/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Jubii, jeg har fået "ny" cykel :-))
Fra : Pcman


Dato : 16-06-03 22:24

Ihh, jeg er så glad, så jeg er altså nødt til at dele min glæde med jer
andre.

Jeg har i dag hentet en gammel Maico 250 fra 1960. Den står simpelthen som
ny!!! Den er fuldstændig renoveret i mototen og den kører som "ny". Hvor er
det dejligt at eje en vaskeægte veteranmotorcykel.

Jeg prøver at tage nogle billeder imorgen og lægger dem på min hjemmeside.

Vi ses derude og sørg nu for altid at have en håndsbredde asfalt under
dækkene.

Mvh
Jarl Olsen
--
Maico 250 1960
Honda CB 350 T 1972
Honda CB 550 F 1979
www.pcman.dk




 
 
Jørgen Winther (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 16-06-03 22:58


"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3eee357f$0$83060
> [...] Jeg har i dag hentet en gammel Maico 250 fra 1960. Den står
simpelthen som
> ny!!! Den er fuldstændig renoveret i mototen og den kører som "ny". Hvor
er
> det dejligt at eje en vaskeægte veteranmotorcykel.
>
> Jeg prøver at tage nogle billeder imorgen og lægger dem på min hjemmeside.

Jamen dér kan man bare se! Så er der endeligt en lidelsesfælle herinde ;)
Min er ganske vist ikke veteran endnu, men den er da en Maico :)

Tillykke med Maico'en!!

--
Jørgen
Maico MD 250 '74
BSA Bantam '67
Triumph Trophy '94
Triumph Sprint ST '99



Pcman (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 16-06-03 23:29

"Jørgen Winther" <jorgen.winther@mail.dk> wrote in message
news:3eee3d6a$0$13174$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jamen dér kan man bare se! Så er der endeligt en lidelsesfælle herinde ;)
> Min er ganske vist ikke veteran endnu, men den er da en Maico :)
>
> Tillykke med Maico'en!!

Mange tak skal du have. Tænk sig at der er andre end mig der også kører
Maico. Pas godt på den, så holder den længe, kan jeg se på min. Hvor er jeg
bare glad for den. Har lige præcis været ude at køre igen. Den er godt nok
ellers sjov og speciel.

Jeg er helt frisk på at mødes en dag og snakke gamle Maicoer. Ku jo være at
vi ligefrem fik lyst til at lufte de gamle cykler på en lille tur.
--
Maico 250 1960 - mint condition
Honda CB 550 F 1979
MB 207
www.pcman.dk




diablo de la velocid~ (17-06-2003)
Kommentar
Fra : diablo de la velocid~


Dato : 17-06-03 13:55


"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3eee357f$0$83060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Jeg har i dag hentet en gammel Maico 250 fra 1960. Den står simpelthen som
> ny!!! Den er fuldstændig renoveret i mototen og den kører som "ny". Hvor
er
> det dejligt at eje en vaskeægte veteranmotorcykel.

Hey P.

Tillykke med det gamle nye dyr.

Mvh.

Henrik, Aalborg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=161



Pcman (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 17-06-03 22:40

"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> wrote in message
news:3eee357f$0$83060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
KLIP
> Jeg prøver at tage nogle billeder imorgen og lægger dem på min hjemmeside.

Her er så lidt billeder: http://www.pcman.dk/mine_motorcykler.htm
Den nederste er Maicoen.

Og så er der ellers skruet til den store guldmedalje idag. Maicoen svømmede
jo over og jeg måtte udskifte den lille gummipakning, der sidder på
chokerspjældet. Gummiet var mørnet. Så skiftede jeg fra overstørrelse dyse
til standard, den er jo først lige blevet kørt til. Dernæst stillede jeg
tænding på dyret 0,40 i platinafstand og tænding 1 mm før top. Så skal jeg
ellers lige hilse og sige, at der kom liv i dyret. Den lettede da også lige
forhjulet, da jeg slap koblingen lidt for hurtigt.

Jaja, til alle totaktejere kan jeg kun sige en ting. Ære være den blå røg!!!

Mvh
Jarl Olsen
--
Maico 250 1960
Honda CB 350 T 1972
Honda CB 550 F 1979
www.pcman.dk






Armand (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-06-03 00:32


Pcman <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> skrev i en
news:3eef8aca$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> wrote in message
> news:3eee357f$0$83060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> KLIP
> > Jeg prøver at tage nogle billeder imorgen og lægger dem på min
hjemmeside.
>
> Her er så lidt billeder: http://www.pcman.dk/mine_motorcykler.htm
> Den nederste er Maicoen.

Den er godtnok - - - - - gul!

Tillykke med den!

--
Armand.



Pcman (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 18-06-03 06:50

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:bco8fs$20b2$1@news.cybercity.dk...

> Den er godtnok - - - - - gul!

Ha og det er meget værre i virkeligheden :) Den er skriggul! Har da også
overvejet at lave lidt sorte stafferinger på den. Meen nu får den lov at
være gul lidt endnu. Den er pulverlakeret, så det er næsten synd at gøre
noget lige nu.

>
> Tillykke med den!

Takker pænt.

Mvh
Jarl
--
Honda CB 550 F 1979
MB 207
www.pcman.dk




Armand (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-06-03 12:29


Pcman <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> skrev i en
news:3eeffd8f$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:bco8fs$20b2$1@news.cybercity.dk...
>
> > Den er godtnok - - - - - gul!
>
> Ha og det er meget værre i virkeligheden :) Den er skriggul! Har da også
> overvejet at lave lidt sorte stafferinger på den. Meen nu får den lov at
> være gul lidt endnu. Den er pulverlakeret, så det er næsten synd at gøre
> noget lige nu.

Pulverlakering er egentlig en fin grunder at arbejde videre ovenpå; men på
den anden side så var datidens motorcykler jo ikke så spraglede lakerede, så
jeg finder stafferinger værre end selve kuløren!
Jeg kender ikke Maico'en som original, men NSU's mosgrønne + krom er vel
meget symptomatisk for tidens ensartede og neutrale farvevalg :-/

--
Armand.





Pcman (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 18-06-03 20:29

www.pcman.dk

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:bcpira$tqp$9@news.cybercity.dk...

> Pulverlakering er egentlig en fin grunder at arbejde videre ovenpå; men på
> den anden side så var datidens motorcykler jo ikke så spraglede lakerede,

> jeg finder stafferinger værre end selve kuløren!
> Jeg kender ikke Maico'en som original, men NSU's mosgrønne + krom er vel
> meget symptomatisk for tidens ensartede og neutrale farvevalg :-/

Jeg kan se at den har været mosgrøn nedenunder den gule farve. Men det er
rigtigt at lakeringen sidder godt fast og at den virker meget solid som
grundlag for videre farve. Evt staffering vil udelukkende bestå at et
håndmalet M på siden af tanken og sidedæksler, hvis der da overhovedet
kommer noget. Jeg kan nu meget godt lide den opmærksomhed man får, ved at
køre på en skriggul fiskekutter - for sådan lyder den i højeste gear ved 40
km i timen. Hold kæft hvor folk lurede i Vordingborg idag, da jeg tuggede
den gennem hovedgaden :o

Btw. Kender du noget til tændinger på sådan nogle gamle dyr? Der sidder en
tændingsforsinker og med den åbnet og fikseret skal platinerne åbne 3,5 - 4
mm FØD. Kontaktafstand 0,40 mm. Jeg kan ikke få den til at tænde tidligere
end 3 mm FØD. Har nu bestilt nye platiner, kondensator og tændrør til den.
Mon det er problemet? Det ser ellers rimelig godt ud og der er god gnist på
den. Men den er meget ustabil.
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Honda CB 550 F 1979
Honda CB 350 T 1972
www.pcman.dk



Armand (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-06-03 22:13


Pcman <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> skrev i en
news:3ef0bd91$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> www.pcman.dk
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:bcpira$tqp$9@news.cybercity.dk...
>
> >
> > Jeg kender ikke Maico'en som original, men NSU's mosgrønne + krom er vel
> > meget symptomatisk for tidens ensartede og neutrale farvevalg :-/
>
> Jeg kan se at den har været mosgrøn nedenunder den gule farve.

Touché !
Utroligt hvad min krystalkugle viser ind imellem

> Btw. Kender du noget til tændinger på sådan nogle gamle dyr? Der sidder en
> tændingsforsinker og med den åbnet og fikseret skal platinerne åbne 3,5 -
4
> mm FØD. Kontaktafstand 0,40 mm. Jeg kan ikke få den til at tænde tidligere
> end 3 mm FØD. Har nu bestilt nye platiner, kondensator og tændrør til den.
> Mon det er problemet?

Ellers ikke lige mit bord; men jeg vil tro at nedslidningen af platinernes
trædeflade kan ende med at man ikke kan opnå tilstrækkelig åbning :-/
Hvis dén holder, så vil nye platiner jo være det der afhjælper problemet, og
dét får du jo at se!

--
Armand.





Pcman (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 18-06-03 22:47

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:bcqked$2kpg$9@news.cybercity.dk...

> Touché !
> Utroligt hvad min krystalkugle viser ind imellem

Godt ramt :)

> Ellers ikke lige mit bord; men jeg vil tro at nedslidningen af platinernes
> trædeflade kan ende med at man ikke kan opnå tilstrækkelig åbning :-/
> Hvis dén holder, så vil nye platiner jo være det der afhjælper problemet,
og
> dét får du jo at se!

Jeps. Jeg synes også at det er ok at give sådan en gammel dreng en ny
tænding, når nu resten er så nyt.
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Honda CB 550 F 1979
Honda CB 350 T 1972
www.pcman.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste