/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Jubii nu har jeg fået min Transalp
Fra : Lasse


Dato : 16-06-03 19:39

Så fik jeg solgt min yamaha xs 400, og byttet den ud men en transalp fra
89. Den har nogle smårisser på kåben, men det går nu nok. Men
udstødningsrøret trænger til en omgang, ikke at det er gemmentæret, men
der er sku ikke meget maling tilbage og det er en del rustet. Jeg tænkte
på at få forrørene galvaniseret, for så vil det da holde lang tid, men så
snakkede jeg med Brise i Horsens og han mente at firmaer som galvanisere
ikke er så glade for at få "gammelt" jern ned i deres galvaniseringsbad,
er der nogle som har erfaring med dette. Eller skal man bare bruge noget
ovn maling, også give den en gang hver halve år?? eller er den en helt
anden mulighed???
Lasse
TA
dt 125 lc (til salg)



 
 
Kristian Budde (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Budde


Dato : 16-06-03 19:46


"Lasse" <lape82@hotmail.com> wrote in message
news:bcl2sh$7nn$1@abbeden.bunk.cc...
> Så fik jeg solgt min yamaha xs 400, og byttet den ud men en transalp fra
> 89. Den har nogle smårisser på kåben, men det går nu nok. Men
> udstødningsrøret trænger til en omgang, ikke at det er gemmentæret, men
> der er sku ikke meget maling tilbage og det er en del rustet. Jeg tænkte
> på at få forrørene galvaniseret, for så vil det da holde lang tid, men så
> snakkede jeg med Brise i Horsens og han mente at firmaer som galvanisere
> ikke er så glade for at få "gammelt" jern ned i deres galvaniseringsbad,
> er der nogle som har erfaring med dette. Eller skal man bare bruge noget
> ovn maling, også give den en gang hver halve år?? eller er den en helt
> anden mulighed???
> Lasse
> TA
> dt 125 lc (til salg)
>
>

Kunne man lave en kold-galvanisering med en spraydåse!
Det kan lade sig gøre men om det holder det har jeg ikke den fjerneste
anelse om. Jeg har en dåse til at stå og på den står der at det kan holde
til høje temp. Hvis man så maler det over med ovn maling så var det måske
bedere end ren ovn maling.

Kristian Budde
XTZ660



Mogens Dammand (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Dammand


Dato : 16-06-03 21:37

> > Så fik jeg solgt min yamaha xs 400, og byttet den ud men en transalp fra
> > 89.

Tillykke med den, jeg er sikker på du bliver glad for den, dejlig maskine.


> Kunne man lave en kold-galvanisering med en spraydåse!
> Det kan lade sig gøre men om det holder det har jeg ikke den fjerneste
> anelse om.

Min erfaring er ikke for god med spray-galva. Måske har jeg givet et for
tyndt lag, men det har ihvert fald ikke holdt.
Jeg ville nok få den sandblæst forsigtigt, og så give den enten ovnsværte
eller spraye den med et tilsvarende produkt til brændeovne.

Mogens
US-TA '89



Steen Gruby (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-06-03 22:26

On Mon, 16 Jun 2003 22:37:04 +0200, "Mogens Dammand"
<m.dammand@mail1.stofanet.dk> wrote:

Hej.
>
>Min erfaring er ikke for god med spray-galva. Måske har jeg givet et for
>tyndt lag, men det har ihvert fald ikke holdt.
>Jeg ville nok få den sandblæst forsigtigt, og så give den enten ovnsværte
>eller spraye den med et tilsvarende produkt til brændeovne.
>
Jeg er heller ikke den store fan af koldgalvaniseringsmaling.
Vi brugte det i rå mængder i min læretid, men det var ikke ret godt.
Jeg er til gengæld faldet over et produkt der kaldes Rust-O-Leum fra
et firma der kalder sig Hard Hat.
Det virker og ser faktisk pænt ud.
Det fås på spraydåser og er let at arbejde med.
Jeg har en antenneopsats der er svejset sammen af galvaniseret rør,
hvor svejsningerne er beskyttet med det ovennævnte produkt.
Det har siddet i toppen af en mast i 6 år, og siden ligget på taget af
min carport i 10 år.
Der er ikke antydning af rust nogen steder.
Jeg har for kort tid siden købt noget af det til andet formål, det er
stadig til at skaffe, og det virker stadig
Jeg kan ikke huske hvem der forhandler det, men hvis der er interesse
finder jeg ud af det.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Søren Lindholt (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 17-06-03 22:58

Steen Gruby wrote:
> Jeg kan ikke huske hvem der forhandler det, men hvis der er interesse
> finder jeg ud af det.
>

Seføli har det det interesse! På forhånd tak

--
Søren
motortosse.dk



S.G (16-06-2003)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 16-06-03 21:07

> ikke er så glade for at få "gammelt" jern ned i deres >galvaniseringsbad,
er det ikke bare et spørgsmål om at rense, polere og slibe det godt inden så
det er helt blankt?
(måske et dumt spørgsmål)



Lasse (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Lasse


Dato : 16-06-03 22:47

S.G wrote:

> > ikke er så glade for at få "gammelt" jern ned i deres >galvaniseringsbad,
> er det ikke bare et spørgsmål om at rense, polere og slibe det godt inden så
> det er helt blankt?
> (måske et dumt spørgsmål)

det kam man også saktens gøre på ydresiden, med indersiden af røret er det
lidt svært at gøre så meget ved.
Lasse


Pein (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 16-06-03 23:56

Jeg har fået skiftet bagerste del 2 gange fordi det var færdigt.
Første gang var det gennemtæret ved ca. 85-90.000 km. (jeg kørte meget
vinterkørsel), og jeg var lidt sen til at skifte. Bevares, den larmede
bare en smule mere.

Men en da jeg kørte ad motorvej fra Aalborg til Sønderjylland, fik den
blæst gennem et hul i udstødningen op under bagskærmen på hele turen.
Sagerne bliver jo godt gennemvarme på sådan en tur, så denne utilsigtede
udblæsning brændte sig igennem 2 skærmdele og næsten helt gennem sædet.
Det blev dyrt.

Så check lige hvordan godstykkelsen er i området omkring det sidste
beslag på bagerste del af udstødningen.

Med venlig hilsen
Niels Pein
TransAlp (ca. 147.000 km.)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409247
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste