XJ600 Opdatering
Fra : Morten Juel

Dato : 18-06-03 16:55

Så er der kommet plade på, jeg har fået sænket afgiften lidt allerede ved at
brokke mig ved 1. vurdering, og idag betalte jeg så og hentede plade, så
skal jeg bare ha den snakket ned i afgift om en mdr !

Nå men jeg har lige været ude og lufte hende

Igen den er ret let kørt, og den bremser utroligt godt ! det skal siges at
den lige har fået 3 nye bremseskiver

Jeg havde jo problemet til syn med at den ikke ville køre mere end 80kmt..
jeg fandt ud af at det var de 3 af membranerne der ikke løftede sig pga. at
jeg ikke havde fået dem i rillen ved kaburator rensning.

Nu har jeg så været ude og køre efter, og når den starter så kan den finde
på kun at ville tage 1000rpm og det er hvis man giver gas, ellers dør den,
og får den chooker så dør den 100% sikkert. dette kan den gøre i et par
minutter, og så ligepludselig så kommer den !!
Når motoren så er blevet lidt lun, så trækker den for det meste ok op til en
4K rpm og så begynder balladen, så må den kun får ½ gas ellers vil den ikke
det store, men ved halv gas kan man få den op til ca 8K rpm, og så gir man
fuld hane og så vil den gerne gravle op til 10K rpm.

Jeg chekkede det igår og alle kaburatorene åbner for membranen, og chokerne
sidder inde på deres plads.. Den har std dyser dvs cyl 1+2 har 105 og 3+4
har 102,5 dyser.

Mon det kan ha noget med den tændspole at gøre ? den ene tændspole er 1ohm
over spec i primærspolen.

Hvad siger ham Bager ? eller i andre ?

Morten --- http://StarChild.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Pwh

Dato : 18-06-03 18:01

Morten Juel wrote:

> Hvad siger ham Bager ? eller i andre ?

Jeg tror ikke at det er de højere magters mening
at du skal ud og kører mc nogensinde
Du må værer et utroligt tålmodigt og stædigt menneske
siden at du ikke har droppet mc kørsel for længe siden
med alle de kvaler det indtil videre har givet dig.

/Jens

Fra : Allan Bojesen

Dato : 18-06-03 20:40

Morten Juel wrote:
> Jeg chekkede det igår og alle kaburatorene åbner for membranen, og
> chokerne sidder inde på deres plads.. Den har std dyser dvs cyl 1+2
> har 105 og 3+4 har 102,5 dyser.

Har du ikke skrevet forkert. Når den kører med forskellig dysestørrelse
plejer det at være parvis 1+4 og 2+3, hvor de største skal sidde i 1+4
(mener jeg - anyone?). Hvor meget det har at sige ved jeg ikke, nogen
betydning skal det nok have.

Allan Bojesen

Fra : Morten Juel

Dato : 18-06-03 21:01

> [...]
> plejer det at være parvis 1+4 og 2+3, hvor de største skal sidde i 1+4
> (mener jeg - anyone?). Hvor meget det har at sige ved jeg ikke, nogen

manualen siger så vidt jeg husker som jeg har skrevet det, jeg undrede mig
også !

Fra : Allan Bojesen

Dato : 18-06-03 21:27

Morten Juel wrote:

> manualen siger så vidt jeg husker som jeg har skrevet det, jeg
> undrede mig også !

Det ville ifølge min overbevisning være dybt godnat hvis ikke det er som
ovenstående. Det er for at kompensere for de 2 "varme" cylindre i midten.
Mon ikke der kommer nogle af de "faste teknikere", der kan be- eller
afkræfte det.

Allan Bojesen

Fra : Morten Juel

Dato : 18-06-03 21:28

> [...]
> ovenstående. Det er for at kompensere for de 2 "varme" cylindre i midten.
> Mon ikke der kommer nogle af de "faste teknikere", der kan be- eller

jeg lure det lige i min haynes imorgen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-06-03 23:11

> [...]
> som ovenstående. Det er for at kompensere for de 2 "varme" cylindre i
> midten. Mon ikke der kommer nogle af de "faste teknikere", der kan

Jeg undrer mig blot lidt over at min XS400 Seca som standard kører med dyse
#117,5 i højre side og #127,5 i venstre side. Der er kun to cylindre og der
burde den ene da ikke blive varmere end den anden?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-06-03 22:42

Morten Juel wrote:

> Mon det kan ha noget med den tændspole at gøre ? den ene tændspole er
> 1ohm over spec i primærspolen.

En fejl jeg har set et par gange på XJ + XS modellerne, er pickuperne bliver
"syge" og det giver lidt af samme type motorgang du beskriver, prøv at
chekke din Haynes for hvorledes disse chekkes.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Morten Juel

Dato : 18-06-03 23:06

> [...]
> "syge" og det giver lidt af samme type motorgang du beskriver, prøv at
> chekke din Haynes for hvorledes disse chekkes.

Hvis det er dem der går op til CDI'en så er de målt igennem, og de er som
specs siger de skal være ! altså ingen kortslutning, og de rigtige ohm
værdier..

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 19-06-03 06:56

Morten Juel wrote:

> Hvis det er dem der går op til CDI'en så er de målt igennem, og de er
> som specs siger de skal være ! altså ingen kortslutning, og de
> rigtige ohm værdier..

Hvis jeg tænker lidt nærmere over det, kunne jeg hvis ikke måle at der fejl
på pickupperne på de Yamaha`er jeg har rodet med, så hvis du ikke kan finde
andre fejl så prøv at skifte dem ud alligevel. (lån dig evt. frem til et
sæt)

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk