billigt værksted i Århus området der vil s~
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 17-06-03 20:30

subj, siger vist det hele. Dækkkene købes i Tyskland, og værkstedet skal
ellers lave det hele (pille hjul af, afmontere gamle dæk, afbalancere de nye
osv.). Nogle bud ???

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Ninja Rider

Dato : 17-06-03 23:36

Hejsa

> subj, siger vist det hele. Dækkkene købes i Tyskland, og værkstedet skal
> ellers lave det hele (pille hjul af, afmontere gamle dæk, afbalancere de nye
> osv.). Nogle bud ???

Måske Rydberg?

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-06-03 00:40

Peter Jakobsen wrote:
> subj, siger vist det hele. Dækkkene købes i Tyskland, og værkstedet
> skal ellers lave det hele (pille hjul af, afmontere gamle dæk,
> afbalancere de nye osv.). Nogle bud ???

Hvorfor ikke bare kontakte en biks såsom Hjulcenteret? Jeg fik monteret et
nyt dæk på min fars XSer i sidste uge. Montering og afbalancering beløb sig
til 220,- (ex. moms). Jeg spurgte om de var ligeglade med om man købte
dækkene hos dem eller ej. Det er de ligeglade med ...

Mon ikke også det er lidt billigere i Jyllandia end herovre på djævleøen?

--
Tony

Fra : Armand

Dato : 18-06-03 02:09

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> [...]
> sig til 220,- (ex. moms). Jeg spurgte om de var ligeglade med om man købte
> dækkene hos dem eller ej. Det er de ligeglade med ...

Auto-gummi værkstederne er uvillige til at skrue i motorcykler, og monterer
derfor kun på løse hjul!

Men afmontering af såvel bag som for -hjul er en elementær øvelse, som Peter
derfor lige så godt kan komme igang med, når nu han vil(!) spare penge på
dækskiftene!

PS:
Lige under 1.500,- kr incl. forsendelse for et sæt Macadam90 ved M&P for
tiden (Wilhelmsens liste siger lige under 1.900 over disken!)

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-06-03 08:53

Armand wrote:

> Auto-gummi værkstederne er uvillige til at skrue i motorcykler, og
> monterer derfor kun på løse hjul!

Det er sikkert korrekt. Hjulcenteret i Tåstrup var dog meget behjælpsomme og
stillede en skruestand og værktøj til rådighed (selvom jeg selv havde
værktøj med hjemmefra).

> Men afmontering af såvel bag som for -hjul er en elementær øvelse,
> som Peter derfor lige så godt kan komme igang med, når nu han vil(!)
> spare penge på dækskiftene!

Jeps - det er ikke svært (så længe man har noget at blokke cyklen op på).
Hvis man har en centerstand er man dog godt hjulpet idet der ikke skal det
helt store til at støtte cyklen foran.

Tony

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-06-03 08:06

Hjulcenteret v. Bilka i Tilst kan. (eller har kunnet) Jeg vil dog som Armand
skriver, anbefale at du selv skruer dine hjul af. Men personligt foretrækker
jeg en MC-mekker til den slags.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-06-03 08:54

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Hjulcenteret v. Bilka i Tilst kan. (eller har kunnet) Jeg vil dog som
> Armand skriver, anbefale at du selv skruer dine hjul af. Men
> personligt foretrækker jeg en MC-mekker til den slags.

Det kræver - som alt andet - at man har det rigtige værktøj. En momentnøgle
er et krav!

Som jeg har skrevet ovenfor var Hjulcenteret i Tåstrup med hjælpsomme og
åbnede op så jeg kunne stå på en af deres skruestande og pille hjulet af.

--
Tony

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-06-03 09:07

> Det kræver - som alt andet - at man har det rigtige værktøj. En
momentnøgle
> er et krav!

Hej Tony

En momentnøgle er ikke et krav for at montere hjul. Møtrikken til hjulakslen
skal have mellem 7 og 12kg alt efter model, og der er plads til store
afvigelser før man drejer en hjulakselbolt over. Har man bare en lille smule
fornemmelse for hvordan en møtrik føles når den er spændt hårdt nok har man
ikke bruge for en momentnøgle her.

Der hvor man har brug for en momentnøgle, er ved bolte der skal have under
2Kg (ca. 20 nm.) Dem kan man nemlig nemt komme til at spænder dem over, hvis
man bare spænder alle bolte lige hårdt til, uden at vurdere om det er en
M5-M6 eller M14.

Jeg spænder altid tændrør, knastaksellejeoverfald og topstykker med moment.
Jeg kan også godt finde på det i andre tilfælde, men slet ikke ved
hjulaksler. Jeg spænder altid tændrør med momentnøgle, fordi det er et
helvede at reparere tændrørsgevind. De er faktisk nemme nok at mærke når de
har fået nok, især når de spændes første gang.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Martin

Dato : 18-06-03 10:50

"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
> subj, siger vist det hele. Dækkkene købes i Tyskland, og værkstedet skal
> ellers lave det hele (pille hjul af, afmontere gamle dæk, afbalancere de
> [...]

Hajsa prøv evt.

Århus Scooter
Klostergade 74
8000 Århus C
Tlf.: 83 12 21 48

Dem har jeg før haft held med til en god pris...

Later
\Martin