/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Skal membranerne kunne åbne uden luftfilte~
Fra : Morten Juel


Dato : 17-06-03 15:40

Jeg er 99,8% sikker på at det skal de kunne, men hvad siger i ?
Jeg har fundet fejlen nemlig, mine membraner åbner slet ikke, hehe så tror
faen at tændrørene var godt sorte

Så siliconespray er forbudt på membraner, nu håber jeg sq bare at jeg kan
redde dem, ellers bliver det en dyr lærestreg ! ;o/
Jeg kan snart lave en kæmpe "dont do" liste/bog til mc hjemmeskrueren

Jeg målte btw lige mine tændspoler igennem og på den ene er den 3½Ohm og
maks er 2,7 ohm mener jeg (primærspolen), så mon ikke den skal skiftes
snart..

Mvh
Morten
XJ600 **hehe som er begrænset til lille mc pap )))**



 
 
Martin Sørensen (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 17-06-03 15:56

> Jeg er 99,8% sikker på at det skal de kunne, men hvad siger i ?
> Jeg har fundet fejlen nemlig, mine membraner åbner slet ikke, hehe så
> tror faen at tændrørene var godt sorte

Jo, hvis du giver gas i frigear, skal de hæve sig markant.

> Så siliconespray er forbudt på membraner, nu håber jeg sq bare at jeg
> kan redde dem, ellers bliver det en dyr lærestreg ! ;o/

Hmm.. Silikonen vil jo trænge ind og blødgøre membranen regner jeg med, og
kan nok ikke lige tørres af. Spørgsmålet er om de vil blive bedre hvis de
bliver renset med lidt benzin. Mine membraner blev noget blødere af at blive
udsat for benzin, hvilket de også gjorde i en vis grad når de sad i
karburatoren (benzindampe).

Jeg ville nok udsætte dem for nogle kraftige benzindampe uden dog at
nedsænke dem i benzinen i et døgns tid, og derefter lade dem tørre i ren
luft i endnu et døgns tid. Virker det ikke, burde de vel også kunne holde
til at blive nedsænket i benzin og aftørret. Det var vel en opløsende
virkning på silikonesprayen.

Bemærk jeg har aldrig prøvet ovenstående, og de er kun ment som forslag,
ikke som løsninger.

> Jeg kan snart lave en kæmpe "dont do" liste/bog til mc hjemmeskrueren

Ja, det må man da sige.

> Jeg målte btw lige mine tændspoler igennem og på den ene er den 3½Ohm
> og maks er 2,7 ohm mener jeg (primærspolen), så mon ikke den skal
> skiftes snart..

Det vil ihvertfald resultere i en svagere gnist når modstanden er for stor.

signing off.. Martin Sørensen



Morten Juel (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 17-06-03 16:30

> Jo, hvis du giver gas i frigear, skal de hæve sig markant.

Jeg har nu renset dem, men ingen effekt, jeg rensede dem i benzin, så de var
helt fri for silicone, og lod dem tørre..
Men de rejser sig stadigt ikke.. jeg har renset de 2 yderste, da de jo er
nemmest at komme til.. spørgsmålet er jo om de overhovedet ligger sig
ordenligt i banen for oven, eller om de bare ligger sig skævt, så vil de jo
ikke fungere ;o/

> > Jeg målte btw lige mine tændspoler igennem og på den ene er den 3½Ohm
> > og maks er 2,7 ohm mener jeg (primærspolen), så mon ikke den skal
> > skiftes snart..
>
> Det vil ihvertfald resultere i en svagere gnist når modstanden er for
stor.

er flere rpm = størrere modstand ?

Mvh
Morten



Martin Sørensen (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 17-06-03 16:50

>> Jo, hvis du giver gas i frigear, skal de hæve sig markant.
> Jeg har nu renset dem, men ingen effekt, jeg rensede dem i benzin, så
> de var helt fri for silicone, og lod dem tørre..
> Men de rejser sig stadigt ikke.. jeg har renset de 2 yderste, da de
> jo er nemmest at komme til.. spørgsmålet er jo om de overhovedet
> ligger sig ordenligt i banen for oven, eller om de bare ligger sig
> skævt, så vil de jo ikke fungere ;o/

Hvordan mener du med skævt? De skal ligge i den rille der er i toppen og
holdes på plads under låget. Er membranerne blevet for store kan du med
fordel lade dem ligge i ren luft i et par dage. Så fordamper benzinen, og
membranen bliver lidt mere stiv og bliver også mindre. Normalt havde jeg
også svært ved at montere membranerne, så de ikke smuttede op af rillen
inden jeg fik låget på, men efter de havde tørret et par dage, så passede de
perfekt ned i rillen igen, og det var ikke noget problem at få det samlet
rigtigt.

Så snart membranen bliver udsat benzindampe, vil den hurtigt udvide sig
igen.

>>> Jeg målte btw lige mine tændspoler igennem og på den ene er den
>>> 3½Ohm og maks er 2,7 ohm mener jeg (primærspolen), så mon ikke den
>>> skal skiftes snart..
>> Det vil ihvertfald resultere i en svagere gnist når modstanden er
>> for stor.
> er flere rpm = størrere modstand ?

Nej, da det er den ohmske modstand du måler, vil den ikke ændre sig.
Hvorvidt induktansen i spolen vil vise sig forskelligt ved forskellige rpm's
kan jeg ikke lige overskue, men det tror jeg ikke.

signing off.. Martin Sørensen



Morten Juel (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 17-06-03 17:44

> Hvordan mener du med skævt? De skal ligge i den rille der er i toppen og
> holdes på plads under låget. Er membranerne blevet for store kan du med
> fordel lade dem ligge i ren luft i et par dage. Så fordamper benzinen, og
> membranen bliver lidt mere stiv og bliver også mindre. Normalt havde jeg
> også svært ved at montere membranerne, så de ikke smuttede op af rillen
> inden jeg fik låget på, men efter de havde tørret et par dage, så passede
de
> perfekt ned i rillen igen, og det var ikke noget problem at få det samlet
> rigtigt.

TADAAA det var det
Membranerne er altså hoppet ud af deres rille, nu har jeg brugt trickket med
at ligge en lille smule flydende pakning i rillerne så de bliver på deres
plads til låget er lukket på Og minsanten om ikke de kommer op ved
opgasning, og minsanten om ikke motoren er meget mere rpm villig nu
10000 vil den gerne

Hehehe dvs at jeg har kørt til syn med, 1 cylinder der virkede fint, 1 med
dødt tændrør og membran der ikke kunne løfte sig, og 2 med membraner der
ikke kunne løfte sig, mo wonder den maks ville gå 80kmt Nu ventet jeg
bare på T&S's andet udspil !

> >>> Jeg målte btw lige mine tændspoler igennem og på den ene er den
> >>> 3½Ohm og maks er 2,7 ohm mener jeg (primærspolen), så mon ikke den
> >>> skal skiftes snart..
> >> Det vil ihvertfald resultere i en svagere gnist når modstanden er
> >> for stor.
> > er flere rpm = størrere modstand ?
>
> Nej, da det er den ohmske modstand du måler, vil den ikke ændre sig.
> Hvorvidt induktansen i spolen vil vise sig forskelligt ved forskellige
rpm's
> kan jeg ikke lige overskue, men det tror jeg ikke.

Du misforstod mig Martin, jeg mente modstanden i tændrøret altså i
gnistspinget ved høje rpm !

Mvh
Morten



Martin Sørensen (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 17-06-03 18:03

> Membranerne er altså hoppet ud af deres rille, nu har jeg brugt
> trickket med at ligge en lille smule flydende pakning i rillerne så
> de bliver på deres plads til låget er lukket på Og minsanten om
> ikke de kommer op ved opgasning, og minsanten om ikke motoren er
> meget mere rpm villig nu 10000 vil den gerne

Ja, lige pt. er det sikkert fint, men er du 100% sikker på at de kan tåle
skidtet (som sikkert indeholder skrappe ting og sager)?

>>> er flere rpm = størrere modstand ?
>> Nej, da det er den ohmske modstand du måler, vil den ikke ændre sig.
>> Hvorvidt induktansen i spolen vil vise sig forskelligt ved
>> forskellige rpm's kan jeg ikke lige overskue, men det tror jeg ikke.
> Du misforstod mig Martin, jeg mente modstanden i tændrøret altså i
> gnistspinget ved høje rpm !

Den spænding der skal til for at gnisten springer, stiger ved stigende tryk.
Da tændingstidspunktet flytter sig med omdrejningerne kan det godt ske at
tændingen ved høje rpms sker under højere tryk end i tomgang. Ved høj
gasgivning vil der givetvis også komme en større mængde benzin/luft ind som
også forøger trykket.

Hvis tændingen er lige på grænsen kan det sikkert godt være et problem.

signing off.. Martin Sørensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409247
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste