Er der nogen som har haft en transalp igennem "Møllen"
det kunne jo være godt at komme med et eksembel på en afgift til sådan en
cykel!!
MVh Esben Bøll
"Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:dn7sev4sil47fvl4nrjgat12t3ovunf51s@4ax.com...
> On Mon, 16 Jun 2003 15:29:20 +0200, "S.G"
> <diller@FJERNmbox301.get2net.dk> wrote:
> Hej.
> >
> >Pointen... Betal... lad vær med at få plader på (så kan pengene
refunderes i
> >fald den stadig er for dyr efter vurderingen). Tag den til vurdering og
piv
> >som ind i helvede.... Så kan du håbe på den bliver sat meget ned...
> >Tag alt med af regninger (overslag fra forhandlere) til vurderingen..
selv
> >på den mindste ridse.. Snak for din syge moster..Find tilsvarende
> >vurderinger på told og skats hjemmeside, find billige tilsvarende priser
på
> >cykler på nettet og tag.
> >så kan du være heldig den ender på omkring de 30k
> >
> Jeg er langt hen ad vejen enig.
> Når man mener at vurderingen er for høj skal der argumenter på bordet
> der underbygger det.
> Mange af de oplysninger der ligger til grund for vurderingen er som
> det nævnes taget fra DBA, men der er også en vis indflydelse fra
> forhandlere og importører.
> Og det er dem der er med til at "løfte" niveauet.
> De indregner pr. automatik deres egen fortjeneste, så den pris de
> opgiver er ikke sammenlignelig med DBA hvor det er privat handel.
> Forhandlerne har en åbenlys interesse i at få afgiften så høj som
> muligt for at beskytte deres eget marked, og det er her den åbentlyse
> urimelighed ligger.
> Samtidig er der selvfølgelig køretøjets generelle stand der også
> betyder noget, men det er ikke det store efter at man har indført
> reglen med at køretøjer skal fremstilles til vurdering i synet stand
> og et egentligt toldsyn.
>
> Jeg har selv ført tre cykler gennem maskineriet, i den forbindelse har
> jeg selvfølgelig samlet lignende sager sammen som en del af min
> argumentation.
>
> Min egen Paso blev vurderet til 47.000 Kr og landede ud ved 38.000 Kr.
> Det var i 1998.
> Lignende sager med Paso'en har jeg tre af.
> De er alle vurderet til 47.000 Kr, og landede ud med 41 - 42.000 Kr
> omkring 1994.
>
> Min NSU blev vurderet til 631 Kr, og jeg fik 631 Kr tilbage.
> Jeg morer mig stadig over der resourcespild det har været at få den
> gennem møllen.
> Skal vi gætte på det tidobbelte?
>
> Min nabo har for nylig fået en XN85 mage til min på plader.
> Første foreslag til afgift 26.000 Kr, men efter en del parlementeren
> om seiøsiteten af den vurdering valgte T&S at sætte den til 16.000 Kr,
> hvilket jeg finder i overensstemmelse med virkeligheden.
>
> En bekendt havde en Intruder gennem møllen, og da jeg havde set
> afgørelsen rådede jeg ham til at tage en "chat" med T&S om beløbets
> størrelse.
> Jeg husker ikke beløbets størrelse, men det var omkring 20% den røg
> ned - Det var en timeløn der ville noget
>
> Så hvis man har noget at have det i kan det godt betale sig at gøre
> indsigelse.
>
> Det var måske noget for DMCN at starte et register over sfgiftssager.
> Jeg stiller omgående det materiale jeg har til rådighed hvis noget
> sådant skulle opstå.
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
>
www.gruby.dk