/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kædekit Suzuki GS425
Fra : JGM


Dato : 17-06-03 22:02

Hvad giver det på toppen hvis jeg skifter mit bagerste kit fra en 45 tands
til en 40 tands......

Finder der en eller anden tabel for dette eller skal det bare prøves i
praktis?

Hilsen Jesper



 
 
Søren Lindholt (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 17-06-03 22:54

JGM wrote:
> Hvad giver det på toppen hvis jeg skifter mit bagerste kit fra en 45
> tands til en 40 tands......
>
> Finder der en eller anden tabel for dette eller skal det bare prøves i
> praktis?
>
> Hilsen Jesper

Ja der findes noget tabelvæsen, min hænger nede i garagen. Men hvis du selv
har et divisions tegn på regnemaskinen kan du regne forskellen
bagtandhjul/fortandhjul = faktor.
Noget andet er: Kit bruges om begge kædehjul incklusive kæden.

--
Søren
motortosse.dk



Armand (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-06-03 23:08


JGM <jespermilling@oncable.dk> skrev i en
news:3eef819e$0$76096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvad giver det på toppen hvis jeg skifter mit bagerste kit fra en 45 tands
> til en 40 tands......
>
> Finder der en eller anden tabel for dette eller skal det bare prøves i
> praktis?

Kan den løbe omdrejningstælleren ud i 6.gear nu?
Hvis ikke, så kan den da slet ikke med en højere gearing - Regn blot med at
minus 5 tænder svarer til at du havde et 7.gear (og mere til!), og hvordan
ville den kunne slæbe dét?

Tabel?
Regn dig blot til det:
Lad os sige at du ved 6.000 rpm kører 110 med den originale gearing:
Gang 110 med 45 og del med 40, og du får den hastighed at du med 40-tands
gearingen kører ved samme omdrejningstal => I dette tilfælde 124 km/t -
eller vendt om: 110 km/t v. færre omdrejninger: 5.350 rpm!
På samme måde kan du regne rundt på forskellige hastigheder hhv.
omdrejningstal, ved at gange/dividere med de to tal så hastigheden enten
giver et højere tal eller omdrejningstallet giver et mindre tal.
Men igen: regn ikke med at 425'eren tåler så meget som én tand hvad angår
tophastighed :-/

--
Armand.





Hekto (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-06-03 23:28

In article <3eef819e$0$76096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, JGM
says...
> Hvad giver det på toppen hvis jeg skifter mit bagerste kit fra en 45 tands
> til en 40 tands......
>

Det kan den overhovedet ikke slæve!
450'eren går max,max,max 160 på toppen, og er nærmest ubrugelig ved den
hastighed!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste