www.pcman.dk
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:bcpira$tqp$9@news.cybercity.dk...
> Pulverlakering er egentlig en fin grunder at arbejde videre ovenpå; men på
> den anden side så var datidens motorcykler jo ikke så spraglede lakerede,
så
> jeg finder stafferinger værre end selve kuløren!
> Jeg kender ikke Maico'en som original, men NSU's mosgrønne + krom er vel
> meget symptomatisk for tidens ensartede og neutrale farvevalg :-/
Jeg kan se at den har været mosgrøn nedenunder den gule farve. Men det er
rigtigt at lakeringen sidder godt fast og at den virker meget solid som
grundlag for videre farve. Evt staffering vil udelukkende bestå at et
håndmalet M på siden af tanken og sidedæksler, hvis der da overhovedet
kommer noget. Jeg kan nu meget godt lide den opmærksomhed man får, ved at
køre på en skriggul fiskekutter - for sådan lyder den i højeste gear ved 40
km i timen. Hold kæft hvor folk lurede i Vordingborg idag, da jeg tuggede
den gennem hovedgaden :o
Btw. Kender du noget til tændinger på sådan nogle gamle dyr? Der sidder en
tændingsforsinker og med den åbnet og fikseret skal platinerne åbne 3,5 - 4
mm FØD. Kontaktafstand 0,40 mm. Jeg kan ikke få den til at tænde tidligere
end 3 mm FØD. Har nu bestilt nye platiner, kondensator og tændrør til den.
Mon det er problemet? Det ser ellers rimelig godt ud og der er god gnist på
den. Men den er meget ustabil.
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Honda CB 550 F 1979
Honda CB 350 T 1972
www.pcman.dk