Dækspørgsmål
Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 19-06-03 11:13

Jeg skal til at bestille nogle dæk fra www.reifenversand.com og skal i den
forbindelse bl.a. købe et bagdæk til en blackbird. Jeg blev bedt om at købe
et Pilot Road 190/50 (89W), men kan kun finde det dæk i en (73W) udgave.

Hvad går (xW) betegnelsen ud på, og kan jeg trygt bestille (73W) i stedet
for (89W) til ham?

Fra : MKS - 74

Dato : 19-06-03 11:35

On Thu, 19 Jun 2003 12:12:58 +0200, "Henrik Steen Larsen"
<slet.hsl.@code12.dk> wrote:

>Hvad går (xW) betegnelsen ud på, og kan jeg trygt bestille (73W) i stedet
>for (89W) til ham?

Det er et belastningsindex (ækvivalerer til en vægt det må bære) ,jeg
tror slet ikke det findes i den størrelse og så 89W,du må tilbage og
spørge ham hvor han har det fra at det skal være 89 W.Michelin
anbefaler iøvrigt 73W.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 19-06-03 11:38

> [...]
>
> --
> -Michael
> Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Takker

Fra : Cluas Forkerttig

Dato : 19-06-03 17:49

Ja nu er ? jo bare om det hele nu også handler om dæk, eller om i ikke bare
snakker om noget "andet" som i forsøger at dække over.
For jeg havde en gang en cykel som jeg også købte nogle hurtige dæk til, men
det hjalp ikk og en ski, den kunne stadig kun køre 140 på toppen, kan det
have noget at gøre med at jeg monterede dem forkert???

Cluas Forkerttig

Fra : MKS - 74

Dato : 19-06-03 18:02

On Thu, 19 Jun 2003 18:48:39 +0200, "Cluas Forkerttig"
<(SPAM)(slet)(det)(HELE)(MEN)(ikke)@(DETTEHER).dk> wrote:

>Ja nu er ? jo bare om det hele nu også handler om dæk, eller om i ikke bare
>snakker om noget "andet" som i forsøger at dække over.

Jow da - f.eks en psykose eller måske spaltet personlighed som i dit
tilfælde ?!? )

>For jeg havde en gang en cykel som jeg også købte nogle hurtige dæk til, men
>det hjalp ikk og en ski, den kunne stadig kun køre 140 på toppen, kan det
>have noget at gøre med at jeg monterede dem forkert???

Nej næppe - du skulle bare ha' trådt lidt hårdere i pedalerne...

>Cluas Forkerttig

Måske en lille smule fantasiløst,på den anden side så er dine indlæg
alliwl lidt morsomme på en underlig og sær måde,jeg kan endnu ikke
helt gennemskue formålet,men måske der bare ikke er noget - så kan du
holde det på det nuværende niveau,så fint nok

--
-Michael

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-06-03 20:32

"Cluas Forkerttig" <(SPAM)(slet)(det)(HELE)(MEN)(ikke)@(DETTEHER).dk> wrote
in message news:bcspds$1dht$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
[blah-blah]> For jeg havde en gang en cykel som jeg også købte nogle hurtige
dæk til, men
> det hjalp ikk og en ski, den kunne stadig kun køre 140 på toppen, kan det
> have noget at gøre med at jeg monterede dem forkert???
>
> Cluas Forkerttig

Ja - helt sikkert ! I dit særlige tilfælde skal de monteres på tværs mellem
over- og undermund.
Og derved - med lidt held - forhindre at der løber mere lort ud !
Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Per Emborg

Dato : 19-06-03 20:47

Undskyld er den ikke født med 180/55 -0g hvad er iden med at gå op i 190/50
, den bliver sku ikke nemmere at komme rundt med

--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 19-06-03 21:24

On Thu, 19 Jun 2003 21:46:30 +0200, "Per Emborg"
<FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> wrote:

>Undskyld er den ikke født med 180/55

Jow

> -0g hvad er iden med at gå op i 190/50
>, den bliver sku ikke nemmere at komme rundt med

There R none ....Men det var jo ikke spørgsmålet og folk vælger jo
selv ,retfærdigvis skal dog siges at der er frigivet enkelte
dækmodeller i 190/50 til BB'en og det afhænger jo også en del af
profilen hvor heldigt udfaldet bliver...Og så er der jo også nogle der
bare godt kan li' brede dæk .

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-06-03 12:40

"Per Emborg" <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> wrote in message
> Undskyld er den ikke født med 180/55 -0g hvad er iden med at gå op i
190/50
> , den bliver sku ikke nemmere at komme rundt med

Jo - men jeg blev bedt om at købe 190/50 profilen til ham. Sådan en havde
han siddende i forvejen.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-06-03 13:19

Per Emborg wrote:
> Undskyld er den ikke født med 180/55 -0g hvad er iden med at gå op i 190/50
> , den bliver sku ikke nemmere at komme rundt med

"min er større end din" ?

// Hans, der ikke synes det virker som om folk er ret meget
// hurtigere i svingene end RD'en på trods af dens 110-bagdæk
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-06-03 12:42

> [...]
> det hjalp ikk og en ski, den kunne stadig kun køre 140 på toppen, kan det
> have noget at gøre med at jeg monterede dem forkert???

Vi dækker bestemt ikke over noget andet. Grunden til at du kun kunne køre
140 er enten, at kørte på en 125 kubik MZ ting eller at du ikke havde brugt
nok dækfedt da du monterede dækket.