/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Klage ved for høj told på import?
Fra : TheHobbit


Dato : 16-06-03 11:06

Der har i den senere tid været en hel del debat omkring import og hvorledes
hele processen foregår.

Fælles for mange af fortællingerne er at folk klager over alt for høje
afgørelser.

F.eks. Esbens Transalp til 17000 som T&S vil have 42000 kr for, og der var
vistnok også en (vederstyggelig) Ducati som fik en ret pebret afgift. Det
var også én her fra gruppen - jeg kan ikke huske nøjagtigt hvem det var -
men var det ikke Torben Hansen? Så er der Michael (MKS - 74) som vistnok har
været igennem det nogle gange - dog uvist om det har været nødvendigt at
klage.... og så lige Thomas Buus der skriver at han "[..] aldrig gør det
shit igen"! (hvorfor?)

Mit spørgsmål er: Hvordan klager man? hvad kan man klage over? hvilke
argumenter vil de lytte til? hvad har virket for folk der har været møllen
igennem?? (og evt. hvad har T&S skreget af grin over)??

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -



 
 
MKS - 74 (16-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-06-03 12:18

On Mon, 16 Jun 2003 12:05:47 +0200, "TheHobbit" <hobbit@protek.dk>
wrote:


>Mit spørgsmål er: Hvordan klager man?

Man henvender sig til T&S med dok. (annoncer f.eks) for at deres
afgiftsvurdering (ikke told vel ) medfører at den samlede pris
ikke afspejler den reelle handelspris for modellen og/eller man
påpeger senere fejl og mangler der bør føre til nedsættelse,idet den
foreløbige afgift cyklen sættes til indledningsvis skal afspejle en
cykel i "standardstand" for alderen.

> hvad kan man klage over?

Tjah hvad har du lyst til at klage over...

> hvilke
>argumenter vil de lytte til?

Fornuftige - d.v.s når man får den foreløbige vurdering med angivelse
af depositum,så kan man enten vælge at slå koldt vand i blodet og
vente til den endelig vurdering med at påpege alle de fejl og mangler
der bør føre til en nedsættelse....eller man kan allerede
indledningsvis hvis den initiale afgiftsvurdering synes af være valgt
helt i blinde og klart ikke i henhold til markedsprisen fremlægge eks
- Her vil det typisk være sværere eller de går måske med til det,men
vil så antagelig understrege at det er den endelige vurdering der
tæller .Nogle gør begge dele.

Man skal dog lige huske på at selvom selve vurderingen af den
afgiftspligtige værdi ligger "for højt" så kan det jo stadig være en
god forretning,nemlig i de tilfælde hvor indkøbsprisen har været
passende lav - hvilket jeg har prøvet,den samlede pris ifølge deres
regnestykke = afg.pligtig værdi + afgift skal afspejle handelsværdien
for en tilsvarende dansk cykel og kan man dok. med eks. at det ikke er
tilfældet så er der basis for at klage....En del klager dog næsten pr.
default udfra betragtningen at ......couldn't hurt none

--
-Michael

Esben Bøll (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Esben Bøll


Dato : 16-06-03 12:35

Tja jeg har i hvert fald tænk mig at i morgen når de vil have de 42000 kr. i
afgift har jeg tænkt mig at tage kviteringen med fra forhandleren i tyskland
som beviser at værdien ikke er 25000 kr men kun ca 15000 kr.
Det må da tælle noget.

MVh Esben Bøll
TA

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> wrote in message
news:0q9rev8jtclnblcs92enla06nk87e2m4q6@4ax.com...
> On Mon, 16 Jun 2003 12:05:47 +0200, "TheHobbit" <hobbit@protek.dk>
> wrote:
>
>
> >Mit spørgsmål er: Hvordan klager man?
>
> Man henvender sig til T&S med dok. (annoncer f.eks) for at deres
> afgiftsvurdering (ikke told vel ) medfører at den samlede pris
> ikke afspejler den reelle handelspris for modellen og/eller man
> påpeger senere fejl og mangler der bør føre til nedsættelse,idet den
> foreløbige afgift cyklen sættes til indledningsvis skal afspejle en
> cykel i "standardstand" for alderen.
>
> > hvad kan man klage over?
>
> Tjah hvad har du lyst til at klage over...
>
> > hvilke
> >argumenter vil de lytte til?
>
> Fornuftige - d.v.s når man får den foreløbige vurdering med angivelse
> af depositum,så kan man enten vælge at slå koldt vand i blodet og
> vente til den endelig vurdering med at påpege alle de fejl og mangler
> der bør føre til en nedsættelse....eller man kan allerede
> indledningsvis hvis den initiale afgiftsvurdering synes af være valgt
> helt i blinde og klart ikke i henhold til markedsprisen fremlægge eks
> - Her vil det typisk være sværere eller de går måske med til det,men
> vil så antagelig understrege at det er den endelige vurdering der
> tæller .Nogle gør begge dele.
>
> Man skal dog lige huske på at selvom selve vurderingen af den
> afgiftspligtige værdi ligger "for højt" så kan det jo stadig være en
> god forretning,nemlig i de tilfælde hvor indkøbsprisen har været
> passende lav - hvilket jeg har prøvet,den samlede pris ifølge deres
> regnestykke = afg.pligtig værdi + afgift skal afspejle handelsværdien
> for en tilsvarende dansk cykel og kan man dok. med eks. at det ikke er
> tilfældet så er der basis for at klage....En del klager dog næsten pr.
> default udfra betragtningen at ......couldn't hurt none
>
> --
> -Michael



MKS - 74 (16-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-06-03 12:42

On Mon, 16 Jun 2003 13:34:47 +0200, "Esben Bøll" <ebo@tdc.dk> wrote:

>Tja jeg har i hvert fald tænk mig at i morgen når de vil have de 42000 kr. i
>afgift har jeg tænkt mig at tage kviteringen med fra forhandleren i tyskland
>som beviser at værdien ikke er 25000 kr men kun ca 15000 kr.
>Det må da tælle noget.

Næh faktisk ikke et klap - Det har du misforstået,det du skal påvise
er at deres vurdering medfører at den _samlede_ pris bliver for høj i
forhold til en DK-model.T&S er bedøvende ligeglade om du har givet
1,25 eller en fantasillion i Tyskland - hvorfor spørger du så - well
en tysk regning på et "passende" beløb er jo ikke så svær at
opdrive.Hvis det skulle tælle så ville alle tyske cykler lige
pludselig blive _meget_ billige .Værdien i Tyskland reel eller
opdigtet er således uden betydning,det er værdien i DK der tæller.

--
-Michael

John Jensen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 16-06-03 12:58


"Esben Bøll" <ebo@tdc.dk> skrev i en meddelelse
news:3eedab59$0$76153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tja jeg har i hvert fald tænk mig at i morgen når de vil have de 42000 kr.
i
> afgift har jeg tænkt mig at tage kviteringen med fra forhandleren i
tyskland
> som beviser at værdien ikke er 25000 kr men kun ca 15000 kr.
> Det må da tælle noget.
>
> MVh Esben Bøll
> TA


Beklager Esben, men netop det tæller ikke en sk.., hvor mange opfindsomme
personer tror du ikke
kan fremtrylle kvitteringer lydende på et par håndører... ?
Og hvis du nu (selvfølgelig rent hypotetisk) har fået forhandleren til at
skrive et lavere beløb på end
det aktuelle, så er T&S ikke så dumme at de ikke har kontakt til deres
kolleger i det sydlige udland,
og så får den pågældende forhandler også et ordentligt klip i ørerne.

Som der så ofte tidligere er skrevet om import, så er det mere eller mindre
at spille i lotteriet, men du
har formodentlig inden du købte & hjembragte modellen lavet en forespørgsel,
så beløbet du skal
lægge i afgift kommer vel ikke som et større chock for dig.?

Som jeg ser det så er der ikke andet end at betale beløbet, og så når du er
til vurdering må du så
snakke for din syge moster, og fremføre dine synspunkter mht. at du mener
afgiften skal være meget
lavere.

Held og lykke med det.

John



Esben Bøll (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Esben Bøll


Dato : 16-06-03 13:21

Hvis den pris man giver for cyklen ikke har noget at sige hvorfor faen har
de så på deres hjemmeside en udregner hvor man skal taster alder og
købspris.
Det var jo ligesom den pris jeg gik ud fra. men gi kdog også ud fra den ikke
var helt præcis.
men 42000 havde jeg sgu ikke lige regnet med.

MVh Esben Bøll

"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3eedaf6f$0$76086$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Esben Bøll" <ebo@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> news:3eedab59$0$76153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Tja jeg har i hvert fald tænk mig at i morgen når de vil have de 42000
kr.
> i
> > afgift har jeg tænkt mig at tage kviteringen med fra forhandleren i
> tyskland
> > som beviser at værdien ikke er 25000 kr men kun ca 15000 kr.
> > Det må da tælle noget.
> >
> > MVh Esben Bøll
> > TA
>
>
> Beklager Esben, men netop det tæller ikke en sk.., hvor mange opfindsomme
> personer tror du ikke
> kan fremtrylle kvitteringer lydende på et par håndører... ?
> Og hvis du nu (selvfølgelig rent hypotetisk) har fået forhandleren til at
> skrive et lavere beløb på end
> det aktuelle, så er T&S ikke så dumme at de ikke har kontakt til deres
> kolleger i det sydlige udland,
> og så får den pågældende forhandler også et ordentligt klip i ørerne.
>
> Som der så ofte tidligere er skrevet om import, så er det mere eller
mindre
> at spille i lotteriet, men du
> har formodentlig inden du købte & hjembragte modellen lavet en
forespørgsel,
> så beløbet du skal
> lægge i afgift kommer vel ikke som et større chock for dig.?
>
> Som jeg ser det så er der ikke andet end at betale beløbet, og så når du
er
> til vurdering må du så
> snakke for din syge moster, og fremføre dine synspunkter mht. at du mener
> afgiften skal være meget
> lavere.
>
> Held og lykke med det.
>
> John
>
>



MKS - 74 (16-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-06-03 13:32

On Mon, 16 Jun 2003 14:20:49 +0200, "Esben Bøll" <ebo@tdc.dk> wrote:

>Hvis den pris man giver for cyklen ikke har noget at sige hvorfor faen har
>de så på deres hjemmeside en udregner hvor man skal taster alder og
>købspris.

Det har de heller ikke,det er nemlig ikke købspris du skal
indtaste,men derimod _afgiftspligtig_værdi_ og det er noget ganske
andet,det er nemlig den teoretiske værdi uden afgift i DK som de
_vurderer_

>Det var jo ligesom den pris jeg gik ud fra. men gi kdog også ud fra den ikke
>var helt præcis.
>men 42000 havde jeg sgu ikke lige regnet med.

Tough nuggi,du har så misforstået princippet,men alt er endnu ikke
tabt,du kan nu enten lade være med at indreg. den og så sælge den uden
afgift,den synes jo at ha' været billig,eller du kan se om du kan
presse prisen ned i noget rimeligt via den fremgangsmåde der er
angivet i tråden,husk du kan altid vælge at afbryde forløbet lige
indtil du har hentet pladen - på den måde burde du kunne bringe
afgiften ned til et beløb så den samlede pris svarerende til
afg.pligtig værdi + afgift havner i nærheden af hvad en tilsvarende
dansk cykel koster og da cyklen så antagelig har været billig i
indkøb,så har du stadig sparet penge.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

TheHobbit (16-06-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 16-06-03 13:47

>Esben Bøll skrev:
> Hvis den pris man giver for cyklen ikke har noget at sige hvorfor faen har
> de så på deres hjemmeside en udregner hvor man skal taster alder og
> købspris.
Der tror jeg faktisk jeg kan svare:
Der står ikke "købspris" men "Afgiftspligtig værdi" - dvs det er 100%
ligemeget om du har købt den af en privat mand for 1000 kr eller af en
forhandler for 30.000 kr. T&S bestemmer hvad den kan indbringe hos en
forhandler i Danmark og afgiften beregnes så ud fra DET beløb. Hvis de mener
en forhandler kan få 85.000 kr for modellen så regner de "tilbage" og
fastsætter værdien til 31.096 kr - så er afgiften altså 53.904. Det siger
loven og vi siger tak! (Folk må rette mig hvis jeg tager fejl i dette!!)

Alderen er kun interessant hvis mc'en er under 6 år gammel. Man slipper
nemligt billigere i afgift jo nyere modelle er. (Men så bliver vurderingen
jo også højere - så de skal nok få deres penge ind + lidt til!!!) Men prøv
f.eks. "Afgiftspligtig værdi = 30.000" for en model der er 0-1år i forhold
til én der er 6 år eller over. Afgiften er helholdsvis 38.476 kr og 51.931
kr.

> Det var jo ligesom den pris jeg gik ud fra. men gi kdog også ud fra den
ikke
> var helt præcis.
> men 42000 havde jeg sgu ikke lige regnet med.
Kig evt. under punktet "Vurderinger" - der kan du se hvad de har vurderet
"Afgiftspligtig værdi" til på lignene modeller.

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -



Bjørn S (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 16-06-03 12:56

Esben Bøll wrote:

> Tja jeg har i hvert fald tænk mig at i morgen når de vil have de 42000 kr. i
> afgift har jeg tænkt mig at tage kviteringen med fra forhandleren i tyskland
> som beviser at værdien ikke er 25000 kr men kun ca 15000 kr.
> Det må da tælle noget.

Det tror jeg desværre ikke hjælper en snus. T&S tager udgangspunkt i
forhandlerpris i DK, ex afgifter, som nok ligger højere end i Tyskland(og
her ses bort fra fabriksnye cykler som nogen ganger bliver solgt med
subsidier til danske forhandlere, grundet de høje afgifter). Forsøg heller
at finde tilsvarende danske cykler via DBA, forhandlere og andet som kan
sandsynliggøre en lavere totalpris end hvad T%S sætter den til. Lav et
print, og tag det med som dokumentation.

Meget firkantet regler, en registrerings-sats på den udenlandske købsverdi
var måske mere fornuftigt, så vet man jo hvad man har med at gøre :-/
- til gengæld ville de sikkert kradse sine penge ind andre steder

--
/Bjørn



S.G (16-06-2003)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 16-06-03 14:29

da min førhenværende RF600 blev hentet i Tyskalnd til 16.000 (inkl transport
til DK osv). Gik jeg ned på told og skat i Odense med priser på lignende
cykler i DBA og andre steder. De ville først sætte afgiften omkring 50k på
den (hvilket egentlig er ok i forhold til den pris jeg gav). De endte med at
sætte den til 41k efter jeg havd argumeteret lidt dernede..
SÅ kom dagen hvor jeg skulle til vurdering... Vupti.. tal tal for min syge
moster og vise kvitteringer frem på overslag på hvad der skulle laves..
Dagen efter var den endelige afgift på 33.900,- dvs cyklen stod mig i 50k.
Jeg solgte den til 66k dagen efter og hentede en RF900 til 26k (inkl
transport). Den er sat til 53k ved told og skat (efter diverse
forhandlinger) og er betalt.. Vurderingen kommer d. 25juni hvor jeg skal
have alt med på hvad jeg kan komme i tanker om der skulle laves.. Så skulle
den gerne ryge ned på omkring 45k (håber jeg) og vupti RF900 til billige
penge
Har en makker der fik en på plader til 72k sidste pr.. standen taget i
betragtning ret utroligt

Pointen... Betal... lad vær med at få plader på (så kan pengene refunderes i
fald den stadig er for dyr efter vurderingen). Tag den til vurdering og piv
som ind i helvede.... Så kan du håbe på den bliver sat meget ned...
Tag alt med af regninger (overslag fra forhandlere) til vurderingen.. selv
på den mindste ridse.. Snak for din syge moster..Find tilsvarende
vurderinger på told og skats hjemmeside, find billige tilsvarende priser på
cykler på nettet og tag.
så kan du være heldig den ender på omkring de 30k


"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> skrev i en meddelelse
news:3eed95ec$0$48897$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Der har i den senere tid været en hel del debat omkring import og
hvorledes
> hele processen foregår.
>
> Fælles for mange af fortællingerne er at folk klager over alt for høje
> afgørelser.
>
> F.eks. Esbens Transalp til 17000 som T&S vil have 42000 kr for, og der var
> vistnok også en (vederstyggelig) Ducati som fik en ret pebret afgift. Det
> var også én her fra gruppen - jeg kan ikke huske nøjagtigt hvem det var -
> men var det ikke Torben Hansen? Så er der Michael (MKS - 74) som vistnok
har
> været igennem det nogle gange - dog uvist om det har været nødvendigt at
> klage.... og så lige Thomas Buus der skriver at han "[..] aldrig gør det
> shit igen"! (hvorfor?)
>
> Mit spørgsmål er: Hvordan klager man? hvad kan man klage over? hvilke
> argumenter vil de lytte til? hvad har virket for folk der har været møllen
> igennem?? (og evt. hvad har T&S skreget af grin over)??
>
> Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
> www.StephanNet.dk
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
>
> - We who are about to die salute you -
>
>



Steen Gruby (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-06-03 21:13

On Mon, 16 Jun 2003 15:29:20 +0200, "S.G"
<diller@FJERNmbox301.get2net.dk> wrote:
Hej.
>
>Pointen... Betal... lad vær med at få plader på (så kan pengene refunderes i
>fald den stadig er for dyr efter vurderingen). Tag den til vurdering og piv
>som ind i helvede.... Så kan du håbe på den bliver sat meget ned...
>Tag alt med af regninger (overslag fra forhandlere) til vurderingen.. selv
>på den mindste ridse.. Snak for din syge moster..Find tilsvarende
>vurderinger på told og skats hjemmeside, find billige tilsvarende priser på
>cykler på nettet og tag.
>så kan du være heldig den ender på omkring de 30k
>
Jeg er langt hen ad vejen enig.
Når man mener at vurderingen er for høj skal der argumenter på bordet
der underbygger det.
Mange af de oplysninger der ligger til grund for vurderingen er som
det nævnes taget fra DBA, men der er også en vis indflydelse fra
forhandlere og importører.
Og det er dem der er med til at "løfte" niveauet.
De indregner pr. automatik deres egen fortjeneste, så den pris de
opgiver er ikke sammenlignelig med DBA hvor det er privat handel.
Forhandlerne har en åbenlys interesse i at få afgiften så høj som
muligt for at beskytte deres eget marked, og det er her den åbentlyse
urimelighed ligger.
Samtidig er der selvfølgelig køretøjets generelle stand der også
betyder noget, men det er ikke det store efter at man har indført
reglen med at køretøjer skal fremstilles til vurdering i synet stand
og et egentligt toldsyn.

Jeg har selv ført tre cykler gennem maskineriet, i den forbindelse har
jeg selvfølgelig samlet lignende sager sammen som en del af min
argumentation.

Min egen Paso blev vurderet til 47.000 Kr og landede ud ved 38.000 Kr.
Det var i 1998.
Lignende sager med Paso'en har jeg tre af.
De er alle vurderet til 47.000 Kr, og landede ud med 41 - 42.000 Kr
omkring 1994.

Min NSU blev vurderet til 631 Kr, og jeg fik 631 Kr tilbage.
Jeg morer mig stadig over der resourcespild det har været at få den
gennem møllen.
Skal vi gætte på det tidobbelte?

Min nabo har for nylig fået en XN85 mage til min på plader.
Første foreslag til afgift 26.000 Kr, men efter en del parlementeren
om seiøsiteten af den vurdering valgte T&S at sætte den til 16.000 Kr,
hvilket jeg finder i overensstemmelse med virkeligheden.

En bekendt havde en Intruder gennem møllen, og da jeg havde set
afgørelsen rådede jeg ham til at tage en "chat" med T&S om beløbets
størrelse.
Jeg husker ikke beløbets størrelse, men det var omkring 20% den røg
ned - Det var en timeløn der ville noget

Så hvis man har noget at have det i kan det godt betale sig at gøre
indsigelse.

Det var måske noget for DMCN at starte et register over sfgiftssager.
Jeg stiller omgående det materiale jeg har til rådighed hvis noget
sådant skulle opstå.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Esben Bøll (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Esben Bøll


Dato : 16-06-03 22:31

Er der nogen som har haft en transalp igennem "Møllen"
det kunne jo være godt at komme med et eksembel på en afgift til sådan en
cykel!!

MVh Esben Bøll

"Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:dn7sev4sil47fvl4nrjgat12t3ovunf51s@4ax.com...
> On Mon, 16 Jun 2003 15:29:20 +0200, "S.G"
> <diller@FJERNmbox301.get2net.dk> wrote:
> Hej.
> >
> >Pointen... Betal... lad vær med at få plader på (så kan pengene
refunderes i
> >fald den stadig er for dyr efter vurderingen). Tag den til vurdering og
piv
> >som ind i helvede.... Så kan du håbe på den bliver sat meget ned...
> >Tag alt med af regninger (overslag fra forhandlere) til vurderingen..
selv
> >på den mindste ridse.. Snak for din syge moster..Find tilsvarende
> >vurderinger på told og skats hjemmeside, find billige tilsvarende priser

> >cykler på nettet og tag.
> >så kan du være heldig den ender på omkring de 30k
> >
> Jeg er langt hen ad vejen enig.
> Når man mener at vurderingen er for høj skal der argumenter på bordet
> der underbygger det.
> Mange af de oplysninger der ligger til grund for vurderingen er som
> det nævnes taget fra DBA, men der er også en vis indflydelse fra
> forhandlere og importører.
> Og det er dem der er med til at "løfte" niveauet.
> De indregner pr. automatik deres egen fortjeneste, så den pris de
> opgiver er ikke sammenlignelig med DBA hvor det er privat handel.
> Forhandlerne har en åbenlys interesse i at få afgiften så høj som
> muligt for at beskytte deres eget marked, og det er her den åbentlyse
> urimelighed ligger.
> Samtidig er der selvfølgelig køretøjets generelle stand der også
> betyder noget, men det er ikke det store efter at man har indført
> reglen med at køretøjer skal fremstilles til vurdering i synet stand
> og et egentligt toldsyn.
>
> Jeg har selv ført tre cykler gennem maskineriet, i den forbindelse har
> jeg selvfølgelig samlet lignende sager sammen som en del af min
> argumentation.
>
> Min egen Paso blev vurderet til 47.000 Kr og landede ud ved 38.000 Kr.
> Det var i 1998.
> Lignende sager med Paso'en har jeg tre af.
> De er alle vurderet til 47.000 Kr, og landede ud med 41 - 42.000 Kr
> omkring 1994.
>
> Min NSU blev vurderet til 631 Kr, og jeg fik 631 Kr tilbage.
> Jeg morer mig stadig over der resourcespild det har været at få den
> gennem møllen.
> Skal vi gætte på det tidobbelte?
>
> Min nabo har for nylig fået en XN85 mage til min på plader.
> Første foreslag til afgift 26.000 Kr, men efter en del parlementeren
> om seiøsiteten af den vurdering valgte T&S at sætte den til 16.000 Kr,
> hvilket jeg finder i overensstemmelse med virkeligheden.
>
> En bekendt havde en Intruder gennem møllen, og da jeg havde set
> afgørelsen rådede jeg ham til at tage en "chat" med T&S om beløbets
> størrelse.
> Jeg husker ikke beløbets størrelse, men det var omkring 20% den røg
> ned - Det var en timeløn der ville noget
>
> Så hvis man har noget at have det i kan det godt betale sig at gøre
> indsigelse.
>
> Det var måske noget for DMCN at starte et register over sfgiftssager.
> Jeg stiller omgående det materiale jeg har til rådighed hvis noget
> sådant skulle opstå.
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk



Richard (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-06-03 20:03

Esben Bøll wrote:
> Er der nogen som har haft en transalp igennem "Møllen"
> det kunne jo være godt at komme med et eksembel på en afgift til sådan en
> cykel!!

Har du kigget grundigt i T&S' Modep-system? Du skal evt. bruge
typebetegnelsen - PD06 er din vel - men nogle cykler må man helt ind i
detaljerne for at identificere; selv første indreg.dato kan være helt
uden for modellens levetid. Men mon ikke der er en stribe Transalp'er i
forvejen.
Husk også at støvsuge annoncer på dba, motorscout og forhandlernes egne
sider (mange nås direkte fra dba.dk). Go for it!


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Armand (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-06-03 22:37


Steen Gruby <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en
news:dn7sev4sil47fvl4nrjgat12t3ovunf51s@4ax.com...
> On Mon, 16 Jun 2003 15:29:20 +0200, "S.G"
> <diller@FJERNmbox301.get2net.dk> wrote:
> Hej.
> >
> >Pointen... Betal... lad vær med at få plader på (så kan pengene
refunderes i
> >fald den stadig er for dyr efter vurderingen). Tag den til vurdering og
piv
> >som ind i helvede.... Så kan du håbe på den bliver sat meget ned...

Jup!

Men det kan svært kompensere for et givent dyrt indkøb

Det korte af den lange siger at man ikke skal egen-importere køretøjer til
over(!) 1/3 af den danske pris - Kun derved sikrer man sig en margen til at
dække omkostningerne oveni afgiften :-|

--
Armand.



Richard (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-06-03 19:52

S.G wrote:
> Tag alt med af regninger (overslag fra forhandlere) til vurderingen.. selv
> på den mindste ridse.. Snak for din syge moster.

Hvad mener du, T&S bruger de overslag og regninger til? - overhørte i
formiddag en samtale mellem vurderingsfolkene i Tåstrup og en gut, der
stillede fremstillede en Pegaso til vurdering lige efter mig/GB500'en.
Han fremviste kvitteringer på nogle istandsættelser for at få den gennem
syn, men de blvet tilsyneladene affejet med, at "køretøjet jo skal
fremvises i synet stand" og "de mangler har du vel fået nedslag for hos
sælger".

> Find tilsvarende
> vurderinger på told og skats hjemmeside, find billige tilsvarende priser på
> cykler på nettet og tag.

Det tror jeg mere på - er selv spændt på at se, hvor langt min egen
argu- og dokumentation for, at en GB500 kun burde være marginalt mere
værd en en XBR500, rækker. Vi får se om nogle uger

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


S.G (18-06-2003)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 18-06-03 00:32

På den slidtage der nu engang er på ældre cykler Fx tog jeg regninger med på
diverse småridser. En regning på en utæt pakning (troede jeg, men det viste
sig at være et overløb der havde klattet) på 6k! (motor skulle ud og
pakningssæt er dyre i original embalage) og alle de bitte små ting der
ellers kunne være. Tag regning med på ALLE de småting der kan være, osse
selvom det er noget man egentlig er ligeglad med. Fx En manglende stafering



"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3EEF6358.80904@mail.dk...
> S.G wrote:
> > Tag alt med af regninger (overslag fra forhandlere) til vurderingen..
selv
> > på den mindste ridse.. Snak for din syge moster.
>
> Hvad mener du, T&S bruger de overslag og regninger til? - overhørte i
> formiddag en samtale mellem vurderingsfolkene i Tåstrup og en gut, der
> stillede fremstillede en Pegaso til vurdering lige efter mig/GB500'en.
> Han fremviste kvitteringer på nogle istandsættelser for at få den gennem
> syn, men de blvet tilsyneladene affejet med, at "køretøjet jo skal
> fremvises i synet stand" og "de mangler har du vel fået nedslag for hos
> sælger".
>
> > Find tilsvarende
> > vurderinger på told og skats hjemmeside, find billige tilsvarende priser

> > cykler på nettet og tag.
>
> Det tror jeg mere på - er selv spændt på at se, hvor langt min egen
> argu- og dokumentation for, at en GB500 kun burde være marginalt mere
> værd en en XBR500, rækker. Vi får se om nogle uger
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
> Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409247
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste