Honda CBR 600
Fra : Anders Houmark

Dato : 17-06-03 21:38

Hejsa..
Nu er jeg så småt ved at komme frem til hvilken cykel jeg kunne tænke mig
som den første maskine. Kravene har været (ikke i prioriteret rækkefølge
... :
Frækt udseende, helst noget med fuldkåbe
Sportslig anlagt, dvs. gode svingegenskaber + hurtig acceleration
God holdbarhed og god motor op omkring 500-750ccm
Prisleje på omkring 50000 kroner

Det synes jeg at have fundet frem til at Honda CBR 600 opfylder.. Desværre
er modellerne bare fra ca. 1988 og er derfor godt gamle.. Men er det et
fornuftigt valg?
Jeg tænker på om den kan holde uden at skulle reperares hver uge... Eller
skulle man hellere prøve at finde en Yamaha FZR600 som passer inden for
prisrammen?

Evt. andre cykler som opfylder kravende? Jeg overvejede Suzuki GSX-R 250 i
en overgang, men gik fra det pga. den er "langsom"..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Mads Stetter

Dato : 17-06-03 21:52

Anders Houmark wrote:

> Evt. andre cykler som opfylder kravende? Jeg overvejede Suzuki GSX-R
> 250 i en overgang, men gik fra det pga. den er "langsom"..

Langsom? I forhold til din EU-scoot?

Man skal jo starte et sted.... Har du hørt forsikringspriser på CBR'en?
(Kasko er en nødvendighed hvis pengene er lånt

MVH Mads Stetter
RF400R

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-06-03 23:12

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Langsom? I forhold til din EU-scoot?

Hm det er nu længe siden jeg har kørt scooter i længere tid.. Og en lang
historie
Købte bil for et år siden og kørte i den et halvt års tid, så kom vinteren
og scooteren ville ikke køre / jeg gad ikke lave den fordi det var for
koldt, og i februar fik jeg den så ud at køre igen.. for en kort stund, for
den var stillet forkert (tændrøret var perfekt) og den satte sig 2 gange -
begge to da min bror benyttede den.. Så kom der ny cylinder, stempel og
topstykke og den kunne køre igen.. men kun for en kort stund.. så brændte
min bror den af igen (nåede end ikke selv at køre på den) og så kunne den
ikke lave gnist.. Min bror regner med det er pga. en eller anden stator som
er brændt af.. Men lige præcis så meget har jeg heller ikke styr på.. Så nu
står den og samler støv - vil du købe den?

> Man skal jo starte et sted.... Har du hørt forsikringspriser på CBR'en?
> (Kasko er en nødvendighed hvis pengene er lånt

Jeg kan ikke lige at låne penge, så jeg havde i tankerne først at tjene
pengene og så købe den kontakt :)... Og forsikring skulle kunne klares for ~
2100 hos GF i ren ansvar..
Og ja, man skal starte et sted.. Men jeg har ikke lyst til at køre rundt på
en eller anden GN 125 eller sådan noget :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-06-03 07:59

"Kasko er en nødvendighed hvis pengene er lånt"

Kun hvis der er pant i MC'en, hvilket er tvivlsomt med den alder

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Mads Stetter

Dato : 18-06-03 14:54

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> "Kasko er en nødvendighed hvis pengene er lånt"
>
> Kun hvis der er pant i MC'en, hvilket er tvivlsomt med den alder

Hvis han låner pengene i banken til den, ja så vil de da have kasko på
den!?!?

MVH Mads Stetter

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-06-03 15:48

Ikke min bank, under forudsætning af at der ikke er pant i den. Hvis der
ikke er pant i, kan de jo ikke se hvad du har brugt pengene til. Du kan i
princippet rejse for pengene.

Fra : Oros

Dato : 18-06-03 16:03

Mads Stetter wrote:
> Hvis han låner pengene i banken til den, ja så vil de da have kasko på
> den!?!?

Hej Mads

Det kan faktisk undgås. At det så skulle vise sig at være noget bæ for mig
er jo så en anden sag! ;)
Men ihvertfald oprettede jeg et 2års lån på 60.000 da jeg købte min CBR for
2 år siden. Min bankrådgiver stod samtidig for det med forsikringen da hun
åbenbart var i stand til det med samarbejde via Tryg. Jeg fik en
ansvarsforsikring og en speciel livsforsikring der ville tilfalde Nordea i
tilfælde af at jeg skulle kradse af. Denne koster dog kun 50kr i kvartalet,
så det er jo billigt sluppet. Alternativet var at få kasko uden brand, og
uden tyveri for 18.000 om året? Det kunne hun godt se var helt pløk i
hovedet, så hun trak vist i nogle tråde og jeg slap med ansvaren - (damnit).

Jeg har i øvrigt lige i dag ringet og hørt hvad en kasko skulle koste mig
den dag i dag da 3. år af min forsikring skal betales pr. 1/9. Sidder du ned
spurgte hun? 55.000 på årsbasis. Jow jow... Det var så også fuld kasko, men
vorherre til hest da. Jeg må da hellere prøve at se om Runa kan bruge mig
som kunde. Kasko eller ej. ;) Prosa indmeldelse skulle være i hus.

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-06-03 19:23

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> skrev i en meddelelse

> [...]
> vorherre til hest da. Jeg må da hellere prøve at se om Runa kan bruge mig
> som kunde. Kasko eller ej. ;) Prosa indmeldelse skulle være i hus.

hehe 55000.. Så kan du jo faktisk købe en helt ny, brugt, cykel hvis der
sker noget uheldigt med din nuværende :).. Rimelig dumt udregningssystem de
må have benyttet.. Der er da ihvertfald ingen logik i det (efter min mening
:)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 18-06-03 19:58

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> wrote in message
> (Kasko er en nødvendighed hvis pengene er lånt

hmm det var ikke et krav fra min bank dengang jeg lånte penge til min mc???

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Armand

Dato : 18-06-03 22:00

Allan Jørgensen <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> skrev i en
> "Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> wrote in message
>
> hmm det var ikke et krav fra min bank dengang jeg lånte penge til min
mc???

Mindre beløb, eller en solid kausionist? :-/

--
Armand.

Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 18-06-03 22:25

"Armand" skrev i meddelelsen news:bcqke6$2kpg$6@news.cybercity.dk...

> mc???
>
> Mindre beløb, eller en solid kausionist? :-/

Tjahh, eller også er man en god kunde i banken. Jeg blev da tilbudt et
billån på 195.000, uden pant i bilen, og til en ganske fornuftig rente. Og
det var endda i en af storbankerne..

At jeg så fik et endnu bedre tilbud andetsteds fra, er så noget helt andet.
De skulle godt nok have pant i bilen, men det er jo ligegyldigt da jeg selv
ville have kasko.

Ovenstående fandt sted i januar 2000

Kenn H. Jensen
www.diversion.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=271

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 19-06-03 08:42

> Mindre beløb, eller en solid kausionist? :-/

52.000 lånte jeg i sin tid uden kautionist. er det da et mindre beløb?
resten lagde jeg selv.

Fra : Armand

Dato : 29-06-03 23:13

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
>
> 52.000 lånte jeg i sin tid uden kautionist. er det da et mindre beløb?

Tilsyneladende småt nok til at din bank ikke behøvede kaution eller pant

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-06-03 23:07

Anders Houmark <anders@andersh.dk> skrev i en
> [...]

> .............have fundet frem til at Honda CBR 600 opfylder.. Desværre
> er modellerne bare fra ca. 1988 og er derfor godt gamle.. Men er det et

100 hk's+ modellerne fra '91 og frem har et fantastisk ry, som den tidligere
model ikke helt er med på.

> Eller skulle man hellere prøve at finde en Yamaha FZR600 som passer inden
> for prisrammen?

Hellere så'en en end en af de tidlige CBR's

Hár du undersøgt forsikringspræmie på sådanne kåbebeklædte modeller der
hedder noget med "R"??

Alternativet er at købe en velkørende men mere moderat udseende model (á GPZ
500S?) og bygge en smart kåbe på, hvilket forsikringsselskaberne ikke har
indsigelser imod!

--
Armand.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 17-06-03 23:25

> 100 hk's+ modellerne fra '91 og frem har et fantastisk ry, som den
tidligere
> model ikke helt er med på.

Formentlig rigtigt - prisen er jo så bare noget højere.

Anyway - min CBR fra 89 har lige rundet 80K km. Den fik ny knastkæde i
vinters, men ellers har jeg ikke tænkt mig at skrue i den før vinteren
kommer. Tidligst altså Dækskift og alm. service sker self. som det
kommer.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-06-03 05:50

> Frækt udseende, helst noget med fuldkåbe
> Sportslig anlagt, dvs. gode svingegenskaber + hurtig acceleration
> God holdbarhed og god motor op omkring 500-750ccm
> Prisleje på omkring 50000 kroner

Hej Anders

Disse punkter er der flere MC'er der opfylder. Jeg nævner dem jeg kan komme
på:
FZR 600 (US)
FZ 750
CBR 600 F1
GPX 600
GPX 750
VFR 750 (86-89)

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 07:07

GPX600 & FZR600 (US)

er dem der ville være nyest, har selv en GPX´er 95 model indregistreret
første gang i 97, gav 60000 sidste år da den havde gået knap 30000, en 94/95
med ca. 40000 på klokken ligger typisk på 50-55000 i www.dba.dk

Dannie

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-06-03 19:26

"DJ" <willauma(A)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er dem der ville være nyest, har selv en GPX´er 95 model indregistreret
> første gang i 97, gav 60000 sidste år da den havde gået knap 30000, en

Tak for indputs til alle sammen!
Armand skriver noget om forsikring og "R" i modelbetegnelsen... Må hellere
få ringet til GF og spurgt om man kan stole på deres "udregner" på
hjemmesiden (som bare siger at alt mellem 175 og 999ccm koster 2100 om året
i ansvar :)

Jeg bryder mig ikke så meget om GPX'ens udseende, det er ikke ligeså frækt
som CBR'ernes, men man får en noget nyere maskine.. Og så kan det jo være
sådan en GPX kører fantastisk

Nå.. må hellere bruge en time eller to mere på dba.dk

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Armand

Dato : 18-06-03 22:12

> [...]
> få ringet til GF og spurgt om man kan stole på deres "udregner" på
> hjemmesiden (som bare siger at alt mellem 175 og 999ccm koster 2100 om

"R'erne" og kåberne er til gene for Kasko(!) præmien!!

> Jeg bryder mig ikke så meget om GPX'ens udseende, det er ikke ligeså frækt
> som CBR'ernes, men man får en noget nyere maskine.. Og så kan det jo være
> sådan en GPX kører fantastisk

GPZ600R?
Ældre end den første CBR og svagtydende; men pænere end GPX'en!
Motoren er samme grundlinie, som sidenhen er brugt i GPX; ZZR600 og ZXR750,
og som sådan ikke et flop!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-06-03 16:37

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Hej Anders
>
> Disse punkter er der flere MC'er der opfylder. Jeg nævner dem jeg kan
> komme på:
> VFR 750 (86-89)

....og af dem, ville jeg helt sikkert gå efter Vifferen, der jo har ry for at
være uhyre solid. En 89'er for 50k, med 50k på klokken, er vist meget
realististisk. Med 105 hk til 203 kg er den jo også rimeligt agil, selvom
det da er en ret tung begyndercykel.

Alternativt FZR600US, hvis det skulle være noget lidt nyere.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R