daglig trafik!

--
Armand.

Fra : Jørund Seim

Dato : 02-04-01 06:41

> [...]
> gynmnastik igennem rundkørsler, og for den sags skyld indenbys sving
> (hvad kalder man egentlig "drejning i et kryds"?) - Og dét er sgu'
Det er ingen maskine til bykjørsel, det har du helt rett i. Men til snoede
veier, se det er en annen ting. Jeg har kjørt 996, og synes egentlig ikke
den er så slem, men jeg har dog ikke prøvet den ved bykjørsel...

JS

Fra : Ian Rasmussen

Dato : 02-04-01 13:42

"Jørund Seim" wrote:
> Det er ingen maskine til bykjørsel, det har du helt rett i. Men til snoede
> veier, se det er en annen ting. Jeg har kjørt 996, og synes egentlig ikke
> den er så slem, men jeg har dog ikke prøvet den ved bykjørsel...

jeg koerte en i to timer sidste efteraar, og fordelte halvt i by og
halvt paa lande/motorvej. Personligt havde jeg ingen problemer med
bytrafikken, maaske hjalp det ogsaa paa smerten at alle folk gloede
vildt og misundeligt. Blot aergeligt at den skulle afleveres tilbage til
butikken

Ian, som stadigvaek droemmer
Thunderace stadigvaek til salg.

Fra : Armand

Dato : 01-04-01 01:03

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> Det er fordi du kjørte alt for langsomt

Igennem rundkørslerne??

--
Armand.
(der godt kender fart-tricket; men 748'erens potentiale og kørestilling

Fra : Jørund Seim

Dato : 01-04-01 02:57

> Igennem rundkørslerne??

Også der

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 01-04-01 08:27

> [...]
> Rundkørsler kan nærmest ikke gennemkøres uden brug af middelsvære
> hang-outs og håndleddene trættes kolossalt under overkroppens vægt på

Kan det have noget at gøre med at "Overkroppens vægt" måske er lige i
overkanten

> Armand
> (der lige siden har været særdeles skeptisk over kørestillingen på de
> for tiden populære sports-bike's! Ikke at jeg er til cruisere; men
> grænsen ligger så'en ca. ved SV 650 S!)

Se der er vi enige, jeg har heller ikke været specielt imponeret over de nye
sprots/race cykler jeg har prøvet. En ting er at kørestillingen sucks under
120 (hvilket ikke giver mig så store probs. men kørestillingen er omend
værre når man ligger på 200, men mindre man ligger sig fladt på maven. Og
det er ikke den mest ultimative kørestilling hvis man skal køre et par dage
i træk på ferie.
Men så er det jo rart at der står en gammel bedaget, tung, sløv og styrtræg
ur 9'er hjemme i værkstedet, som imho er den bedste highspeed tourer jeg har
prøvet.

Mads Lund
Ninja9RT, der absolut ikke er egnet til baneræs
RS125RR, der absolut ikke egner sig til andet end baneræs

Fra : Armand

Dato : 02-04-01 02:57

Mads Lund <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en
> Kan det have noget at gøre med at "Overkroppens vægt" måske er lige i
> overkanten

Rygstikker!

Advarsel:
Giv jer aldrig personligt tilkende overfor andre brugere af gruppen -
Det vil altid kunne bruges imod jer

--
Armand.

Fra : Morten Dahl

Dato : 03-04-01 07:47

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en meddelelse

> Kan det have noget at gøre med at "Overkroppens vægt" måske er lige i
> overkanten

Det er nu nok ikke så meget "overkroppen" som "midtskibs" der volder
problemer, uden at skulle gå i detaljer kunne jeg godt forestille mig at den
ekstreme kørestilleing bliver forværret af en placering 10-15cm tilbage på
sædet af hensyn til føromnævnte "midtskibskonstruktion"

Det er nu også en herlig maskine, havde en lille time på en igår (meget små
veje mit eneste problem er den voldsomme motorbremse, den driller mig
lidt da jeg har en grim vane med at "justere" gassen igennem lange kurver.
Den virker ellers noget mere harmonisk end min Gixxer, der skal ikke
arbejdes så meget med SVén
da motoren trækker noget lavere. Dog var afjedringen lidt blød efter min
smag.

-
Hilsen
Morten Dahl
Det kan være jeg skal høre Gorm om du kan prøve hans en eftermiddag bare
sådan lidt som en appetitvækker...

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 03-04-01 08:38

On Tue, 3 Apr 2001, Morten Dahl wrote:

> [...]
> arbejdes så meget med SVén
> da motoren trækker noget lavere. Dog var afjedringen lidt blød efter min

Netop dette er også min store anke ved SVeren. Når jeg ryger ind i en
kurve, holder jeg gerne gassen jævn kurven igennem, for at "balancere"
igennem. På SVeren enten accelererer man, eller motorbremser man, og
veksel mellem de to stillinger foregår med et tydeligt ryk. DET er
irriterende.

/Rune

Fra : Armand

Dato : 03-04-01 12:12

Rune Soegaard Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en
> [...]

igennem. På SVeren enten accelererer man, eller motorbremser man, og
veksel mellem de to stillinger foregår med et tydeligt ryk. DET er

Nuts!

Prøv en Duc. Monster!
Sammenholdt med styregeometrien er momentskifte i kurver en træls sag på
Monster'e.

--
Armand (der dog kun har erfaringer fra 750M at trække på!)

Fra : Søren L Hansen

Dato : 03-04-01 09:28

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<9a30f3$6pm$8@news.cybercity.dk>...
> [...]
> hjernebark i tidens løb, og som ææælsker at blamere mig dermed
> Den forfærdelige del af sandheden er at jeg ikke engang har en model på

Skidt, så meget mere tid til at svare på spørgsmål
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Armand

Dato : 03-04-01 12:13

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> skrev i en
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
> <9a30f3$6pm$8@news.cybercity.dk>...

> Skidt, så meget mere tid til at svare på spørgsmål

Desværre den store sandhed

--
Armand.

Fra : N/A