arghhh!! kan ikke bestemme mig for ny mc :~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-06-03 19:25

Hejsa,

jeg har et luksusproblem

Jeg vil gerne have en erstatning for min XJ600s diversion, og har den plus
ca 65000,- at gøre godt med.

Er blevet budt 38000 for den hos forhandler.

Kiggede på en Fazer 600 ny, men synes den ligesom min egne skulle højt op i
pomdrejniger før der sker noget, men det er jo sådan med 600ccm´s.

Så bundtræk er vel lig med kubik

Fazeren kørte fint, men synes ikke den var væsentlig hurtigere end min
diversion, men prøvede så ikke at skyde den af.

Har I nogen gode forslag til andre modeller ?

Har kigget på cbr1000, FJ1200, men så skal man igen lidt tilbage i årgange
for at finde noget til 100k.

Anyone ?

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 17-06-03 19:30

> Anyone ?

Hvad med en sprit ny SV650, eller en Honda cb600 "Hår-net"
Eller selvfølgelig en brugt Bandit 1200... der er mange mulighedder
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-06-03 19:40

"> Hvad med en sprit ny SV650, eller en
Sv650 har kun 10 jypper mere end den gamle, så der er ikke det store idet
synes jeg

Honda cb600 "Hår-net"
En mulighed, men fazeren er billigere i år

> Eller selvfølgelig en brugt Bandit 1200... der er mange mulighedder

Ja den har jeg kigget på, men er i tvil om kvaliteten

Fra : Asger Steffensen

Dato : 17-06-03 20:51

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Honda cb600 "Hår-net"
> En mulighed, men fazeren er billigere i år

> Ja den har jeg kigget på, men er i tvil om kvaliteten

Kvaliteten fejler ikke noget, den er motormæssigts baseret på den gamle
GSX-R 1100, der kunne tåle temmelig meget tæv og tuning før den brød ned.

Hvad med
XJ900 Diversion?
TDM850?
Kawasaki ZR-7

Asger
ZX-10

Fra : RacerNiels

Dato : 18-06-03 09:08

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> Sv650 har kun 10 jypper mere end den gamle, så der er ikke det store idet
> synes jeg

Har du prøvet en???

/Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-06-03 09:18

> Har du prøvet en???

yupper, og var ikke tilfreds med kræfterne i den

mvh

Thomas Jensen

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 17-06-03 19:33

Hvad med en SV650-S? Den kunne jeg godt finde på at købe hvis jeg havde
pengene, og måtte kører stor MC. Det eneste "problem" er vel bare at der er
SÅ mange af dem, så man får ikke noget "unikt".

Tobias, med CB500 som første maskine

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 17-06-03 20:09

"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
er
> SÅ mange af dem, så man får ikke noget "unikt".

Hvad med den her fra www.dba.dk :

Yamaha yzf1000 thunderace 1000, '97, km 62.000, org. rød/hvid , yoshimura
rs3 carbon potte, jetkit, sorttonet kåbeglas. alle org.dele medfølger, pæn
og velholdt...bemærk nedsat med 5000,-billede af mc kan sendes på mail, kr
99.900

PRØV DEN

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-06-03 17:35

Peter Jakobsen wrote:
> [...]
> og velholdt...bemærk nedsat med 5000,-billede af mc kan sendes på mail, kr

Arrrgh!!! Nu har du fået mig til at savle efter ny mc! Hmm, hvor stamper en
studerende lige 25k op ad jorden? ...tror jeg prøver at hoppe lidt rundt i
haven...
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-06-03 20:09

Thomas Jensen wrote:

> Kiggede på en Fazer 600 ny, men synes den ligesom min egne skulle
> højt op i pomdrejniger før der sker noget, men det er jo sådan med
> 600ccm´s.

Hm... Det er jeg nu ikke enig i. Så meget kul skal den heller ikke have.
Ikke i forhold til Divvyen som skal godt over 6000 før den virkelig trækker.

> Så bundtræk er vel lig med kubik

Tjah - og ydelse.

> Fazeren kørte fint, men synes ikke den var væsentlig hurtigere end min
> diversion, men prøvede så ikke at skyde den af.

Tro om igen. Jeg prøvede en Fazer 600 for nyligt på en tur mellem Odense og
København og den kører meget bedre end min tidligere XJer. Der er markant
mere motorkraft i den. På min Diversion var der stort set ingen træk i den
når jeg kørte 110-120 - mens Fazeren trækker rigtigt godt selv fra 140 og
opefter. Ved 240 giver den op og kører ikke hurtigere.

> Har I nogen gode forslag til andre modeller ?

Fazer 1000? Den ligger rigtigt godt i forsikringen hos Tryg. Jeg skal af med
7.800 (2 års skadefri kørsel) om året for den inkl. kasko!

Men ... den er dyr og slet ikke til at finde brugt herhjemme.

Men jeg synes virkelig at man får meget motorcykel for pengene ved at købe
en Fazer. Var det ikke fordi jeg havde fået det fantastiske
forsikringstilbud på 1000'eren og tænker lidt længere frem (og ofte kører
med passager) så havde jeg hoppet på en 600'er.

--
Tony

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-06-03 20:20

> [...]
> når jeg kørte 110-120 - mens Fazeren trækker rigtigt godt selv fra 140 og
> opefter. Ved 240 giver den op og kører ikke hurtigere.

Ved godt at topfarten er højere, men alm kørsel er der ikke det store
forskel synes jeg

> Fazer 1000? Den ligger rigtigt godt i forsikringen hos Tryg. Jeg skal af
med
> 7.800 (2 års skadefri kørsel) om året for den inkl. kasko!

Fazer 1000 er for dyr, men har selv fået tilbud på fazer 600 hos tryg.
De er blevet helt fornuftige! 4900.- med 6500,- i selvrisiko for 4 års
skadefri. Jeg kunne få en blackbird for 13k .

> [...]
> forsikringstilbud på 1000'eren og tænker lidt længere frem (og ofte kører
> med passager) så havde jeg hoppet på en 600'er.

Sidder passageren værre end på en xj600 ?

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-06-03 20:23

Thomas Jensen wrote:

> Ved godt at topfarten er højere, men alm kørsel er der ikke det store
> forskel synes jeg

Det vil jeg tilgengæld mene

> Fazer 1000 er for dyr, men har selv fået tilbud på fazer 600 hos tryg.
> De er blevet helt fornuftige! 4900.- med 6500,- i selvrisiko for 4 års
> skadefri. Jeg kunne få en blackbird for 13k .

Ja jeg ved ikke hvad der er galt med dem, men det kunne lade seriøst til at
de vil ind på det lukrative motorcykel-forsikringsmarked

Jeg skulle give 14k om året for en YZF 1000 R hvilket ikke er slemt hvis man
tænker på at TopDK ville have 18k om året for en Fazer 600. Totalt hul i
hovedet.

> Sidder passageren værre end på en xj600 ?

Nej, tværtom. Nu har jeg kun Anet (her fra gruppens) ord for at man sidder
bedre på Fazer 1000'eren end på XJ'eren så det er ikke noget jeg ved af egen
erfaring.

--
Tony

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-06-03 20:26

> [...]
> bedre på Fazer 1000'eren end på XJ'eren så det er ikke noget jeg ved af

tænkte på fazer 600 vs xj600

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-06-03 22:28

Thomas Jensen wrote:

> tænkte på fazer 600 vs xj600

Det ved jeg faktisk ikke... Anyone?

--
Tony

Fra : wheeler

Dato : 17-06-03 21:10

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev

> Ja jeg ved ikke hvad der er galt med dem, men det kunne lade seriøst til
at
> de vil ind på det lukrative motorcykel-forsikringsmarked

[KLIP]

Øhh hos Tryg skal jeg gi mellem 11 og 13K (afhængig af selvrisikostr.) for
min VFR 750 fra 90 nypris 100-120K dengang)
og det endda med 20% sevrisiko ved tyveri.

Jeg er 32 har snart 15 års skadesfrikørsel bor i 2200 N
--
Wheeler
VFR 750 F

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-06-03 21:14

> Øhh hos Tryg skal jeg gi mellem 11 og 13K (afhængig af selvrisikostr.) for
> min VFR 750 fra 90 nypris 100-120K dengang)
> og det endda med 20% sevrisiko ved tyveri.
>
> Jeg er 32 har snart 15 års skadesfrikørsel bor i 2200 N

jeg fik tilbud på en VFR 750 fra 1996 idag for 7861 med 4 års skadefri

Fra : wheeler

Dato : 17-06-03 21:22

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
> jeg fik tilbud på en VFR 750 fra 1996 idag for 7861 med 4 års skadefri

Ok, har du andet dér og hvad hedder dit postnummer =

Jeg er lidt nysgerrig nu, idet jeg har denne uge til at beslutte mig for
selskab

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-06-03 21:24

> Ok, har du andet dér og hvad hedder dit postnummer =

Jeg skal flytte min indbo og ulykkesforsikring derover.

Bor i 5000 Odense C, (Runa kan ikke lide det postnummer

Fra : wheeler

Dato : 17-06-03 21:45

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev

> Jeg skal flytte min indbo og ulykkesforsikring derover.

Ok så forstår jeg bedre ;-/

I forsikringsspørgsmål indgår som oftest variable størrelser (ikke blot
alder, anciennitet og postnummer), men også øvrige forsikringsforhold (som
atter er betinget af bolig og erhvervsforhold etc.).
Alt i alt gør dette det umådeligt svært at lave sammenligningspriser ->
vejledning i valg af forsikring....
Det er lidt, i tråd med - som det er blevet antydet af flere dfm-skribenter
ufatteligt svært at fejldiagontisere en MC over NG (men så er det jo godt vi
møde IRL fra tid til anden

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-06-03 22:28

wheeler wrote:

> Øhh hos Tryg skal jeg gi mellem 11 og 13K (afhængig af
> selvrisikostr.) for min VFR 750 fra 90 nypris 100-120K dengang)
> og det endda med 20% sevrisiko ved tyveri.
>
> Jeg er 32 har snart 15 års skadesfrikørsel bor i 2200 N

Det er garanteret fordi den ryger ind under klassificeringen som en
"sportsmotorcykel", hvorimod Fazeren ikke anses (!) for at være en
sportsmotorcykel. Hahaha... De har siddet med en fotokopi af et billede af
motorcyklen da de fastsatte priser.

Codan ville overhovedet ikke røre mig med en ildtang da jeg ringede og
forespurgte om prisen på FZS1000eren. Forsikringsmæssigt er Fazeren meget
attraktiv for mig... Og der er (tror jeg) motorcykel nok til de næste mange
år (læs: Indtil der er penge til en FJR hæhæ).

Hygge,

Tony

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 18-06-03 16:19

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
selvrisikostr.) for
> min VFR 750 fra 90 nypris 100-120K dengang)
> og det endda med 20% sevrisiko ved tyveri.
>
> Jeg er 32 har snart 15 års skadesfrikørsel bor i 2200 N

Hej Bernhard.

Så ville jeg godt nok, skynde mig at melde mig ind i Mc Touring Club
og så tage kontakt til TOP DK !

Sjovt nok har jeg en kollega, der har samme model som din, er 33 år og
har over 9 års skadefri kørsel, og også 2200 som postnr.

Hans pris hos Top Dk er 6600,- kr med en selvrisiko på 6800,- kr og
det er på en kasko forsikring !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : wheeler

Dato : 18-06-03 19:23

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev

> Hans pris hos Top Dk er 6600,- kr med en selvrisiko på 6800,- kr og
> det er på en kasko forsikring !

[KLIP]
Hej Dennis,
Lige den hage at TOP tager 20% i selvrisko ved tyveri (og hvad er det liige
man gerne vil sikre sig mod når postnummeret hedder 2200N

Derimo er GF "nede" på 6,8K og 3,5K i selvrisiko...den snupper jeg nok

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-06-03 20:36

"CBR1000"

God touring MC, og den har kræftet nok, og kåben er bedre end den ser ud.
Men skal du bruge den som "cafe-ræser" kan den for nogen synes stor og tung.
Kommer nok også lidt an på din størrelse....
Men for 100kkr burde du kunne finde en i god stand.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : BSV

Dato : 18-06-03 06:27

Hvad med en ZZR 1100 ?

Denne kan købes i tyskland for ca. 30000,- + 66-68K til toldfar

30.000 km, 111 kW (151 PS), EZ: 08/94, TÜV: 08/04, keine Farbangabe,

MVH
BSV
ZX12R,ZZR 1100

Fra : Armand

Dato : 17-06-03 22:34

> [...]
> Kiggede på en Fazer 600 ny, men synes den ligesom min egne skulle højt op
> pomdrejniger før der sker noget, men det er jo sådan med 600ccm´s.

Jup!

> Fazeren kørte fint, men synes ikke den var væsentlig hurtigere end min
> diversion, men prøvede så ikke at skyde den af.

Og du savnede ikke en pind da du vendte tilbage til Divy'en??
Tit er det sådan at en model føles meget lige med ens egen, lige indtil man
kommer op på ryggen af sin egen (for hjemturen), hvor dén pludselig virker
fuldstændig død!
Alt andet lige, så har Fazeren vældig mere punch at gøre det med hvilket de
nøgne tal for ydelse og acceleration tydeligt viser - Med
mellemaccelerationer og det vildt overvurderede "bundtræk" angår kan man kun
gisne om at det ihvertfald ikke er ringere for Fazerens vedkommende :-/

> Har I nogen gode forslag til andre modeller ?
> Har kigget på cbr1000, FJ1200, men så skal man igen lidt tilbage i årgange
> for at finde noget til 100k.

Punch er forjættende; men fuldstændig i tråd med mine egne oplevelser
omkring vægt, talte jeg med en ejer af ZZR1100 der med beggrund i vægten
higede mod noget i stil med hans tidligere CBR600!!

Er du helt vildt bundtræksfixeret, så prøv Yamaha's BT1100 Bulldog. Jeg var
på nakken af en sådan i lørdags, og blev meget overrasket over såvel
slæberiet som den bløde måde den klarede sagerne på.
Den er sikkert både for anderledes og tydeligvis for dyr, men prøv den ved
førstkommende roadshow/åbet-hus ved den nrmeste Yamaha-forhandler!

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-06-03 22:47

Armand wrote:

> [...]
> Tit er det sådan at en model føles meget lige med ens egen, lige
> indtil man kommer op på ryggen af sin egen (for hjemturen), hvor dén

Den kan jeg godt skrive under på.

> [...]
> mellemaccelerationer og det vildt overvurderede "bundtræk" angår kan
> man kun gisne om at det ihvertfald ikke er ringere for Fazerens

Fazeren (600!) og XJeren er der ikke det store i forskel på -
bundtræksmæssigt - mens der er stooor forskel mellem 600eren og 1000eren
(læs: det er to forskellige cykler).

> Er du helt vildt bundtræksfixeret, så prøv Yamaha's BT1100 Bulldog.
> Jeg var på nakken af en sådan i lørdags, og blev meget overrasket
> over såvel slæberiet som den bløde måde den klarede sagerne på.

Den ville jeg også gerne prøve - mest for sjov dog. Men mon ikke Fisker har
smidt mit navn ud til en prøvetur efter den lidet velomtalende anmeldelse af
dem jeg sendte til DMCN sidste uge?

> Den er sikkert både for anderledes og tydeligvis for dyr, men prøv
> den ved førstkommende roadshow/åbet-hus ved den nrmeste
> Yamaha-forhandler!

Men sørg for at få mere end de normale 10 minutter. Det er IMHO umuligt at
vurdere en cykel på baggrund af en 10 minutters tur. Den skal ud og svinges
lidt og have lov til at "strække ben" før.. Alternativt med konen/kæresten
bag på - hvis det er en parameter, der tæller i "bogen".

--
Tony

Fra : Armand

Dato : 18-06-03 00:15

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> [...]
> lidt og have lov til at "strække ben" før.. Alternativt med konen/kæresten
> bag på - hvis det er en parameter, der tæller i "bogen".

Og et godt trick deromkring er at spørge til modellen i dagene lige efter et
givent arrangement - Dér er den skkert ikke sendt videre i systemet,
samtidig med at der ikke er rift efter den som under et decideret
arrangement!

--
Armand-

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-06-03 06:58

> [...]
man
> kommer op på ryggen af sin egen (for hjemturen), hvor dén pludselig virker

Jeg synes ikke der var den store forskel nej.
De jeg kom oppå min egen lagde jeg mest mærke til affjedringen var
anderledes.

mvh

Thomas Jensen

Fra : Pcman

Dato : 17-06-03 22:47

>Grovklip<

> Hejsa,
>
> jeg har et luksusproblem

He :)

> Har I nogen gode forslag til andre modeller ?
>
> Har kigget på cbr1000, FJ1200, men så skal man igen lidt tilbage i årgange
> for at finde noget til 100k.

Hva med den TL 1000 der holder i kommision hos SPH i Næstved? Den koster
119900 og har kørt 18800 km. Der er jetkit og fede rustfri vrælepotter på.
Kender ejeren der har den. Den er bare blevet passer i hoved og r... Mon
ikke SPH kan hjælpe hvis du mangler de sidste småpenge???
--
Honda CB 550 F 1979
Honda CB 350 T 1972

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-06-03 06:23

> Hva med den TL 1000 der holder i kommision hos SPH i Næstved? Den koster
> 119900 og har kørt 18800 km. Der er jetkit og fede rustfri vrælepotter på.

Hvordan putter man jetkit på en TL'er?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Pcman

Dato : 18-06-03 06:55

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message

> Hvordan putter man jetkit på en TL'er?

Aner det ikke! Men det står på annoncen og også i forretningen hvor den
holder. Den lyder bare så vildt den kværn.
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Honda CB 350 T 1972

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-06-03 07:35

> Aner det ikke! Men det står på annoncen og også i forretningen hvor den
> holder. Den lyder bare så vildt den kværn.

Hej Jarl

Ok. Jeg var også ond der. En TL 1000 S har indsprøjtning, og derfor kan man
ikke montere et jetkit, de er beregnet til karburatorer. Altså er der en
fejl på SPH motors side. Man kan dog let justere på indsprøjtningen med
noget elektronik, og det er sikkert det den har fået lavet, da det er meget
normalt.

Og du har ret, en TL 1000 S er en fed "ged".

Fra : Armand

Dato : 18-06-03 10:49

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en

> Hvordan putter man jetkit på en TL'er?

Man sender den forbi Thailand!

--
Armand.

Fra : Morten Johansen

Dato : 18-06-03 08:13

"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> wrote in message news:<3eef8c6d$0$83060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
> Kender ejeren der har den. Den er bare blevet passer i hoved og r... Mon
> ikke SPH kan hjælpe hvis du mangler de sidste småpenge???

Hvis det er en TLS så er det lang over pris lige meget hvor godt den
er passet på, og hvor mange råwejern der er på...de kan fås for
omkring 90!

Morten
TLR

Fra : -V-

Dato : 18-06-03 11:45

Morten Johansen wrote:
> Hvis det er en TLS så er det lang over pris lige meget hvor godt den
> er passet på, og hvor mange råwejern der er på...de kan fås for
> omkring 90!

Hej Rock Addict....

Hvorfor var det egentligt lige, at jeg ikke fik en tur på *din* TLR, da jeg
havde chancen?

-V-

Fra : Morten Johansen

Dato : 19-06-03 08:28

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message news:<3ef0429d$0$24644$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Hej Rock Addict....
>
> Hvorfor var det egentligt lige, at jeg ikke fik en tur på *din* TLR, da jeg
> havde chancen?

Hey V

Du havde jo ingen gryde med!!!

R.A.

Fra : -V-

Dato : 19-06-03 11:40

Morten Johansen wrote:

> Hey V
>
> Du havde jo ingen gryde med!!!

Visse vasse!

Jeg kunne sgudda bare have brugt min Petzl-gryde!!!

-V-

Fra : Morten Johansen

Dato : 19-06-03 14:50

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message news:<3ef19321$0$24630$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Visse vasse!
>
> Jeg kunne sgudda bare have brugt min Petzl-gryde!!!

Hvordan tor du den er ved 200+ ups det skrev jeg ikke, så 110 da ;))))

R.A.

Fra : Megas

Dato : 18-06-03 22:08

Mon ik man ju finde en velholdt Kawasaki ZX9 fra "7-8 & halvfemserne" for de
penge.? Federe allround-moped findes jo ikke i det prisleje